کد خبر: ۸۰۱۹

حکیم مهر - وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد: در نیمه نخست امسال پنج میلیون و508 هزار تن شیرخام در کشور تولید شده که این میزان تولید تا پایان سال به بیش از 10.5 میلیون تن می‌رسد.

درحالیکه صنایع لبنی میزان شیر خام ورودی به این صنعت را سالانه پنج و نیم میلیون تن عنوان می‌کنند، معاونت تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی این آمار را رد و تصریح کرد: میزان اعلام شده تولید شیرخام از سوی صنایع لبنی فقط مربوط به نیمه‌ی اول سال جاری است.

بر اساس اعلام وزارت جهاد کشاورزی شیرخام طبق پیش‌بینی برنامه سال90 و مطابق برنامه‌ پنجم توسعه‌ اقتصادی کشور تولید می‌شود؛ در شش ماه نخست سال جاری پنج میلیون و 508 هزار تن شیر خام تولید شده که برآورد می‌شود تا پایان سال به بیش از 10 و نیم میلیون تن برسد.

بر این اساس وزارت جهاد کشاورزی همواره سعی در ایجاد شرایط لازم برای ثبات و پایداری تولید شیر خام را به عنوان یکی از با ارز‌ش‌ترین مواد غذایی مورد نیاز کشور داشته و یکی از برنامه‌ها و سیاست‌های اصولی این وزارتخانه از طریق اجرای برنامه‌های اصلاح نژادی، آموزش و ترویج روش‌های جدید پرورش و بهبود تغذیه، کاهش هزینه‌های تولید و افزایش بهره‌وری است.

 

خبر مرتبط :

نظر شما
ادامه