کد خبر: ۸۴۰۳
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - طرح توسعه دامپروری کشت و صنعت مغان با حضور نمایندگانی از سازمان دامپزشکی کشور در محل این مجتمع بررسی و زمینه اجرای آن فراهم شد.
در بازدیدی که با حضور مدیران کل دفاتر مبارزه با بیماریهای دامی و نظارت بر بهداشت عمومی سازمان دامپزشکی کشور از مجتمع عظیم کشت و صنعت و دامپروری مغان در استان اردبیل بعمل آمد، نمایندگان این سازمان ضمن بررسی وضعیت موجود و ارائه توصیه‎هایی برای بهسازی ، ساماندهی و تغییر برخی از ساختارها با طرح توسعه دامپروری این مجموعه موافقت کردند.


مدیر کل دفتر مبارزه با بیماریهای دامی سازمان دامپزشکی کشور در این بازدید از توان فنی دامپزشکی استان اردبیل برای مقابله با انواع بیماریهای دامی سخن گفت و اجرای طرحهای ضربتی واکسیناسیون تب برفکی و انجام تست های دوره ای سل و بروسلوز و همچنین مایه کوبی علیه بیماریهای مختلف دامی را از مهمترین فعالیتهای دامپزشکی در این زمینه عنوان کرد.
دکتر رسولی اظهار داشت : با افزایش و ارتقاء زمینه های بهداشتی و درمانی و تشدید اقدامات کنترلی و قرنطینه ای زمینه برای توسعه فضاهای مطلوب سلامت و بهداشت دام فراهم می شود.


وی به اهمیت کنترل بیماریهای واگیر و غیرواگیر دامی اشاره کرد و افزود : مبارزه با انواع بیماری‎ها به‎ویژه بیماریهای قابل انتقال بین انسان و دام با حساسیت و دقت نظر بیشتری در کشور انجام می شود.
مدیر کل دفتر نظارت بر بهداشت عمومی سازمان دامپزشکی کشور نیز در این بازدید با بیان اینکه این مجتمع به نوبه خود در سطح کشور بی نظیر است خاطر نشان کرد : امورات مربوط به طرح توسعه دامپروری این مجموعه را با جدیت تمام  پیگیری خواهیم کرد.
دکتر تبرائی همچنین تعامل و همکاری بین بخشی در استان را از مهمترین راههای موفقیت اجرای این طرح در استان عنوان نمود.

(چپ به راست : دکتر صالحی - دکتر تبرائی - دکتر رسولی)


در این بازدید که دکتر صالحی سرپرست اداره کل دامپزشکی استان اردبیل نیز حضور داشت ، نمایندگان اعزامی از سازمان از کارخانه تولید کود آلی این مجتمع بازدید کردند.
گفتنی است مجتمع کشت و صنعت  و دامپروری مغان یکی از مهم‎ترین ، مدرنترین و بزرگترین مجتمع های دامپروری کشور است که با داشتن بالغ بر 13 هزار رأس گاو اصیل شیری، سالانه بیش از 42 هزار تن شیر خام و دو هزار رأس گوساله نر پرواری با وزن حدود یک هزار تن وارد بازار مصرف می کند.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
كارشناس
|
-
|
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۶
0
0
خدا عاقبت و آخرت همه ما را بخير كند ، ......................
نظر شما
ادامه