کد خبر: ۸۴۵۹
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - جمعی از مسئولین و کارشناسان دیوان محاسبات کشور به سرپرستی مهندس عالی در استان کرمان از نحوه خدمات رسانی دامپزشکی در مناطق محروم و عشایری بازدید و از اکیپهای عملیاتی و صحرایی تقدیر بعمل آوردند.
مدیرکل دامپزشکی استان کرمان با مثبت ارزیابی کردن حضور دستگاههای نظارتی در محل اجرای عملیات میدانی بخصوص واکسیناسیون و مبارزه با بیماریهای دامی و بیماریهای قابل انتقال از دام و فراورده های دامی به انسان از دستگاههای دیگر دعوت بعمل آورد از فعالیت های دامپزشکی که در شرایطی سخت و بسیار دشوار انجام می پذیرد بازدید و با مشکلات موجود به نحو مطلوبی آشنا شوند .
دکتر غلامرضا زیدآبادی در این خصوص گفت : بهره برداران دامپزشکی افرادی زحمتکش و پرتلاش و تولید کننده واقعی هستند که با حمایت های مستمر دامپزشکی اقدام به پرورش دام و طیور و تولید محصولات دامی در شرایطی سخت می نمایند.
وی افزود: دامپزشکی استان کرمان با انجام اقدامات پیشگیرانه ، مراقبتی و انجام مایه کوبی برعلیه بسیاری از بیماریها بخصوص هاری ، تب برفکی ، آبله گوسفندی ، آبله بزی ، سیاه زخم ، طاعون نشخوارکنندگان کوچک ، بروسلوز(تب مالت) و ... و همچنین اقدامات تشخیصی بمنظور شناسایی دامهای آلوده به بیماری بروسلوز و سل و ذبح اجباری و پرداخت غرامت به دامداران از شیوع بیماریها در جمعیت دامی ممانعت می نماید و مانع انتقال بسیاری از بیماریهای خطرناک به جمعیت انسانی می گردد.
دکتر زیدآبادی ضمن تشکر از همه اکیپهای عملیاتی دامپزشکی استان به دلیل خدمات رسانی مطلوب و حضور در جمع عشایر که به فرموده امام راحل از ذخایر اصلی انقلاب هستند تصریح نمود: دامپزشکان باید تلاش بیشتری در جهت اجرای کامل عملیات مایه کوبی و جلوگیری از تلفات دامها در مناطق عشایری و روستایی و همچنین واحدهای صنعتی و نیمه صنعتی نمایند .
مدیرکل دامپزشکی استان کرمان با بیان این نکته که همواره مخاطرات حاصل از تزریق واکسن هایی نظیر بروسلوز ، هاری ، سیاه زخم افراد مایه کوب و کارشناسان دامپزشکی را تهدید می نماید بیان داشت: احتمال انتقال این بیماری های مشترک  به پرسنل دامپزشکی به مراتب بیشتر از سایر اقشار جامعه می باشد
وی افزود: از مسئولین عالی استانی و کشوری درخواست می نماییم با حمایت های خود از دامپزشکی ، زمینه ایجاد کار مضاعف را فراهم آورند .
دکتر زیدآبادی ضمن اشاره به نقش دامپزشکی در ارتقا بهداشت عمومی با نظارت های همه جانبه بر کشتارگاهها و مراکز عرضه فراورده های خام دامی این اقدامات دامپزشکی را در جهت ارتقا سطح سلامت مردم بسیار حائز اهمیت دانست و اذعان داشت : تلاشهای بی وقفه و شبانه روز همکاران دامپزشکی در اقصی نقاط استان باعث توزیع فراورده های غذایی و پروتئینی سالم گردیده و سلامتی مردم عزیز و شریف استان را در پی خواهد داشت .
گفتنی است در این بازدید دو روزه توسط مدیران دیوان محاسبات کشور که از مناطق عشایری و دوردست شهرستان سیرجان انجام گرفت ، کارشناسان دیوان محاسبات با نحوه انجام مایه کوبی سگهای گله و صاحب دار برعلیه بیماری هاری ، انجام مایه کوبی برعلیه بیماری سیاه زخم در جمعیت گوسفند و بز منطقه ، انجام عملیات سمپاشی برعلیه انگلهای خارجی ، انجام عملیات مایه کوبی برعلیه بیماری بروسلوز(تب مالت) ، انجام تست تشخیصی سل در گاوداریهای روستایی و انجام عملیات تشخیصی بروسلوز در این واحدها آشنا و بر انجام اقدامات مذکور که از اجر معنوی بسیار بالایی برخوردار می باشد و رضایت مندی مردم و خداوند متعال را در پی دارد تاکید نمودند.

کارشناسان دیوان محاسبات همچنین بر لزوم تامین خودروهای کمک دار مورد نیاز دامپزشکی و تامین مزایای همکاران تاکید و خواستار پیگیری موضوع از مبادی قانونی مربوطه گردیدند .
در ادامه کارشناسان دیوان محاسبات کشور با حضور در محل آزمایشگاه مرجع و منطقه ای اداره کل دامپزشکی استان کرمان که راه اندازی آن از محل مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان و مصوبات دور اول و دوم ریاست محترم جمهوری به استان کرمان می باشد ، از انجام اقدامات آزمایشگاهی شامل مراحل تشخیص نهایی بیماریهای سل و بروسلوز ، آزمایشات تشخیصی عفونتهای موجود در شیر خام ، تشخیص نهایی بیماری تب برفکی ، آنالیز محصولات تولیدی کارخانجات خوراک دام ، طیور و آبزیان ، تشخیص نمونه های مرضی دام و طیور و سایر اقدامات در حال انجام بازدید و از فعال بودن تمامی دستگاههای موجود ابراز رضایت کردند .

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۰
0
0
بیچاره کاردان زحمت کش دامپزشکی که سختی فراوان می کشد ولی آخر سر اسم دکتر است که نام زبانها میچرخد حداقل توی استان اردبیل این جوریه
نظر شما
ادامه