کد خبر: ۸۶۸۸

حکیم مهر - خبرهایی از دامپزشکی بوشهر و محمودآباد

 

در راستای طرح تامین سلامت بوشهری ها صورت گرفت :

دیدار مدیرکل دامپزشکی با عضو شورای شهر بوشهر
 
جلسه‎ای با موضوع همکاری دامپزشکی و شورای شهر بوشهر در تامین سلامت شهروندان با ارائه طرحهای قابل اجرا در سطح شهر با مشارکت شهرداری بوشهر برگزار شد .

مدیر کل دامپزشکی استان بوشهر و تنی چند از مسئولین این اداره کل با مهندس پوربهی عضو و رئیس کمیسیون عمران شورای شهر بوشهر دیدار کردند.

دکتر مرتضی بحرانی در ابتدا در خصوص مخاطرات بیماریهای مشترک بین انسان و دام و نحوه مقابله با آنها و همچنین اهمیت بهداشت مواد غذایی و فرآورده های خام دامی و مقاومت آنتی بیوتیکی بوجود آمده در جامعه و روند سیر صعودی بیماریهای سرطانی در اثر باقیمانده فلزات سنگین در برخی از مواد غذایی و همچنین مخاطراتی که در اثر این عوامل جوامع بشری را تهدید می کنند توضیحاتی ارائه نمود.

وی در ادامه از شورای شهر درخواست نمود در این راستا با دامپزشکی استان بوشهر با استفاده از توانمندیهای معتمدین و شورایاریهای محل مشارکت داشته باشد تا آنان بازوهای اجرایی دامپزشکی باشند .
دکتر محمد مهدی سیمرونی معاون فنی دامپزشکی استان بوشهر هم در ادامه جلسه عنوان نمود : شهرداری و شورای شهر با استفاده از امکانات موجود خدمات شهری و ابزار اطلاع رسانی که در اختیار دارد می توانند کمک شایانی در این خصوص به دامپزشکی داشته باشند .
وی در خصوص دست فروشی فرآورده های خام دامی نظیر ماهی ، میگو و دیگر فرآورده ها که بهداشت جامعه را به شدت به خطر می اندازد توضیحاتی ارائه کرد. 


در پایان مهندس پوربهی عضو و رئیس کمیسیون عمران شورای شهر گفت : فعالیتهای دامپزشکی اثر مستقیمی در سلامت جامعه دارد و در همین راستا شورای شهر آماده هرگونه همکاری با دامپزشکی است و سعی خواهیم کرد تا تمامی امکانات شهرداری و شورای شهر را در این زمینه بکار بگیریم و در همین راستا اخیرا کمیته سلامت در شورای شهر مصوب شده که می تواند حلقه ای بین شورای شهر و دامپزشکی باشد .
عضو شورای شهر بوشهر افزود : در سطح شهر 42 محله وجود دارد که هرکدام از این محله ها افراد بعنوان معتمد و شورایار حضور دارند که می توانند در این طرح یاری رسان شورا و دامپزشکی باشند و پیشنهاد می‎کنم با هماهنگی شورای شهر و تجمع آنها و انجام جلسات آموزشی با این عزیزان در زمینه های مورد نظر برگزار شود .
در پایان این جلسه مهندس عبدالرضا کللی بعنوان رابط اداره کل دامپزشکی استان بوشهر برای انجام هماهنگی های لازم در این طرح معرفی شد و همچنین مقرر شد موسسه فرهنگی ورزشی شهرداری بوشهر همکاری لازم را با دامپزشکی بعمل آورد و در ضمن هماهنگی لازم برای جلسه مدیرکل دامپزشکی استان با اعضای شورای شهر در هفته جاری بعمل خواهد آمد.

 

----------------------------------

 

پلمپ یک واحد مرغداری گوشتی در محمودآباد


در راستای ساماندهی واحدهای تولید و پرورش واحدهای گوشتی در سطح استان مازندران از فعالیت یک واحد مرغداری گوشتی واقع در شهرستان محمودآباد جلوگیری بعمل آمد.


مسئول اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی استان مازندران با اعلام مطلب فوق افزود این واحد غیر مجاز که بصورت کاملاً غیر بهداشتی اداره می شد توسط کارشناسان و بازرسین بهداشتی دامپزشکی شهرستان محمودآباد اخطارهای لازم را دریافت نمود و پس از اخذ تعهد مبنی بر عدم جوجه ریزی مجدد توسط مدیریت این واحد غیر مجاز و با پیگیریهای بعمل آمده از سوی دامپزشکی دادگستری این شهرستان حکم لازمه را صادر و در حضور نمایندگان قانونی مراجع ذیصلاح واحد یاد شده پلمپ گردید .

دکتر بهروز طاهرنژاد از دارندگان واحدهای غیر مجاز خواست تا با مراجعه به شبکه های دامپزشکی و مدیریت جهاد کشاورزی استان مراجعه و درخواست پروانه بهره برداری نمایند.

نظر شما
ادامه