کد خبر: ۸۸۴۶
تعداد نظرات: ۲ نظر

حکیم مهر - رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: در حال حاضر 60 کشتارگاه صنعتی دام و 200 کشتارگاه صنعتی طیور در کشور فعالیت می کند و به منظور تامین نیازهای داخلی ساخت 60 کشتارگاه دیگر آغاز شده است.

 

دکتر سید محسن دستور صبح چهارشنبه 13 اردیبهشت ماه سال جاری به منظور بازدید از واحدهای پرورش دام وطیور و کشتارگاههای استان وارد قزوین شد و ضمن دیدار با رئیس سازمان جهاد کشاورزی، کارکنان و مدیرکل دامپزشکی استان قزوین در جریان فعالیت های اداره کل دامپزشکی این استان قرار گرفت.

 

رئیس سازمان دامپزشکی کشور سالن ورزشی مهرگان اداره کل دامپزشکی قزوین را نیز افتتاح کرد.

این سالن ورزشی با 28 میلیون تومان هزینه ساخته شده و دارای 2 دستگاه دوچرخه ثابت و درازکش، سه دستگاه ترد میل، یک دستگاه فوتبال دستی و وسایل ورزشی همگانی است.

مرغ بدون آنتی بیوتیک در تمامی استانها تولید می شود

دکتردستور در این بازدید در جمع  خبرنگاران با تشریح فعالیت های سازمان دامپزشکی اظهارداشت: یکی از برنامه های سازمان در سال جاری کاهش مصرف دارو در مراکز تولید دام و طیور است که در این راستا تولید مرغ بدون آنتی بیوتیک در راس برنامه ها قرار گرفته است.

وی افزود: به دلیل حجم بالای تولید طیور اولین مرحله کاهش مصرف دارو در واحدهای مرغداری کشور آغاز شد که تولید مرغ بدون آنتی بیوتیک در 12 استان کشور از جمله قزوین به صورت پایلوت آغازگردید که مورد استقبال مرغداران واقع شده است.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور تصریح کرد: در دو سال آینده تولید مرغ بدون آنتی بیوتیک در تمامی استانهای کشور انجام می شود.

وی گفت: در حال حاضر میزان مصرف دارو در واحدهای دامی و طیور کشور سالانه 800 تا یک هزار میلیارد تومان است که با تولید مرغ بدون آنتی بیوتیک این هزینه به نحو قابل توجهی کاهش خواهد یافت.

 

فعالیت کشتارگاههای سنتی غیربهداشتی متوقف می شود

این مسئول یادآورشد: برای جلوگیری از کشتارهای سنتی غیربهداشتی در مناطق مختلف کشور طرح نظارت و ساماندهی این مراکز با جدیت پیگیری و اجرا می شود و با تشویق بخش خصوصی، بازسازی کشتارگاها، جایگزین شدن کشتارگاهای صنعتی و مدرن، از فعالیت مراکز کشتار غیربهداشتی جلوگیری می شود.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور بیان کرد: در حال حاضر 350 کشتارگاه سنتی در کشور فعال است که فعالیت آنها تحت نظارت سازمان دامپزشکی صورت می گیرد و در صورت لزوم تذکر بهداشتی به آنها داده می شود.

تشکیل 10 هزار پرونده تخلف / دو میلیون و 500 هزار مورد بازرسی

وی برخورد قاطع با کشتار غیربهداشتی را برای تامین سلامت مردم از سیاست های این سازمان ذکر کرد و گفت: در سال گذشته بیش از دو میلیون و 500 هزار مورد بازرسی از مراکز تولید فرآورده های دامی و طیور به عمل آمد که این میزان در مناسبتها نیز بیشتر می شود که در این زمینه 10 هزار پرونده تخلف در سطح کشور تشکیل شده است.

واکسن طیور تامین شده/ مشکلی نیست

دکتر دستور درخصوص تامین واکسن مورد نیاز واحدهای پرورش طیور نیز اظهارداشت: بخشی از واکسن مورد نیاز مرغداریها در داخل و بخشی از خارج تامین می شود که در این زمینه هیچ مشکلی نداریم و با تقویت تولیدکنندگان داخلی زمینه تامین واکسن این واحدها نیز در داخل فراهم خواهد شد.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور یادآورشد: در زمینه واردات گوشت قرمز و سفید هم نظارت کامل صورت می گیرد تا سلامت مردم به مخاطره نیفتد و هر فرآورده ای که مجوز واردات بگیرد از نظر ما سالم است و هیچ مشکلی ندارد.

راه اندازی چهار آزمایشگاه مرجع

سید محسن دستور از راه اندازی آزمایشگاه مرجع در مناطق مختلف کشور هم خبرداد و گفت: امسال چهار آزمایشگاه مرجع در چهار نقطه کشور از جمله قزوین راه اندازی می شود که این کار به تامین سلامت مواد غذایی هم کمک خواهد کرد.

وی اجرای طرح کنترل کیفی و بهداشتی محصولات دامی را از اولویت های این سازمان در سال جاری دانست و افزود: این کار در قالب دو طرح جداگانه در خصوص محصولات دامی و آبزیان اجرایی خواهد شد.

40 میلیارد تومان اعتبار ملی/ 30 میلیارد تومان یارانه ای

دستور میزان اعتبارات امسال سازمان دامپزشکی کشور را در بخش ملی 40 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: 30 میلیارد تومان در قالب اعتبارات یارانه ای به سازمان اختصاص یافته و اعتبارات استانی هم 150 میلیارد تومان تعیین شده است.

وی با ابراز خرسندی از فعالیتهای قابل توجه دامپزشکی استان قزوین اظهارداشت: استان قزوین به دلیلی موقعیت کشاورزی و صنعتی از جایگاه خاصی برخوردار است ودر زمینه صنعت طیور نیز سرمایه گذاری خوبی صورت گرفته که تقویت دامپزشکی استان ضروری است.

وی افزود: داشتن آزمایشگاه مرجع در قزوین از ضروریات بود که در استان ساخته شده که این مرکز می تواند در تعیین سلامت مواد غذایی تولیدی استان و کشور نقش موثری ایفا کند.

دستور بیان کرد: ظرفیت خوبی در استان قزوین وجود دارد و ما نیز برای تامین نیروی انسانی مورد نیاز این اداره که از مراکز فعال و شاخص کشور محسوب می شود حمایت لازم را انجام خواهیم داد.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور همچنین ضمن دیدار با استاندار قزوین،از کشتارگاه دام دشت بره، صنایع دام و طیور بوئین زهراو شبکه دامپزشکی شهرستان بوئین زهرا هم بازدید کرد .

 

دکتر دستور با مهندس احمد عجم استاندار قزوین دیدار کرد

احمد عجم در این دیدار بر افزایش ظرفیت تولید دارویی دام و طیور در کشور  و رفع نیاز به واردات آن تأکید کرد و خواستار رفع دغدغه های تولید کنندگان دام و طیور کشور خصوصاً استان قزوین شد.

وی قزوین را یکی از استانهای مهم کشور در زمینه تولیدات دامی و طیور ذکر کرد و افزود: همگی باید تلاش کنیم تا نیازهای دامداران و مرغداران کشور برای تولیدات خود مرتفع شود.

سید محسن دستور  نیز در این دیدار از رفع نگرانی های دامداران و مرغداران کشور در زمینه تولیدات واکسن های دام و طیور طی آینده ای نزدیک خبر داد.

وی ادامه داد: برای این امر از ظرفیت های استانها خصوصاً قزوین استفاده خواهد شد.

 

 دکتر دستور از کشتارگاه صنعتی دام قزوین بازدید کرد

دکتر دستور در این بازدید از نزدیک در جریان نحوه فعالیت تنها کشتارگاه صنعتی دام قزوین قرار گرفت .

پس از کشتارگاه یکی از میادین دام قزوین مورد توجه رئیس سازمان دامپزشکی قرار گرفت. این میدان علی رغم ظرفیت بالای آن بصورت نیمه فعال در حال کار بود .

آخرین بخش از برنامه سفر رئیس سازمان دامپزشکی کشور به حضور در منطقه بوئین زهرا ،بررسی وضعیت منطقه ودیدار با کارکنان شبکه دامپزشکی این شهرستان اختصاص داشت که کارکنان شاغل در اداره کل دامپزشکی قزوین مشکلات خود را با رئیس سازمان دامپزشکی کشور در میان گذشته و وی نیز جهت رفع این مشکلات قول مساعد داد.

در این سفر دکتر رضایی مدیر کل حوزه ریاست و زارعان رئیس روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور رئیس سازمان دامپزشکی را همراهی می نمودند.

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
hassan
|
-
|
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۸
0
0
ضمن عرض خوش آمد به رياست محترم سازمان در تشريف فرمايي به قزوين ايكاش وقت بيشتري را در اين استان ميگذراندند سفر ايشان و هيئت همراه به قزوين باعث خرسندي مردم گرديد اميدوارم خاطره خوشي براي مردم و مسئولين مربوطه در اذهان بماند و منشا خدمات گردد
حسين
|
-
|
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۴
0
0
حسن جان منظورتان از اينكه وقت بيشتري را در قزوين بگذرانند چيست؟ يك بازديد ساده بود تمام شد.خاطره خوش هم داشت
نظر شما
ادامه