کد خبر: ۸۹۱۳
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام با تاکید بر این که مافیای واردات گوشت در کشور وجود ندارد، گفت که در سال گذشته دولت اصلا واردات گوشت انجام نداده است.

خبرنگار ایسنا درباره مسائل پشت پرده واردات گوشت با صدرالله دولت گفت‌وگو کرده است که در ادامه می‌آید:

گفته می‌شود برخی شرکت‌های اقماری وزارت بازرگانی به واردات گوشت مشغول‌اند. این موضوع صحت دارد؟

در حال حاضر 107 شرکت واردکننده گوشت در کشور وجود دارد که یکی از آن‌ها هم شرکت پشتیبانی امور دام وابسته به وزارت صنعت، معدن و تجارت است. ضمن این که در سال گذشته این شرکت هیچ واردات گوشتی نداشته است.

هم اکنون گوشت توسط بخش خصوصی وارد می‌شود یا دولتی؟

100 درصد واردات گوشت در اختیار بخش خصوصی است. دولت هیچ گوشتی در سال گذشته وارد نکرده و امسال هم اگر وارد کند، فقط مقدار کمی برای ذخیره‌سازی طرح هدفمندی‌ یارانه‌هاست.

بخش خصوصی که شما نام می‌برید، از رانت دولتی برخوردار است؟

خیر. این‌ها کاملا آزادند و مثل همه تجار از ارز دولتی استفاده می‌کنند. این رانت نیست. دولت به 11 قلم کالای اساسی از جمله گوشت قرمز، گوشت مرغ، ذرت، سویا، جو، گندم ، شکر، برنج، روغن و کره به اندازه کافی ارز 1226 تومانی تخصیص می‌دهد و در شرایط فعلی هیچ گونه مشکلی برای واردات این گونه کالاها وجود ندارد.

ولی بخش خصوصی مدعی است که نمی‌تواند از این ارز استفاده کند، چون موانعی بر سر راهش وجود دارد.

من به عنوان معرفی کننده واردکنندگان برای دریافت ارز دولتی اعلام می‌کنم که هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد. اگر کسی درخواست کننده باشد، ارز را به راحتی تحویل خواهد گرفت.

قیمت گوشت قرمز قرار است کاهش یابد؟

هم اکنون قیمت گوشت تثبیت شده و روند نزولی آن به زودی آغاز می‌شود. وقتی که عشایر در مناطق ییلاقی مستقر شوند و فصل عرضه دام آغاز شود، یعنی حدود اواسط خرداد ماه قیمت‌ها نزولی می‌شود. از سوی دیگر با برنامه‌هایی که برای تنظیم بازار داریم، پیش‌بینی ما این است که به صورت عمومی در خرداد ماه کاهش قیمت‌ها آغاز شود.

همچنین باید بگویم در مکان‌های خاصی که معمولا انتظار قیمتی ایجاد می‌کردند و عامل افزایش قیمت در بازار بودند، در حال حاضر قیمت گوشت حتی از قصابی‌ها هم کمتر است. در فروشگاه شهروند که گران‌ترین قیمت گوشت گوسفندی را در کشور داشت، هم اکنون گوشت ران گوسفندی که بیشترین میزان مصرف را دارد با قیمت 21 هزار و 750 تومان به ازای هر کیلوگرم در بهترین بسته‌بندی عرضه می‌شود.

سوال آخر این که آیا واردات گوشت قرمز مافیا دارد؟

نه. هیچ مافیایی ندارد و واردات گوشت قرمز کاملا شفاف و روشن است. واردات این کالا و سایر کالاها در قالب قوانین کشور انجام می‌شود.

 

خبر مرتبط :

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دامپزشک
|
-
|
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۴
0
0
از حکیم مهر میخوام که سانسور نکنه ولی ما دامپزشکان اعزامی به برزیل میدانیم که واردات گوشت ...... هست که ....... چندین شرکت ...... و خودشان باخودشان به اصطلاح رقابت کرده و بازار را داغ میکنند.حتی ....... بین شرکتهای ایرانی و کشتارگاههای برزیلی قراردادها را تنظیم می کنند
نظر شما
ادامه