کد خبر: ۹۲۷۳
پنج نفر به دنبال ذبح گوساله و خرد کردن گوشت داخل منزل در تربت جام در بیمارستان بستری و مشکوک به ابتلای این بیماری هستند / سه نفر در بیمارستان امام رضا(ع) مشهد و 2 نفر در بیمارستان سجادیه تربت‌جام بستری هستند و حال فعلی آنها مطلوب گزارش شده است...
cchftick

حکیم مهر - در حالی که دامپزشکان اکیداً به مردم توصیه می‎کنند از ذبح حیوانات در منزل و خارج از مراکز معتبر خودداری کنند عده‎ای از هموطنان همچنان به این توصیه‎ها بی توجه هستند.

پس از اعلام فوت تأسف‎انگیز یک هموطن در مازندران بر اثر ابتلا به بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو، رییس مرکز بهداشت خراسان‌رضوی از مشکوک بودن پنج نفر به تب خونریزی‌دهنده کریمه کنگو در این استان خبر داد.

دکتر "رضا سعیدی" در خصوص مشکوک بودن پنج نفر به تب کریمه کنگو خاطرنشان کرد: پنج نفر به دنبال ذبح گوساله و خرد کردن گوشت داخل منزل در تربت جام در بیمارستان بستری و مشکوک به ابتلای این بیماری هستند.

وی ادامه داد: سه نفر در بیمارستان امام رضا(ع) مشهد و 2 نفر در بیمارستان سجادیه تربت‌جام بستری هستند و حال فعلی آنها مطلوب گزارش شده است.

دکتر سعیدی تصریح کرد: جواب قطعی آزمایش تا چند روز دیگر اعلام می‌شود اما افراد مشکوک دارای علائم این بیماری هستند.

وی یادآور شد: همه گوشت‌های توزیع شده جمع‏‌آوری و منهدم شد، هم‌چنین منطقه مربوط به دام‏‌ها نیز سمپاشی و حمام کنه اجرا شد علاوه بر آن آموزش‌هایی به مرتبطین با دام‌ها ارائه شد.

 

خبر مرتبط :

نظر شما
ادامه