کد خبر: ۹۳۳۶

حکیم مهر - خبرهایی از دامپزشکی اردبیل، همدان، اصفهان و فهرج

 

تجلیل از جانبازان اداره کل دامپزشکی استان اردبیل


طی مراسمی که روز جانباز در اداره کل دامپزشکی استان اردبیل برگزار شد از کارکنان جانباز این اداره کل تجلیل به عمل آمد.

در این مراسم سرپرست اداره کل دامپزشکی اردبیل، جانبازان را مورد احترامترین انسانها دانست که برای دفاع از این مرز و بوم بخشی از بدن خود را از دست داده اند و با تحمل رنج و سختی و نقض عضو در خلوت خود و خانواده هایشان زندگی سپری می کنند.

دکتر صادق صالحی با بیان اینکه حضرت امام (ره) جانبازان را همیشه مایه سرافزازی ملت ایران خوانده و همواره با کلام الهی خویش آنها را مورد تفقد خویش قرار می دادند به فرمایش آن فقید سعید اشاره کرد که در خصوص جانبازان فرمودند: زبان و پیام ما عاجز از ترسیم مقام بلند پایه عزیزانی است که برای اعتلای کلمة حق و دفاع از اسلام و میهن اسلامی جانبازی نموده اند.

سرپرست اداره کل دامپزشکی اردبیل افزود : هشت سال دفاع مقدس ، دوران آزمایش بزرگ الهی بود و آنان که در میدان جانفشانی کردند افتخار دنیا و آخرت را کسب نمودند اما جانبازان دلاور هیچگاه مسئولیت خود را تمام شده تلقی نمی کنند و تا لحظه وصال به جهاد و کوشش مشغولند ، آنان که در دوران حماسه با دشمن جنگیدند و جامعه را از نظر فکری متحول نمودند و جوانان را به سمت ارزشهای معنوی الهی سوق دادند و امروز که دشمن تمام قدرت خود را برای سرکوبی اعتقادات و ارزشها مصروف داشته است جانبازان در عرصه حضور یافته اند تا مشعل فروزان الهی را مشتعل تر نمایند و راهنمای جامعه و جوانان ما به سوی سعادت باشند.

در این مراسم مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه اداره کل دامپزشکی استان نیز گفت: یکی از دلایل بارزی که برای مقابله خصمانه جهان استکبار با اصول اسلامی می توان بر شمرد پی بردن آنها به نقش و جایگاه ویژه این اصول در ایجاد روح ایثار و جانبازی است چرا که اگر روح حاکم بر جامعه روح ایثار و جانبازی باشد هیچ روزنه نفوذی برای سلطه و منفعت جویی آنان باقی نخواهد ماند.

حجت الاسلام بهلول مرادی منش با بیان اینکه امروز جانبازان بهترین الگو برای جوانان جامعه هستند ، افزود : جوانان و نوجوانان ما برای رسیدن به رشد و تعالی خویش و برای دفاع از انقلاب اسلامی و ارزشهای آن و برای استقامت در راه رسیدن به اهداف اسلامی خویش نیازمند الگوی مناسبی همانند جانبازان عزیز هستند.

وی ادامه داد: جانبازان یادگار آزمایشهای بزرگ ملی محسوب می شوند و ملت ایران باید برای همیشه به آنان به عنوان الگوی مقاومت ارج و آنان را گرامی بدارند.

حجت الاسلام مرادی منش خاطر نشان کرد : جانبازان پاروی خواهشهای نفسانی گذاشتند و به دنیا پشت کردند و در میدان جهاد اکبر پیروز شدند و با حضور در جبهه های جنگ در مقابل دشمنان دین و استکبار مقاومت نمودند و از میدان جهاد اصغر نیز سربلند بیرون آمدند.

وی جانبازان را اسوه ایثار و مقاومت ، مجاهدان نمونه ، پیشتازان عرصه فرهنگ و بزرگترین سد راه دشمنان و بهترین الگو برای جوانان و نوجوانان عنوان کرد.

در پایان مراسم از شش نفر از کارکنان جانباز شاغل در اداره کل دامپزشکی اردبیل با اهداء لوح و هدایایی تجلیل گردید.

 

-----------------------------

 

مدیرکل دامپزشکی استان همدان:

تولید گوشت مرغ مازاد بر نیاز استان است

 

مدیرکل دامپزشکی استان همدان گفت: میزان تولید گوشت مرغ در استان مازاد بر نیاز است.

دکتر"احمد کریمی مخصوص" عنوان کرد: میزان تولیدات گوشت مرغ در استان مازاد بر نیاز استان بوده و گرانی آن به سایر عوامل بستگی دارد.

وی اظهار کرد: در صورتی‌که شخصی علاقمند به داشتن مرغداری داشته باشد می‌تواند اقدامات لازم را برای صدور مجوز انجام دهد که در این زمینه هیچ محدودیتی وجود ندارد.

کریمی مخصوص خاطرنشان کرد: خوشبختانه وضعیت مرغداری‌های موجود در استان بسیار مناسب بوده و تنها به دلیل گرم‌تر شدن هوا مرغداران باید هوای داخل مرغداری را خنک و مرطوب نگه دارند.

وی اظهارکرد: برای جلوگیری از ایجاد گرما و تاثیر ریزگردها بر سیستم تنفسی مرغ‌ها، مرغداران باید جلوی در ورودی سیستم تهویه پت های خنک کننده قرار دهند.

وی در پایان گفت: واکسیناسیون مرغ‌ها توسط دامپزشکان به موقع انجام می‌شود که خوشبختانه هیچ‌گونه بیماری در مرغ‌ها تاکنون گزارش نشده است.

 

------------------------------

 

اعزام 50 تیم دامپزشکی برای مبارزه با بیماری تب کنگو در استان اصفهان

مدیر کشاورزی سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان گفت: 100 نفر در قالب 50 اکیپ دامپزشکی در طول یک ماه برای مبارزه با بیماری تب کنگو به مناطق هدف اعزام شدند.
محسن دانشور افزود : با توجه به شیوع بیماری تب کریمه کنگو در سطح استان با تعاملی که با مدیر کل علوم پزشکی استان صورت پذیرفت مقرر شد هزار 100 نفر در قالب 50 اکیپ دامپزشکی در طول یک ماه برای مبارزه با بیماری کنگو به مناطق هدف اعزام شوند که اولین اعزام انها 31 خرداد انجام گرفت.

وی  در باره با طرح آبیاری سنواتی این استان گفت: آبیاری به 760 هکتاری از اراضی نواحی انارک نایین،دشت نصرآباد اران و بیدگل و ورزنه جرقویه شروع شده و تا پایان شهریور ماه در سه نوبت صوت می پذیرد.

این مقام مسئول با کسب رتبه نخست استانی برای سازمان بسیج اظهار کرد: در سال گذشته به واسطه کیفیت کار و اثرگذاری مناسب و پوشش گیاهی مطلوبی که در بیابان زدایی شهرستان آران و بیدگل به همت سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان صورت پذیرفت این استان مجری برتر کشوری شناخته شد و امسال نیز این سازمان درطرح جرقویه نیز حایز رتبه نخست شد.

 

-------------------------------

 

رئیس دامپزشکی فهرج:
اماکن دامی فهرج مشکل سمپاشی دارند


رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان فهرج گفت: نبود آب در روستای دهنو انصاری‌ بخش مرکزی‌ فهرج روند عملیات سمپاشی اماکن دامی را با مشکل جدی‌ روبه‌رو ‌کرده است.
مهدی بمان‌دشتی در حاشیه اجرای عملیات سمپاشی اماکن دامی روستاهای فهرج اظهار داشت: نبود آب مأموران شبکه دامپزشکی فهرج را برای سمپاشی اماکن دامی در روستاها با مشکل جدی روبه‌رو کرده است.

وی افزود:‌ افزایش گرما و خشکسالی‌های متوالی موجب افزایش انگل‌های خارجی ‌دام در این مناطق شده است.

بمان‌دشتی با بیان اینکه طرح سمپاشی اماکن دامی شهرستان فهرج به منظور مبارزه با انگل‌های خارجی در حال اجراست، گفت: در روستای‌ دهنو انصاری بیش از 35 اماکن دامی وجود دارد که باید کار سمپاشی آنها انجام شود.

وی تصریح کرد: دامداران با‌ید با مشکلات فراوان ‌نسبت به تأمین آب مورد نیاز دام‌های خود اقدام کنند.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان فهرج افزود: سمپاشی اماکن دامی دامداران در بخش مرکزی و نگین کویر به صورت رایگان در حال انجام است.

وی خاطر نشان کرد: شهرستان فهرج یکی از قطب‌های دامپروری و دامداری شرق استان به شمار می‌رود که شغل اصلی مردم روستاهای این شهرستان کشاورزی، دامپروری و دامداری است.

 

نظر شما
ادامه