کد خبر: ۹۴۳۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - بخشی از جلسه علنی سه شنبه 13 تیر مجلس شورای اسلامی به بررسی اعتبارنامه دکتر احمد توکلی اختصاص داشت.

بجز موسوی‏نژاد که نطقی طولانی در مخالفت با اعتبارنامه توکلی داشت و از تخلفات و سوء استفاده‎های وی سخن گفت، دکتر ایرانپور، دامپزشک و نماینده مردم مبارکه هم در سخنانی کوتاه از نمایندگان خواست با افرادی که خود را برتر و خون خود را رنگین تر می دانند برخورد کنند.

دکتر ایرانپور که اعتبارنامه اش پیش از این توسط دکتر توکلی مورد اعتراض واقع شده بود این بار از اخذ مدرک دکترای توکلی ظرف مدت 11 ماه سخن گفت و از این موضوع ابراز تعجب کرد.

وی افزود : کسانی به مدرک من ایراد می‎گرفتند که خودشان این گونه تحصیل کرده‎اند.

این در حالی بود که دکتر حسین نجابت در موافقت با اعتبارنامه توکلی اظهارات دکتر ایرانپور را در خصوص زمان طی دوره دکترای احمد توکلی با ارائه اسنادی از وزارت علوم دروغ آشکار خواند.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی افزود : اگر توکلی در مقابل نمایندگان بخاطر مسائل و مشکلاتی که بوجود آورده بود و وقت مجلس را تلف کرده بود عذرخواهی می کرد دست ایشان را می بوسیدیم و اعتراض را پس می گرفتیم.

این دامپزشک جوان گفت: خدا را شاهد می گیرم که اگر به دنبال تلافی کردن بودم شاید اعتراض خود را از اعتبارنامه برادر دیگر برنمی داشتم.

اشاره وی به بازپس گیری اعتراضش نسبت به اعتبارنامه نادران بود.
نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آنچه این چند وقت بر سر خانواده ما و مردمی که به ما رای دادند آمد باعث شد این اعتراض ادامه یابد.

وی خطاب به نمایندگان گفت: آیا بزرگ بودن این است که به دنبال تهمت زنی به نمایندگان باشیم و در کار نمایندگان دخالت کنیم و هر حرف پوچی را علیه نمایندگان بگوییم و خود را به عنوان قیم عدالت خواهی معرفی کنیم.

ایران پور ادامه داد: کسی چنین ادعاهایی را دارد که در مدرک تحصیلی، بورس تحصیلی، ارز تحصیلی اش تردید وجود دارد ، بنده افتخار می کنم که ۷ سال برای دریافت مدرک دکترا تلاش کرده ام اما توکلی چطور مدرک دکترا را بدون طی مقطع کارشناسی ارشد در مدت یازده ماه بدست آورده است؟ یا اعلام می کند که پاسپورت من را مهر کنید برای خدمت به مردم.

وی ادامه داد: اینکه فردی خود را بالاتر از شورای نگهبان و رای نمایندگان بداند و خود را بالاتر از رای کمیسیون و شعب می داند روند بسیار بدی است این روند باید تا کی ادامه یابد؟ اگر نیاز به اصلاح آیین نامه داخلی یا تنبیه افراد زیاده طلبی است باید این کار صورت گیرد.

ایران پور تاکید کرد: اگر توکلی در مقابل نمایندگان بخاطر مسائلی که بوجود آورده بود و وقت مجلس را تلف کرده بود عذرخواهی می کرد دست ایشان را هم می بوسیدیم و این اعتراض هم مطرح نمی شد.

وی از نمایندگان خواست با رأی کبود به این فرد نشان دهند که همه با هم متحد هستند و برای حل مشکل مردم و جلوگیری از حاشیه سازی ها فعالیت می کنند.

در پایان سخنرانی ایران پور فتح الله حسینی نماینده مردم قصرشیرین به عنوان دیگر معترض به پرونده توکلی اعلام کرد که از اعتراض خود به پرونده توکلی انصراف داده است.

پس از سخنان دهقان نماینده موافق اعتبارنامه توکلی که با نام بردن از بسیاری نمایندگان سرشناس از جمله رئیس و نایب رئیس مجلس در حمایت از دکتر توکلی از نمایندگان خواست رأی بالایی به اعتبارنامه دکتر توکلی بدهند، رئیس مجلس هم برای حمایت از توکلی به میدان آمد.

وی که می توانست از وقت قانونی خود استفاده کند ترجیح داد در چند جمله ضمن تأیید آنکه ممکن است برخی تخلفات جزئی هم رخ داده باشد گفت : نباید خدمات افرادی مانند دکتر توکلی را به انقلاب نادیده گرفت و اینگونه آنان را ضایع نمود.

دکتر علی لاریجانی اخذ مدرک دکترای توکلی را فاقد شبهه دانست.

توکلی هم که می توانست دقایق طولانی از خود دفاع کند تنها به بیان چند جمله پرداخت.

سخنرانی احمد توکلی در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی

وی با بیان اینکه یکی از معترضان متولد سال 54 است یعنی آن زمانی که من در زندان بودم و دیگری متولد سال 59 است وقتی که من با شهید رجایی علیه بنی صدر می جنگیدم گفت : دوستانی که تندبادی هم به آنها نوزیده باید حد خود را رعایت کنند.
توکلی که از صدایش ناراحتی استنباط می شد گفت : ریشه این دروغ‏هایی که به من نسبت داده شد می دانم و در آینده هم از مبارزه با فساد دست نخواهم کشید و زبانم کوتاه نخواهد شد.

هنگام رأی گیری در خصوص اعتبارنامه توکلی، دکتر ایرانپور و حسینی اعلام کردند اعتراض خود را پس گرفته اند اما به دلیل پابرجا بودن نماینده دیگر بر اعتراض خود مجلس به رأی گیری پرداخت.

در نهایت نمایندگان مجلس با 204 رای موافق، 40 رای مخالف و 8 رای ممتنع از 252 نماینده حاضر، اعتبارنامه توکلی را به تصویب رساندند.

پیش از این پس از بحث‎های فراوان، 150 نماینده در رأی گیری موافقت خود را با ماندن دکتر ایرانپور در مجلس اعلام کرده بودند و این در حالی بود که 107 نفر از نمایندگان رأی مخالف یا ممتنع به گلدان انداختند.

 

خبر مرتبط :

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
تائب زاده
|
-
|
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۳
0
0
سلام
از دوستان دامپزشک و هواداران ان خواهشمندم در نظرخواهی ای که درباره رشته مقدس دامپزشکی ست و به ادرس زیر است شرکت نمایند.
لطفا ضمن شرکت در ان، به دیگر دوستان دامپزشک هم اطلاع دهید تا در این نظر خواهی شرکت نمایند.با تشکر
www.dvmb88.blogfa.com
نظر شما
ادامه