کد خبر: ۹۶۳۴
تعداد نظرات: ۲ نظر

حکیم مهر - یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: واردکننده انحصاری کنجاله ذرت و سویا، کالای خود را از گمرک بندرعباس ترخیص کرده ولی این محصولات را در بازار توزیع نکرده است.

علی علی‌لو گفت: موضوع گرانی‌ها و تامین مایحتاج عمومی باید از سوی متولیان دولتی اقتصاد انجام شود و مجلس این موضوع را رصد می‌کند.

نماینده مردم شبستر افزود: در کشورهای غربی که اقتصاد آزاد رواج دارد یارانه برخی از کالاهای اساسی قطع نشده است، ایران نیز نباید از این قاعده مستثنی باشد؛ قانون هدفمندسازی یارانه‌ها نباید به نحوی اجرایی شود که به مردم و اقتصاد شوک وارد کند، افزایش قیمت مرغ از حدود سه هزار به بیش از هشت هزار تومان به شدت موجب کاهش قدرت خرید خانواده‌ها شده است و در سایر کالا مثل شیر، لبنیات و گوشت نیز همین وضعیت وجود دارد.

وی خواستار تعدیل در اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها شد و افزود: قانون هدفمندسازی یارانه‌ها باید به نحوی اجرا شود تا فعالان اقتصادی و مردم بتوانند خود را به تدریج با شرایط جدید اقتصادی هماهنگ کنند، در این صورت هم یارانه‌ها بار خواهد داد و هم قیمت‌ها به تدریج آزاد خواهد شد و البته نباید یارانه‌ کالاهای اساسی حذف شود.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، بخشی از نابسامانی‌های بازار مصرف مرغ را ریشه در ضعف مدیریتی دانست و افزود: به جای واردات مرغ و سایر کالاهای اساسی از سوی دولت، وقت و انرژی بیشتری صرف نظارت و ساماندهی بازار این کالا شود، مرغ‌داران افزایش قیمت نهاده‌های ماکیان و گران شدن کنجاله ذرت و سویا را عامل گرانی مرغ‌ عنوان می‌کنند.

وی افزود: بر اساس اطلاعات واصله انبارها و سوله‌های بندرعباس مملو از کنجاله ذرت و سویاست و واردکننده انحصاری این اقلام را توزیع نکرده است، وقتی دلیل عدم توزیع را جویا می‌شویم گفته می‌شود گمرک مانع ترخیص است وقتی بیشتر پیگیری می‌کنیم متوجه می‌شویم که کالا از گمرک ترخیص شده است.

علی‌لو، خواستار قطع دست مافیای قدرت و ثروت در بخش‌های اقتصادی شد و افزود: کنترل و نظارت دولت وقتی به درستی به اجرا در نمی‌آید قیمت جوجه یک روزه از 500 تومان به بیش از 1700 تومان افزایش می‌یابد، مگر چه اتفاقی می‌افتد که قیمت جوجه یک روزه یکباره بیش از 5/3 برابر می‌شود؟!

 

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۰۱:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۷
0
0
1-مگر چه اتفاقی می‌افتد که قیمت جوجه یک روزه یکباره بیش از 3/5 برابر می‌شود؟!
2-چرا یکباره قیمت جوجه‎یکروزه 5 برابر می‎شود؟
حکیم مهر
|
-
|
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۷
0
0
با سلام - بیننده گرامی ضمن تشکر از دقت شما - تیتر اصلاح شد.
نظر شما
ادامه