کد خبر: ۹۷۰۲
تعداد نظرات: ۸۲ نظر
در سازمان دامپزشکی هر کس مسئولیت کار محوله را به گردن دیگری می اندازد و کارها همچنان درگیرودار اداری متوقف شده است / شرکت های وارداتی حتی برای هر روز اعزام آنها به کشورهای مقصد 250 دلار می پردازند / هم اکنون به دلیل کمی میزان قراردادها، دامپزشکان ما در کشور ترکیه بیکار هستند و نیازی به اعزام مجدد دامپزشک نیست...

حکیم مهر - مدیرعامل یک شرکت وارد کننده مرغ با انتقاد از نحوه عملکرد بدنه سازمان دامپزشکی گفت: بیش از سه ماه است که مجوز واردات مرغ را از وزارت جهاد کشاورزی دریافت کرده ایم، اما این سازمان هنوز کارشناسی را برای اعزام به کشور مبدا معرفی نکرده است . 
مهدی نورآبادی مدعی شد که هم اکنون بیش از 10 شرکت دیگر وارد کننده با مشکلاتی چون تامین دامپزشک و روحانی برای اعزام به کشور مقصد روبرو هستند.

وی این موضوع را نیز گفت که شرکت وارد کننده وی ، مجوز واردات مرغ را از وزارت جهاد کشاورزی دریافت کرده و از این مجوز شش ماهه ، سه ماه گذشته اما دامپزشک به آنها معرفی نشده است .

نورآبادی که مجوز واردات ماهانه یک هزارتن مرغ به کشور را اخذ کرده ، گفت : در سازمان دامپزشکی هر کس مسئولیت کار محوله را به گردن دیگری می اندازد و کارها همچنان درگیرودار اداری متوقف شده است .

این وارد کننده گفت : هیچ هزینه ای نیز برای اعزام دامپزشک یه عهده سازمان دامپزشکی نیست و شرکت های وارداتی حتی برای هر روز اعزام آنها به کشورهای مقصد 250 دلار می پردازند .

وی که حدود هشت سال است که به واردات مرغ می پردازد ، تصریح کرد: در شرایطی که بازار مرغ با بحران مواجه است ، از مسئولان انتظار می رود تا به آرام کردن بازار کمک کنند.

نورآبادی افزود: با وجودی که در دیدار با دکتر سید محسن دستور، رییس سازمان دامپزشکی، وی دستور تسریع در امور واردات مرغ را داده، اما تاکنون به آن عمل نشده است.

واکنش سازمان دامپزشکی
مدیرکل دفتر قرنطینه و بین الملل سازمان دامپزشکی به وارد کنندگان گوشت مرغ پیشنهاد داد تا به جای درخواست اعزام دامپزشک به دیگر کشورها از دامپزشکان مستقر دراین کشورها استفاده کنند . 
دکتر صمد یگانه گفت:از لحاظ حضور دامپزشک در کشورهای مبدا اشباع هستیم و واردکنندگان گوشت مرغ می توانند از آنها استفاده کنند.

وی در واکنش به اظهارات برخی وارد کنندگان مبنی براین که بدنه کارشناسی سازمان دامپزشکی درکمک به اعزام دامپزشک کم کاری می کند، گفت: به عنوان مثال هم اکنون به دلیل کمی میزان قراردادها، دامپزشکان ما در کشور ترکیه بیکار هستند و نیازی به اعزام مجدد دامپزشک نیست.

یگانه با اشاره به این که عمده گوشت مرغ از کشورهای ترکیه و برزیل وارد می شود، اظهارداشت: در زمان حاضرهر هفته حدود 100 تن گوشت مرغ در شش کشتارگاه ترکیه ذبح می شود و بیشترین مجوز واردات مربوط به شرکت پشتیبانی امور دام در حدود سه هزارتن درماه بوده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: درزمان حاضر حدود هفت دامپزشک در کشور ترکیه مستقر است که هرکدام از دامپزشکان توانایی فعالیت برای چند شرکت را دارند.

یگانه با تاکید بر این که مجوز واردات گوشت مرغ حدود دو ماه پیش صادر شده است ، افزود: در این راستا تعدادی شرکت واردکننده گوشت مرغ درخواست اعزام دامپزشک مستقل به کشورهای مبداء را داشته اند که انجام این کار نیازمند انجام فرایند اداری است.

مدیرکل دفتر قرنطینه سازمان دامپزشکی تصریح کرد: بکارگیری دامپزشکان مستقر در کشورهای مبدا، به دلیل کاهش هزینه های اعزام به نفع وارد کنندگان است تا هزینه های اضافی را متقبل نشوند.

یگانه در باره فرایند مجوز واردات گوشت مرغ گفت: این مجوزها ابتدای از سوی وزارتخانه های جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت صادرمی شود و پس از دریافت مجوز باید شرکت های مربوطه به سازمان دامپزشکی مراجعه کنند.

وی افزود: در صورتی که کشورهای وارد کننده مورد تایید سازمان دامپزشکی باشند ، شرکت های وارد کننده باید اقدام به پذیرش فرم های خاص برای درخواست دریافت دامپزشک داشته باشند.

یگانه در مورد انتخاب و معرفی دامپزشک به کشورهای واردکننده گفت: با توجه به طولانی بودن روند اداری، معرفی دامپزشک به کشورهای واردکننده گوشت مرغ حداقل بین 30 تا 45 روز به طول می انجامد.

 

انتشار یافته: ۸۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۳۱
0
0
250دلار کی گفته دروغ محضه ما رفتیم از این خبرا نبود اضافه کار ماموریت ایرانمون که قطع شد اونجا هم چیزی ندادند ایران هم شرکت پول را به ارز دولتی داد ما برا خرجمون مجبور شدیم دلار ازاد بخریم
دکتر ا. - دامپزشک اعزامی
|
-
|
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۳۱
0
0
من حاضرم به عنوان دامپزشک در هر رسانه ای حاضر شوم و ....... روزانه 50 یورو آنهم به ریال و با نرخ یوروی دولتی که مجموع پرداخت به شخص بنده نه میلیون تومان برای سه ماه و نیم کار سخت و طاقت فرسا بود ، برای مخارج عادی خودم هم مجبور به تهیه دلار از بازار آزاد بودم لطفا جلوی انتشار اینگونه .... را بگیرید تازه ماموریت اضافه کار و پاداش های اداری نیز قطع شده بود محل اقامت ما هم متل خارج از روستای نزدیک کشتارگاه بود چیزی در حد مسافرخانه های میدان شوش و اطراف آن.
.............. از نجابت دامپزشکان و ناظرین ذبح شرعی سوء استفاده نکنید.
دکتر س.پ
|
-
|
۰۷:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۱
0
0
سلام من 3 ماه در یکی از روستاهای برزیل مشغول کار بودم از ساعت4 صبح تا 7 شب کار میکردیم حق ماموریت من هم 9000دلار بود 4500دلار با نرخ 1050 تومن حساب کردند که در بازار ازاد 1185 تومن بود 4500 تارو هم 1226 تومن حساب کردند که در بازار آزاد 1800 تومن بود تازه اضافه کار ماموریت پاداش رفاهی اداره هم قطع شده بود بماند شرایط زندگی در برزیل در مسافرخانه هایی که از نظر بهداشتی مناسب نبودند
ناشناس
|
-
|
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۱
0
0
اگه راست میگید از دامپزشکان بخش خصوصی هم استفاده کنید بندگان خدا مگه چقدر در امد دارن ؟ از خداشونه برن و بعد 3 ماه 14 -15 تومن بیارن
كارشناس بهداشت مواد غذايي با منشاء دامي
|
-
|
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۱
0
0
با سلام
خواهشمنداست سازمان دامپزشكي كشورنسبت به انحصار در اعزام دامپزشك تجديد نظر نموده وجهت كاهش هزينه هاي واردات گوشت قرمز ومرغ از كارشناسان بهداشت مواد غذايي نيز كمك بگيرد.
با تشكر
ناشناس
|
-
|
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۱
0
0
پزشکا چه پولهایی میگیرند ما چه پولی گریه ام گرفت کار از ساعت 3 صبح تا 4 بعد از ظهر؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!! کاش اون موقع پولی داشتم دانشگاه ازاد پزشکی که قبول شده بودم رفته بودم که حالا مجبور نباشم دکتر دامپزشک باشم
عضو شورای نظام استان
|
-
|
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۱
0
0
جای بسی تاسف است که بسیاری از همکاران که فاقد شغل می باشند اماده بکار با ماهی 500000هزار تومان هستند ولی سازمان دامپزشکی ......... طلب اینگونه وجوه را از وارد کنندگان انهم برای سفر های طاغت فرسامثل برزیل(با عنایت به سوئ تفاهم فرهنگی!!!!!)مینماید
ریاست محترم سازمان دامپزشکی و همکاران خوشبخت سازمان دامپزشکی ایا خون شما از سایر دامپزشکان رنگین تر است چرا بخش خصوصی در کشتارگاههای داخل صلاحیت نظارت دارد ولی در خارج که کار طاقت فرسا تر!!! و حقوق یکماه بخش خصوصی در 4روز دریافت می دارند ندارد
اقای دکتر لطفی زاده لطفا به میان بخش خصوصی بیا تا ببینی به همکارانمانم چه می گذرد با توجه که خبر مال شماست ومتن من هم تو هین نیست به جای سانسور بحث را به نقد بکشید با تشکر
حامد الهی
|
-
|
۱۸:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۱
0
1
متاسفانه موضوع اعزام دامپزشک .....................
حبیب الهی
|
-
|
۱۸:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۱
0
0
متاسفانه در حال حاضر همه کاره ....... است که همشهری و رفیق گرمابه و گلستان ......... است و ......... هیچ نقشی ........ ندارد و ....... و الا هیچ کاری ........ بدون اذن و اجازه ........ انجام نمیشود و ......... است ..................واقعا جای تاسف استکه ....... که کمترین سابقه را .......... دارد همه اختیارات ......... را در دست گرفته است و نتیجه آن هم همین وضعیت.........است که همه شاهد آن هستیم.
دکتر دامپزشک
|
-
|
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۱
0
0
..............اگر یک دامپزشک میتواند در دو یا چند کشتارگاه نظارت کند اصلا دیگر نظارت چه معنایی دارد؟شما که نمیتوانید برای اعزام دکتر برنامه ریزی کنید اصلا چرا دکتر اعزام میکنید؟ این ....... ضعف ........ بهترین بهانه و دلیل برای آنهایی است که میخواهند دامپزشکان سازمان را حذف کنند و خودشان جای آنها را بگیرند.در همه سالهای گذشته این کار با نظم و برنامه خاصی انجام میشد ولی الان کار به جایی رسیده است که در اخبار سراسری هم سازمان دامپزشکی مسئول گرانی مرغ شناخته میشود. .....................
دکتر مجتبی مرتضوی
|
-
|
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۱
0
0
این موارد جزو وظلیف تصدی گری است و باید واگذار گردد.به بخش خصوصی و شرکت های بازرسی مسوول مثل تمام دنیا . ...........
دکتر احمدی
|
-
|
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۱
0
0
جناب آقای دکتر مرتضوی لطفا اطلاعات خود را در خصوص وظائف تصدی گری و حاکمیتی ارتقاء دهید ............ جناب آقای دکتر دامپزشک جواب شما نیز مثل جناب آقای دکتر مرتضوی است
جناب آقای عضو شورای نظام استان .......... سازمان نظام دامپزشکی که اکنون با این وضعیت کنونی بیشتر به ........ می ماند که ........ را به عهده سازمان دامپزشکی نیاندازید ، میزان حقوق دریافتی در این ماموریت ها 50یورو که با یوروی دولتی عبارتست از رقمی معادل 75000 تومان روزانه ........... اتفاقا حرف شما کاملا صحیح است {برخی} همکاران بخش خصوصی شاغل در کشتارگاههای داخلی به امور متفاوتی از آنچه در ماموریت های اعزام می گذرد می پردازند و اگر همچنان جویای کم و کیف عملکرد این همکاران بخش خصوصی هستید تشریف ببرید اداره نظارت و بازرسی استانها تا گزارش های رسیده را ملاحظه کنید در ضمن این نکته را بدانید که سازمان دامپزشکی متولی ایجاد شغل نیست
کارشناس بهداشت مواد غذایی عزیز انقدر دامپزشک وجود دارد که نوبت به لیسانس ها نمی رسد ضمنا اگر عمری باقی باشد برای فردا شب مفصل برای شما روند نظارتها را شرح می دهم که بدانید فرد اعزام شونده چه خصوصیاتی باید داشته باشد تا اینقدر .......... شما همان شرکتهای مایه کوبی توزیع دارو واردات دارو و واکسن و کشتارگاهها و ممیزی و ... را بچرخانید مسائل حاکمیتی پیش کشتان
دکتر مجتبی مرتضوی
|
-
|
۰۱:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۲
0
0
ضمنا بنده به عنوان بخش خصوصی هیچ گلایه ای از زندگیم ندارم .از ساعت 9 صبح تا 4 بعد ازظهر یک میلیون تومنمو در می ارم .پس بحث عقده و این جور حرفا نیست .
دکتر آراسب دباغ مقدم
|
-
|
۰۱:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۲
0
0
جای تاسف است که همکاران دامپزشک با پیش کشیدن چنین مسایلی، در یک سایت عمومی به جان هم افتاده اند. ضمنا کارشناس بهداشت مواد غذایی با منشا دامی هم خوب است بدانند که قضاوت، کار دکتر دامپزشک است و برابر قوانین، ایشان چنین اجازه ای را ندارند. به هر حال جایگاه تحصیلات و اختیارات مرتبط شغلی را قانون مشخص می کند. این مشابه آن است که پرستاران بخواهند در بیمارستان، اختیارات یک پزشک را داشته باشند. از همکاران محترم خواهشمند است که حرمت ها را حفظ کنند. بخش خصوصی و دولتی، هر دو همکار و دو بال دامپزشکی هستند. در هر دو بخش هم افراد کارآمد و موفق خوشبختانه بسیار زیاد است.
دکتر مجتبی مرتضوی
|
-
|
۰۱:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۲
0
0
-در کتاب کد OIE اصلی است به نام MONDATE&OBLIGATION که کشور های عضو باید از آن پیروی نمایند .در فصل 4 این کتاب در الزامات، بازرسی از محموله ها را جزو وظایف دامپزشکی کشور مبدا می دانند .کشور ما تنها کشوری است که برای خرید های خارجی خود بازرس اعزام می کند .برزیل سالیانه 7 میلیون تن گوشت قرمز به 70 کشور دنیا صادر می کند و فقط ایران است که دامپزشک اعزام می کند .اتحادیه اروپا در سایت رسمی خود ec.europea.eu/food در 4 صفحه شرایط کلی خود را برای واردات گوشت قرمز نوشته و استاندارد eec/433/64 را تدوین کرده و در مبادی ورودی خود ازمایشات دقیق و علمی انجام می دهد .البته مطالعات ریسک آنالیز و مانیتورینگ خود را با دقت و وسواس تمام انجام می دهد ................-
دکتر مجتبی مرتضوی
|
-
|
۰۱:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۲
0
0
این تابیک را هم مطالعه بفرمایید لطفا .گفته مقامات عراقی خواستار افزایش بازرسی ها set up inspection
یعنی بازرسی از عراق اعزام نمی شود بر عکس ایران و البته مثل ......... در مورد کلاس کار دامبزشکی عراق و سلیمانیه همین را بگویم که اکثر تحصیل کرده گان دانشگاه های اروبایی برگشته اند به عراق و در مناسب دولتی هستند .http://www.meattradenewsdaily.co.uk/news/260312/brazil___poultry_exports_to_iraq.aspx- دکتر مرتضوی تبریز
http://www.brasiliraq.com.br/cms/arquivos/exporting_to_iraq_vf.pdf
خواندن این لینک را به مقامات دولتی دامبزشکی ایران توصیه می کنم .ببینید در کجای این بروتکل نوشته که بازرسی بر عهده کشور خریدار یا مقصد است .آنجا عراق است و اینجا ایران با این همه ادعای ما ....ببینید کدام یک مصداق بین المللی دارد .- دکتر مرتضوی تبریز
کارشناس تجزیه و تحلیل خطرات احتمالی
|
-
|
۰۱:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۲
0
0
بنام خداوند جان و خرد
با تشکر فراوان از جناب آقای دکتر مرتضوی خواهشمند است کارشناسان دفتر قرنطینه با ارائه مرجع معتبر به سئوالات زیر پاسخ دهن :
1- آیا کارشناسان دفتر قرنطینه در ستاد سازمان RISK ANALYSIS انجام می دهند ؟ لطف کنند همانند کشورهایی چون کانادا و اروپا ،بعنوان مصداق پرونده تجزیه و تحلیل واردات گوشت قرمز از کشورهای هندوستان، ارمنستان،قرقیزستان را ارائه فرمایند
2- کارشناسهای اعزامی بر چه اساسی تجریه و تحلیل خطر انجام می دهند، تجزیه و تحلیل خطر برای تصمیم گیری است نه برای انجام ماموریت برای هر محموله ، لطف کنید یک گزارش مصداقی بعنوان نمونه ارائه فرمایید
3- بر اساس چه قانونی ، کارشناسان اعزامی دولت حق غذا ، ماموریت و مسکن خود را ( روزانه 200 دلار امریکا)بایستی از بخش خصوصی اخذ کنند ، لطف کنید نام قانونی که چنین اجازه ایی را به شما داه است مرقوم بفرمایید
3- اگر زحمتی برای شما نیست اعلام فرمایند در کجای مقررات بین المللی نوشته شده است که سازمان دامپزشکی برای محموله های بخش خصوصی می تواند نیروهای خود را اعزام کند
ناظر فنی کشتارگاه
|
-
|
۰۱:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۲
0
0
لطف کنید به سایت دولت مراجعه کنید
www.dolat.ir
بر اساس اصل 127 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران ،نمایندگان ويژه رییس جمهور با رعایت تصویب نامه شماره 151263/ت 43505 ه مورخ 29/7/1388 کنترل بهداشتی و کیفیتی مواد پروتینی وارداتی را منوط به رعایت پروتکلهای سازمانهای بازرسی بین المللی در مبدا کرده است و معنی و مفهوم آن اینست که سازمان دامپزشکی کشور نبایستی نیرو برای باصطلاح بازرسی اعزام کند
یک دامپزشک
|
-
|
۰۱:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۲
0
0
با سلام به همه همکاران کار کشتارگاه کار فوق العاده تخصصی است به خدا بعد از 7 سال کار مداوم در واحد ونیز تدریس بخش عملی همین واحدو نیز شبی لاقل 1 ساعت مطالعه مرتبط اینجا اعلام میکنم که در خصوص معاینه لاشه هنوز در مواقعی دست به دامن پیشکسوتان واساتید میشوم .اقایان اعزامی فقط یک بار به واحد ما مراجعه کنند و دقایقی کشتارگاههای داخل کشور را مزین به قدوم شریف خود نمایند و این بنده حقیر یک چند سوالی در خصوص معاینه از ایشان و از همکاران کاردان شاغل در واحد به طور مقایسه ای میپرسم بعد در خط واحد 15 دقیقه معاینه انجام دهند امیدوارم که شرمنده مردم بهتر بگویم مدیون مردم نشویم .-
دکتر مجتبی مرتضوی
|
-
|
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۲
0
0
دکتر احمدی عزیز به زبان ساده و خلاصه بگویم وظیفه حاکمیتی یعنی نظارت راهبردی و آن بر عهده دولت است تا اینجا قبول و برخی وظایف اجرای یعنی تصدی گری و آن هم مطابق قانون و تصمیم اجرایی اصل 44 قانون اساسی بر عهده بخش خصوصی است .تا اینجا که مشکلی ندارید .مثال بزنم 2 نفر در خیابان نظم جامعه را به هم می زنند .شما به پلیس زنگ می زنید و پلیس با ماشین یا موتور یا هر وسیله دیگری می آید و فرد را دستگیر می کند آیا پلیس بابت انجام این وظیفه حاکمیتی از شما پول می گیرد .پس برای اجرای وظیفه حاکمیتی دولت نمی تواند وجهی بگیرد .ببخشید خیلی ساده خواستم بگویم و گرنه حقوقی تر و علمی تر ازاین هم گفته ایم و خواهیم گفت .........ضمنا لحن نوشتارتان را محترم نمایید .حالا نمی گویم که ال سی و اعتبارات اسنادی و حواله و جایگاه شرکت باتزرسی و قوانین یو پی سی 300 و 600 چیه .........در انجا شرکت های بازرسی مسوول چنین کارهایی هستند . ..........
دکتر بازنشسته
|
-
|
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۲
0
0
تمام مشکلات ما زمانی اغاز شد که همه چیز دست بخش خصوصی افتاد در ان زمان نه ..... بود نه بیماری بود همه نیرو های دولتی بدون هیچ غر زدنی تمام مناطق را تحت پوشش قرار میدادند
ناشناس
|
-
|
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۲
0
0
وقتی صحبت از خارج کشور میشه حتما دامپزشک باید بره ولی زحمت داخل کشور بعهده سایر رده هاست
كارشناس بهداشت گوشت
|
-
|
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۲
0
0
براي آقاي دكتر دباغ متاسفم كه قضاوت در باره لاشه گاو وگوسفند را با درمان انسانها توسط پرستار مقايسه مي كند!!!!!
دکتر مرتضوی
|
-
|
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۲
0
0
دکتر بازنشسته محترم استاد عزیز مشکلات آن زمان تخمش توسط نسل شما کاشته شده بود الان شکوفا می شود .بخش خصوصی آن ها را نیشتر می زند .مثلا ما می بایستی 50 سال قبل بحث پسماندها و باقیمانده های دارویی را مطرح می کردیم و طرح های پایش را اجرا می کردیم نه الان .امثال این مثال ها زیاد است .
ناشناس
|
-
|
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۲
0
0
جناب آقای دکتر مرتضوی عزیز! بله پلیس شما را که نمی دانم ولی از ما بابت انجام وظیفه پول می گیرد می دانید کجا پول می گیرد به هنگام پرداخت مالیات و عوارض و ...ولی مثالی که شما زدید بسیار ناقص و ابتدایی بود ، سازمان دامپزشکی کشور بابت انجام وظائف حاکمیتی از مردم پولی دریافت نمی کنند ولی از عملیات تجاری که بخش خصوصی در ازای آن سود بسیار بالایی را کسب می کند به پائین ترین سطح ممکن هزینه دریافت می کند (50یورو در روز ضرب و تقسیم کنید تا مجموع دریافتی همکارتان در بخش دولتی را احساس کنید) اشتباه شما و سایر همکاران در این است که تصور می کنید دکتر دامپزشک دولتی فقط برای بازرسی های پیش و پس از کشتار اعزام می شوند اگر اینطور فکر می کنید متاسفانه در اشتباهید خیر مطابق قوانین هیچ دکتر دامپزشک ایرانی حق دخالت در این روند را ندارد و دامپزشک دولتی برزیل و دامپزشکان خود کشتارگاه این وظائف را بر عهده دارند ولی تعدادی از هزاران وظیفه ای که این فرد برعهده دارد چک نمودن مواردی است که پس از کشتار مشخص نمی شود و یا به سختی و با هزینه های بالا که عملا قابل انجام نیست می باشد از سوی دیگر به رعایت دستورالعمل ارائه شده و قوانین داخلی سازمان در این زمینه است که یقینا کارشناس داخلی سازمان نسبت به دامپزشک بخش خصوصی اشراف بیشتری نسبت به آن دارد از سوی دیگر گماردن دامپزشک بخش خصوصی بر واردات بخش خصوصی همانند ممیزی کردن شرکت وارد کننده کالا در گمرک بر کالای خود در گمرک می باشد که حقیقتا خنده دار است سری به ادارات نظارت بهداشتی دامپزشکی بزنید تا از دسته گلهای همکارنمان اطلاع پیدا کنید البته این به این معنی نیست که دامپزشکان دولتی از اشتباه و خطا مصون می باشند خیر در میان همکاران بنده نیز افراد کم سواد و کم مسئولیت وجود دارد ولی امری که شما اظهار میدارید مبنی بر واگذاری به بخش خصوصی از موارد غیر قانونی است
در خصوص لحن نوشتار هم دیگران قضاوت کنند البته هر چند می دانم که ما ایرانی ها ادعای پادشاه بودن داریم و هیچ گاه لفظ تو در مورد شخص را بر نمی تابیم انگار که این لفظ نعوذ بالله بد و بیراه محسوب می شود
دوست عزیز و محترم همکار بنده آقا یا خانم یک دامپزشک همکاران شما در بازرسی ها عملیات بازرسی از لاشه انجام نمی دهند و در خصوص سایر وظائف نیز قدر مسلم دامپزشکی که مراجع معتبر دانشگاهی وی را واجد شرائط اخذ مدرک دکترای دامپزشکی دانسته اند را شما بی سواد و بدون دانش خطاب می کنید برای من جای تعجب دارد.
سئوال آخر اینکه این روند سالیانت سال انجام شده و تاکنون محموله آلوده و یا فاقد کیفیت لازم در کشور دیده نشده است چطور شما اینقدر زحمات همکارانتان را بی ارزش می کنید مگر اینکه هدف دیگری داشته باشید.
ایام عزت مستدام - سعه صدر داشته باشید و در مورد مسائلی که اشراف کاملی به آنها ندارید زود قضاوت نکنید.
دکتر بهادر احمدی
دامپزشک سازمان
|
-
|
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۲
0
0
نتیجه بی توجهی به افراد و مدیران شایسته که در سالهای گذشته در سازمان دامپزشکی این موضوع را مدیریت کردند چیزی جز این نیست.متاسفانه همانگونه که این وارد کننده محترم عنوانن کرده است بسیاری از امور در سازمان دامپزشکی به درستی مدیریت نمیشود و در نتیجه در موضوع گرانی مرغ سازمان دامپزشکی مقصر شناخته میشود که ناشی از عدم مدیریت صحیح و علمی موضوع توسط سازمان است. ..........که جای تعجب و تأسف است.
دکتر دامپزشک
|
-
|
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۲
0
0
آقا یا خانم کارشناس بهداشت گوشت تعجبی نیست که تازه فارغ التحصیلان دکتر آراسب را نمی شناسند و هنوز نمی دانند که تخصص ایشان در سطح دکترای تخصصی همان بهداشت مواد غذایی است که شما فوق دیپلم یا لیسانس آن را دارید پس حدود .... را رعایت کنید
دکتر بهادر احمدی
|
-
|
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۲
0
0
جناب آقای دکتر مرتضوی در پاسخ به دکتر بازنشسته الفاظ کاملا محترمی .......و ... استفاده کرده اید احتمالا اینگونه ادبیات محترم است نه؟؟ سواد حضرتعالی که زودتر از کشورهای ابداع کننده پایش باقیمانده های دارویی در دامپزشکی انتظار اجرای آن را در ایران دارید برای من یاد آور ضرب المثل بیرون گود نشستن و دستور لنگ کردن صادر نمودن است کسی که به پیشکسوتان خود حتی اگر به فرض محال کم کاری کرده باشند احترام نگذارد دیر یا زود مورد عنایت حق تعالی قرار خواهد گرفت این روزها استخدام در ادارات دولتی تسهیل شده و پست مدیر کل استان آذربایجان شرقی هم به آسانی قابل احراز است زیرا دکتر .... که اکنون مدیر کل است به شایسته سالاری اعتقاد کامل دارد پس تا راه باز است اسب مراد خود را بتازانید شک نکنید برادر حق با شماست ما هم برای شما آرزوی خیر داریم
دکتر مجتبی مرتضوی
|
-
|
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۲
0
0
دکتر احمدی جان ..........هر پولی که به طور مستقیم بابت اجرای وظیفه حاکمیتی از بخش خصوصی گرفته شود مطابق نص صریح قانون خلاف است
دکتر بهادر احمدی
|
-
|
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۲
0
0
دکتر مرتضوی جان براساس نص صریح قانون اساسی شما دریافت پول بابت نظارت دامپزشکان بخش خصوصی از مالکین کشتارگاه هم ممنوع است ، ......... تمامی همکاران شما که به این ماموریت اعزام می شوند مصوبه هیئت دولت را دارند مگر اینکه شما قانون اساسی و مصوبات دولت را هم قبول نداشته باشید و اعلام خودمختاری کرده باشید بیخیال شو برادر بزرگ شدن شما در کوچک کردن دیگران نیست عزت و اقتدار در هم گرایی و استفاده از موقعیت های یکدیگر است بیش تر از این این بحث را ادامه ندهید بنده همین جا اعتراف می کنم تمام گفته های شما صحیح است و از همان ابتدا به دنیا آمدن کلیه دامپزشکان دولتی اشتباه محض بوده و باید به گیوتین سپرده شوند.
ناشناس
|
-
|
۰۰:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۳
0
0
اسم برزیل=......................
دکتر مرتضوی
|
-
|
۰۸:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۳
0
0
دکتر من خیلی بزرگ هستم و نیازی به بزرگ تر شدن ندارم .تصمیم نمایندگان رییس جمهور در اصل 137 قانون اساسی یعنی نص صریح قانون که از اجرای آن کرنش می کنید .این اعزام ها هم با ویزا می باشد .
دکتر مرتضوی
|
-
|
۰۸:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۳
0
0
ضمنا من نیازی به استخدام ندارم شرکت ما 560 نفر نیرو دارد خودش به اندازه سازمان است
من فکر می کنم ، پس هستم. دکارت
|
-
|
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۳
0
0
سلام علیکم. مدیر محترم حکیم مهر یه گلایه اساسی از شما دارم. : مگر اینجا فقط مال دکتر احمدی و دکتر مرتضوی هستش که فقط نظرات این عزیزان را می نویسید و کاری به نظر ما ندارین؟ لطفا نظر ما را هم در سایت قرار دهید. با تشکر.
کارشناس رسمی دادگستری در زمینه محصولات دامی
|
-
|
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۳
0
0
من فکر می کنم که سایت حکیم مهر و دکتر مرتضوی دوست دارند همیشه از موضوع واردات گشت خبر های داغ بسازند . بسیاری از مطالبی که در زیر نوشته شده خنده دار بوده و ناشی از بی اطلاعی از قوانین می باشد و مطمئن باشید اگر ذره ای اشکال در اعزامها وجود داشت ، شرکتها به دیوان عدالت اداری شکایت می کردند و نیازی نبود تا جناب دکتر مرتضوی ناراحت شوند. در ضمن چرا اصل موضوع و شایعه پراکنی محض شرکت را ول کرده اید و موضوعات جانبی را گرفته اید؟ کدام شرکتی و جود دارد که بیش از 100 دلار داده است؟ 250 دلار دروغ محض است!
کارشناس رسمی دادگستری در زمینه محصولات دامی
دکتر مرتضوی
|
-
|
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۳
0
0
دکتر احمدی از این لحن مودبانه شما اصلا ناراحت نشدم انتظاری جز این هم ندارم .
حکیم مهر
|
-
|
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۳
0
0
با سلام و احترام / بیننده محترم / نظر شما در صورتی که ارسال شده باشد حتماً درج شده است. حتی اگر قابلیت انتشار هم (فرضاً) نداشته باشد حتماً بصورت نقطه چین منتشر می شود تا حداقل بیننده محترمی که کامنت گذاشته متوجه شود که حکیم مهر نظر وی را دریافت نموده است. با تشکر از بازدید شما
همکار دامپزشک.دولتی
|
-
|
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۳
0
0
قابل توجه جناب آقای دکتر احمدی و سایر همکاران گرامی؛
به گفته آقای دکتر احمدیتمامی همکاران که به این ماموریت اعزام می شوند مصوبه هیئت دولت را دارند اما اینکه در کجای این مصوبه آمده است که:حق ماموریت،اسکان و تغذیه مامور اعزامی را بخش خصوصی (شرکت های وارد کننده گوشت و ...)باید پرداخت کند،جای تامل و بررسی بیشتر دارد.اینجانب 2 بار جهت نظارت بر واردات به خارج اعزام شده ام و در هر دو بار جهت دریافت تمامی حق ماموریتم با مشکل مواجه شدم.سازمان دامپزشکی در این خصوص حمایتی نمی کند.چرا؟؟؟!!! در شرایط حال حاضر نیز که اعزام ها به این روش مورد بحث و مناقشه قرار گرفته است،توصیه ....... بر این است که زیاد مسئله حق ماموریت و نوع کشور و ... را دنبال نکنید.زیرا تحت نظر و فشار هستیم و خیلی ها(احتمالا منظورشان ........ است)دنبال سلب این کار از سازمان دامپزشکی هستند.
- حال با توجه به این شرایط ،اگر اعزام ها قانونی است، نباید حق ماموریت و سایر هزینه ها را همان دستگاه دولتی بپردازد؟
- آیا وابستگی مستقیم مالی بین ناظرین بهداشتی و شرکت های وارد کننده اشکالی ندارد؟(حال آنکه در داخل کشور این کار در حال اصلاح است )
واقعیت اینست که .....به امید حاکمیت قسط و عدل در جامعه
عضو شورای نظام استان
|
-
|
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۳
0
0
با توجه به این همه کامنت همکاران سازمان دامپزشکی معلوم می شود یا حق ماموریت اعلام شده از سوی این شرکت درست است و برای بخش دولتی مهم است ویا اهمیت ان در واردات از برزیل به سوئ تفاهمات وا ختلا فات فرهنگی بر میگردد وگرنه اگر برای بخش دولتی سود نداشت انرا به مسئولین فنی...که با ماهی یک ملیون توما ن کار می کنند وا گذار می کردند به حقوق ماهی ...میلیونی (البته پس از اجرای مصوبه جدید)سازمان دامپزشکی اکتفا می کردند
دکتر مرتضوی
|
-
|
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۳
0
0
کارشناس رسمی محترم خدمت شما عرض کنم که پرونده در دیوان عدالت اداری مطرح است .خصوصی می توانم شعبه ؟آن را هم بگویم .
دکتر بهادر احمدی
|
-
|
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۳
0
0
آقای دکتر مرتضوی برادر در خیلی خیلی بزرگ بودن شما شک ندارم ولی ذهن من درگیر این جمله شما هی پشت سر هم ریستارت میکند: نص صریح قانون که از اجرای آن کرنش می کنید برادر کرنش یعنی خضوع و تواضع حالا جمله شما چه معنایی می دهد نمی دانم ضمنا تعداد نیروهای سازمان حدود 10000 نفر می باشد که تفاوت فاحشی با شرکت شما دارد ولی من از جهت گیری شما ناراحت شدم که از سر بی اطلاعی در مسائلی که از آن سر رشته ای ندارید نظر می دهید.
آقای همکار دامپزشک دولتی خودتان می فرمایید که وابستگی مستقیم مالی بین ناظرین بهداشتی و کشتارگاهها تازه در حال اصلاح است مثل اینکه شما با وجود دولتی بودن هنوز قوانین را به درستی مطالعه نکرده اید برادر قرار شده همانند کشورهای پیشرفته کشتارگاه ناظر بهداشتی خودش را داشته باشد و نماینده دامپزشکی دولتی هم در کنار آنان حضور داشته باشند از سوی دیگر شما که دوبار به این مامریت رفته اید هنوز نمی دانید که بازرسی بهداشتی در این مامریت در کار نیست و صرفا نظارت برمبنای IHR می باشد و این اتفاق به دلیل اهمییتی که سلامت غذایی در سطوح تولیدی بالا دارد اتفاق می افتد .
برادر عضو شورای نظام استان ............... ظاهرا شما تمایلی به تبعیت از قوانین ندارید کما اینکه.......در این چند ماهه این امر را به اثبات رسانده و اگر به خاطر داشته باشید و کمی قوانین را مطالعه نمایید بخشنامه دستمزدهای امسال هم به همت سازمان دامپزشکی تصویب شد ...........
همکار دامپزشک.دولتی
|
-
|
۰۸:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۴
0
0
آقای دکتر احمدی ؛؛ بهتر است در خواندن کامنت ها کمی دقت نمایید تا برداشت نادرست نکرده و مرتکب خطا نشوید. شما نوشته اید که
1-مثل اینکه شما با وجود دولتی بودن هنوز قوانین را به درستی ....و نماینده دامپزشکی دولتی هم در کنار آنان حضور داشته باشند
2-از سوی دیگر شما که دوبار به این ماموریت رفته اید هنوز نمی دانید ... و صرفا نظارت برمبنای IHR می باشد .
برای پاسخ قسمت اول همین قدر بدانید که بنده سابقه 11سال فعالیت در اداره نظارت و قرنطینه اداره کل دامپزشکی استان ... را در کارنامه خود دارم و کاملا بر قوانین و مقررات ملی و بین المللی مربوطه بیش از آنچه شما و امثال شما فکر نمایید آگاهی داشته و دارم و این را هم بدانید که سازمان دامپزشکی در امور اصلی خود با کمبود شدید نیرو مواجه است و دستور العمل ریاست محترم سازمان که در سال 1389 ابلاغ شد(حضور نماینده دامپزشکی دولتی در کشتارگاههای طیور) به هیچ وجهی در این شرایط، اجرایی نخواهد شد.
اما در مورد قسمت دوم مطالب ایرادی شما،با کمی دقت بیشتر و بیشتر!!! در کامنت اینجانب متوجه خواهید شد که عبارت بازرسی بهداشتی به هیچ وجهی نیامده است بلکه عبارت نظارت آورده شده است.لطفا کمی بیشتر دقت نمایید و از تعصبات دولتی بودن کمی دور شوید و واقعیت را بپذیرید.
در آخر؛ شما که با این همه دقت؟؟؟!!! پاسخ کامنت ها را می دهید نگفتید که در کجای مصوبه هیات دولت آمده است که:حق ماموریت،اسکان و تغذیه مامور اعزامی را باید بخش خصوصی (شرکت های وارد کننده گوشت و ...)پرداخت کند؟؟؟همکار دامپزشک.دولتی
یه دامپزشک
|
-
|
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۴
0
0
من نمیدونم چرا بچه های کاردان و لیسانس تو دامپزشکی اینقدر اعتماد بنفس دارن؟ تا حالا دیدین تو پزشکی یه پرستار یا بهیار کار دکتر رو انجام بده؟تقصیر از شما نیست ، از ما دامپزشکاست که میدان را خالی کردیم و اجازه میدیم شما ...... ویزیت کنید تلقیح کنید سخت زایی انجام دهید و.... انگار شما هم مثل دامداران فکر میکنید بهتون میگن دکتر واقعا خبرایی هست؟ شما میدونید ما چند واحد درسی گذراندیم؟ بعد با 40 واحد ادعای طبابت میکنید؟ادعای ....میکنید؟ اگه به جرم دخالت در امور پزشکی شما رو معلق یا بازداشت کنند دیگه از این جسارتها نمیکنید!
دکتر مرتضوی
|
-
|
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۴
0
0
قابل توجه دکتر احمددی
در سایت اداره قرنطینه www.e-ivo/iR امده است :
HEALTH REQURMENTS IMPORTFROZEN BONLESS BEEF MEAT INTO iran
در بند اول این متن امده است.
1.iran veterinary organization (IVO) is entitled to dispatch its own representative/s to carryout
ante-mortem during slaughter and post mortem inspection and final handling ,hncluding storage and loading.
کاری نداریم که IHR های نوشته شده توسط دوستان ما در سازمان دامپزشکی در مقایسه با استاندارد eec/433/64 اتحادیه اروپا و دستورالعمل های این اتحادیه برای واردات گوشت چقدر ناقص است ولی کلمه نوشته شدن کلمه carryout آن هم با املای به صورت دو کلمه چسبیده در متن IHRها خیلی مهم است .در فرهنگ لغات آکسفورد در مقابل عبارت carry sth out چنین آمده است .
Carry sth out :to do and complete a task
اما کلمه carryout به شکل چسبیده از نظر گرامری فعل نبوده و بلکه اسم است و به معنی مترادف take away یعنی restaurant that cooks and sells food that you take away and eat somewhere else(carryout AME) A
و خدا می داند که نوشتن این کلمه اشتباه و غلط ازنظر گرامری،در یک متن رسمی دولتی ان هم سازمان تخصصی دامپزشکی ،چقدر باعث ....... ما شده است البته در تمام متون IHR این کلمه آمده است و به نظر نمی رسد اشتباه تایپی باشد .به هر حال در سایر لغت نامه ها هم عبارت CARRY….OUT به معنی انجام دادن آمده است .پس اگر قصد نویسنده IHR, ،نظارت بر روند بازرسی ها بود می بایست یکی ازعبارت های proctorship, presidency ,surveillance ,supervision ,stewardship,را استفاده می کرد که همگی معنی نظارت می دهند . با دقت در موارد فوق،نتیجه می گیریم به کار بردن عبارت نظارت و آن هم نظارت عالیه بر روند واردات گوشت ،توسط رییس سازمان با توجه به متن IHR ارایه شده توسط خود سازمان ، توهین به جامعه دامپزشکی در داخل کشور می باشد .چه طور می شود یک کاری در داخل ایران نظارت تعریف شود و برای طرف خارجی انجام عملیات نوشته و تعریف گردد. مثل معروف باور نمودن دم خروس یا قسم حضرت عباس بهترین مثلی اسیت که در این موضوع مصداق دارد .
در فرهنگ معین نظاره، به معنی نگریستن و دیدن و همچنین به معنی مراقبت در انجام کاری آمده است .اما در متن IHR سازمان دامپزشکی در واردات گوشت گوساله منجمد این مفهوم طور دیگری بیان شده است.
1.1.Subgect to ante-post mortem inspection by the official veterinary service(SIF) of the country of origin and IRAN veterinary organization representative/s were found to be free of clinical signs of any contagious and infectious disease.
find:(found, found):to discover sth by searching, by studying, by testing,,….
To be found هم به معنی یافت شدن است و فعل متعدی است و نیاز به مفعول دارد . واین کلمه در این متن این مفهوم را می رساند که نماینده یا نمایندگان اعزامی دامپزشکی دولت ایران ،به همراه دامپزشکان کشتارگاه کشور مبدا به انجام عمل بازرسی می پردازند .در انجام عمل بازرسی لازم است برای پیدا کردن آبسه شکافی در بافت بدهیم ،برای پیدا کردن سیستی سرک عضله ای را برش بدهیم ،یا عقده های لنفاوی لاشه را برش بدهیم ....یعنی بازرس اعزامی ،کار بازرسی انجام می دهد نه نظارت .به عبارتی ساده تر اگر در کشتارگاه چاقو را برداری و یک عضله را شکاف دهی این یعنی انجام دادن کار بازرسی ،پس اطلاق کلمه نظارت چه عالیه چه نظارت خالی ..... در جهت توجیه خواهد بود.
ناشناس
|
-
|
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۴
0
0
جناب آقای همکار دامپزشک. دولتی نمی دانم این اسم و فامیلی را شما از کجا آورده اید لطفا اگر اسم و عنوان شما واقعیتی دارد نام و فامیل خود را بنویسید و اینقدر به سان شخصیت های مرموز فیلم های جنایی پرده پوشی نکنید
در جواب قسمت اول باید بدانید که حکایت پاسخ های من و شما حکایت گربه مرتضی علی می ماند که از هر طرف پائین بیاندازید چهار دست و پا پائین می آید نگاهی به موارد مطروحه خود و پاسخ های من بیاندازید شما تصور می کنید که اینجا و این سایت ، سایت بحث و بررسی در تمام مواردی است که شما به آن شک دارید و دیگران باید به آن پاسخ بدهند حاضرم قسم یاد کنم که شما اصلا کارمند دولتی نیستید و بیشتر برای گرم کردن تنور مشاجره اینجا تشریف دارید خوب برادر من اگر فکر می کردید که پرداخت از طرف شرکت خصوصی مشکل دارد چرا جنابعالی تاکنون دوبار به این ماموریت رفته اید آنهم با 11 سال سابقه کار یعنی جنابعالی استخدامی سال 1380 می باشید بنابراین یک جای کار میلنگد . عزیز من همکار دامپزشک با 30سال سابقه در قرنطینه سازمان به اندازه شما ادعای اشراف داشتن به تمامی قوانین ملی + بین المللی (خدای من منو بکش راحت بشم) را ندارد.
عزیز دل من قانون بودن یک مبحث با عدم اجرای آن به دلیل محدودیت های اجرایی دو بحث متفاوت است پاسخ بنده هم در مقابل صحبت شما و در خصوص لزوم حضور دامپزشک دولتی در کنار دامپزشکان بخش خصوصی است اجازه بدهید وارد بحث تخلفات شرکت های وارد کننده نشوم که خود مبحث طول و درازی دارد. شما که سابقه 11 سال کار در این خصوص را دارید هنوز راضی به قطع ارتباط کارفرما و ناظر داخلی نیستید چه برسد به نوع خارجی آن. برای گرفتن جواب قسمت دوم پاسختان لطفا به ساختمان سازمان دامپزشکی طبقه ششم کریدور وسط آقای دکتر عطارد مراجعه نمائید تا کاملا توجیه شوید.

خوب حالا رسیدیم به دکتر مرتضوی عزیز : برادر من پاسخ کامنت های قبلی ماند یا اینکه چشم پوشی نمودید و صرف نظر کردید. ایرادات متون را باید به مرجع مربوطه آن عنوان نمائید نه در یک سایت صنفی مگر اینکه شما قصد خودنمایی یا بهره برداری از این کارتان را داشته باشید که در هر صورت برایتان آرزوی بزرگی دارم
دامپزشک از انزلی
|
-
|
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۴
0
0
سازمان ..............
دکتر مرتضوی تبریز
|
-
|
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۴
0
0
....................
كارشناس دامپزشكي
|
-
|
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۵
0
0
قابل توجه آقا يا خانم (يه دامپزشك)
در ابتدا از كليه دامپزشكان محترمي كه حق استادي بر گردن اينجانب دارند عذر خواهي مي كنم وقصد مقايسه ندارم.
1-شما اگر شمارش وجمع وتفريق بلد بوديد(شخص شما)متوجه مي شديد كه يك كاردان طي دوسال ونيم 83 واحد درسي ودر مقطع ليسانس 75 واحد درسي مي گذرانندكه جمع آن مي شود158 واحد نه 40 واحد.
2-شما برابر يك فوق ليسانس درس خوانده ايد كه در حقيقت 30واحد بيشتر از كارشناس است ،پس لطفا خودتان را گم نكنيد.
3-فراموش نشود تمام سختيهاي كار دامپزشكي كه در دولت ومجلس و... از آن دم ميزنيد واز مزاياي آن استفاده مي كنيد بر دوش ساير رده هاي دامپزشكي است.
مدیرمسئول حکیم مهر
|
-
|
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۵
0
0
با سلام و احترام / به نظرم این نوع تقابل و تعارض به سود حرفه دامپزشکی نیست. هم همکاران محترم دامپزشک (با درجه دکترا) و هم همکاران محترم سایر رده ها (اعم از کاردانان و کارشناسان علوم آزمایشگاهی) به جای خود نقش مهمی در حلقه سلامت ایفا می کنند. البته در هر دو گروه تندروی هایی وجود دارد که با آنهم بجای خود باید برخورد شود(هر چند ابتدا با توضیح باید سعی در اصلاح نمود) به یاد دارم در جلسات کمیته ویژه سایر رده های دامپزشکی در سازمان نظام دامپزشکی یکی از کارشناسان باسابقه علوم آزمایشگاهی دامپزشکی به صراحت می گفت چرا سایر رده های دامپزشکی نباید نسخه بنویسند؟! این را بگذارید کنار ویزیت های نابجای برخی همکاران سایر رده و یا دکتر خطاب کردن خود (که کم هم نیست) و غیره که همه باعث نوعی موضع گیری می شود. البته از سویی دیگر سایر رده های دامپزشکی گاهی بخصوص در مراکز مایه کوبی و امثال آن تحت ظلم واقع می شوند که لازم است به این موضوع هم از طریق مراجع ذیصلاح و مسئول رسیدگی گردد. به دوستی که فرموده بودند دامپزشک (با درجه دکترا) مانند فوق لیسانس درس می خواند هم عرض میکنم که دامپزشک حداقل به اندازه یک دوره دو ساله (فوق لیسانس) بیش از کارشناسی ارشد درس خوانده است. باز هم تأکید می کنم تعارض بین دامپزشکان و سایر رده های دامپزشکی کار درستی نیست و اگر حدود روابط کاری شناخته شود و قانون مبنا باشد این تقابل هیچگاه به وجود نمی آید. امیدوارم بینندگان ارجمند بجای تقابل در مورد اصل موضوع آنهم به صورت فنی و کارشناسی و نه براساس سلایق شخصی اظهار نظر فرمایند تا به تعمیق بحث و استفاده همگان کمک بیشتری گردد.
کارشناس وزارت تجارت و معدن
|
-
|
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۵
0
0
من به مدیر محترم حکیم مهر پیشنهاد می کنم نسبن به درج مصوبه هیات وزیران مبنی بر بازرسی بین المللی گوشت توسط شرکتهای بازرسی بین المللی و آسیب شناسی چرایی عدم استقبال سازمان دامپزشکی از آن بپردازید
دکتر بهادر احمدی
|
-
|
۲۰:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۵
0
0
تبریک میگم به حکیم مهر از این بابت که از وزارت خانه های دیگر هم بازدید کننده دارند در پاسخ به کارشناس محترم وزارت تجارت و معدن باید عرض کنم که ظاهرا ..........جالبه که وزارت تجارت و معدن که اسم جالبی هم دارد (تجارت چه ربطی به معدن دارد من که متوجه نشدم) بسیار علاقه مند است که امور را به گونه ای بچیند که هیچ وازرتخانه دیگری در امر واردات نظارت نداشته باشد و یا اگر نظارتی هم باشد به دست کسانی بیافتد که حتی اگر هم بخواهند نمی توانند بر اصول حرفه ای خود پایفشاری کنند قابل توجه همکاران من در بخش خصوصی که لازم است بدانند بسیاری از موارد غیر قانونی که از سوی کشتارگاههای برزیل و یا تاجران قرار بود بر محموله های ارسالی به ایران تحمیل گردد به علت پافشاری همکاران ناظر شما در همین ماموریت ها ناکام مانده است و موارد متعددی کارشناسان سازمان دامپزشکی را بدون حتی دادن غذا و یا حتی تهیه بلیط به امان خدا رها کرده اند فقط به دلیل اینکه بر روی اصول خود باقی مانده اند و ایشان هم با هزینه شخص بازگشته اند.................
یک دامپزشک دولتی
|
-
|
۲۰:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۵
0
0
خدمت باسعادت دوستانی که از اعزام دامپزشکان ناراضی می باشند و می گویند نباید اینکار صورت گیرد عرض می نمایم با شرایطی که در خارج وجود دارد و سیاست برخورد کشورها این موضوع تفاوت دارد. مثلا بنده خود در برزیل شاهد بودم که با اینکه کشورهای روسیه و ایتالیا هیچ ناظری در کشتارگاه نداشتند ولی در مورد شرایط گوشت صادره به این کشورها نهایت دقت صورت می گرفت زیرا می دانند اگر اینکار را نکنند کشورهای مذکور با برخوردی محکم دیگر از آنها خرید نخواهند داشت که بعید می دانم برخورد کشور ما اینچنین باشد. پس اعزام ناظر حداقل کاری است که می توانیم بکنیم.
یک دامپزشک دولتی
|
-
|
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۵
0
0
در مورد دوستانی که بحث تعداد واحد و سطح مدرک را پیش می کشند باید بگویم که واقعا هدف شما چیست؟ هر کس در هر سطحی درس خوانده لایق مدرکی در همان سطح بوده و طبیعتا وظایف محوله نیز در همان سطح خواهدبود . نکند انتظار دارید که یک فوق دیپلم کار دامپزشک را انجام دهد(البته برخی ...... در نقاط دورافتاده ....... اینکار را انجام میدهند).
حال رده های دمپزشکی جای خود دارد ولی یم بینیم برخی رده های دیگر مثلا کارشناس مواد غذایی که اظهار نظر می فرمایند و انتظار اعزام دارند.
که بهتر است هر کس حد و حدود خود را بداند.
در کشور برزیل به یک مزرعه بزرگ رفتم . خدا شاهد است یک مهندس تولید ، یک تکنسین و یک دامپزشک در ان مشغول کار بودند و ندیدم حتی یکبار در کار هم دخالت نمایند. اگر همان مزرعه در ایران باشد حتما آقای مهندس یا تکنسین در کار دکتر دخالت خواهند نمود چه بسا شاهدیم فارغ التحصیلان دامپروری دامپزشکان را به رسمیت نمی شناسند و در برخی مجلات مقالات مربوطبه بیماریهای طیور و دام را برای چاپ ارسال می نمایند و با زمینه تخصصی خودیعنی تغذیه و .. کاری ندارند.
به امید روزی که همه حد و حدود خود را بشناسند تنها در آن صورت ایران گلستان می شود.
همه اینها ناشی از این است که بحق خود قانع نیستیم و میخواهیم روزی هم را از دست هم بقاپیم.
کارمند اداره تبریز
|
-
|
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۶
0
0
...................../////
دکتر مرتضوی
|
-
|
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۶
0
0
لطفا بحث را به حاشیه نکشید .خواهش می کنم .علم دامپزشکی یک علم اکتسابی و بر اساس تجربیات اندوخته دامپزشکان و دانشمندان بوجود آمده است .پس نبوغ و استعداد هم در این علم دخیل است .درجه علمی کمتر تاثیر دارد .
ناشناس
|
-
|
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۶
0
0
دکتر مرتضوی عزیز شما اگه نظر ننویسید کسی چیزی نمی گه ها برادر آخه این جمله شما چه معنی داره درجه علمی کمتر تاثیر دارد درجه علمی توی چی کمتر تاثیر داره و توی چی بیشتر تاثیر داره خوب برادر من پس اگه درجه علمی تاثیر نداره خوب بی زحمت اون لقب دکتر رو از جلوی اسمت بردار اتفاقی که نمی افته ما هم به شما می گیم برادر مرتضوی اتفاقی می افته ؟ از طرفی کی جرات کرده جلوی همکاران کاردان و لیسانس رو بگیره که مدارج علمی بالاتر رو کسب کنند خوب عزیزان من اگه واقعا مرتبه علمی دکترا براتون مهمه خوب بخونید ادامه بدهید و مدرک دکترا بگیرید هر جا که برای ما ایرانی ها سخت می گیرند و می خواهند که قانون رو رعایت کنیم اخمهامون تو هم میره و دنبال راه در رو هستیم هر وقت تونستیم این اخلاق رو کنار بگذاریم بقیه چیزها هم درست میشه هر وقت یاد گرفتیم که به حقمون قانع باشیم اونوقت اتفاقات خوب هم برامون پیش میاد اگه از کار کردن تو بخش خصوصی ناراضی هستید خوب تشریف ببرید بخش دولتی اگه از کار کردن تو بخش دولتی ناراحتید خوب تشریف ببرید بخش خصوصی چرا هی یک به دو میکنید و صغرا کبرا میچینید.
مثال بزنم من نمیدونم همین آقای کارشناس وزارت تجارت و معدن چه سودی از حذف دامپزشکان از نظارت در مبداء میبره که درخواست داره که واگذاریشو به بخش خصوصی(در شرادط فعلی رها سازی) دنبال می کنه باور کنید اگر کشور ما مثل روسیه و یا ایتالیا سیستم کنترل واردات و نظارت بسیار دقیق و قوی داشت دیگه دامپزشکا اعزام نمی شدن و خیال همه راحت می شد در ثانی فکر می کنید نظارت در مقصد هزینه کمتری خواهد داشت خیر آقایان اونوقت مجبور به استخدام تعداد بسیار بیشتری از افراد خواهید بود که با وضعیت استخدام ها از لحاظ گزینش اصلح نتیجه آن معلوم خواهد بود بطور کلی ما عادت داریم کاری رو که نتیجه آن تا بحال بدون مشکل بوده ( هیچ مشکلی تا کنون در محموله های وارداتی نبوده ) مثل مرغی که زمین رو با پاش میکنه واکاوی کنیم ، اگر واقعا کسی توانایی پیاده سازی سیستمی رو داره که می تونه با هزینه کمتر و بدون مشکل نتیجه رو تضمین کنه هیچ کس جلوی اونو برای مطرح کردن نگرفته
دکتر ش. شکوهی
دکتر مرتضوی بخش خصوصی
|
-
|
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۶
0
0
یک خبر
بالاخره سازمان دامپزشکی با مصوبه دولت موافقت کرد
دکتر مرتضوی
|
-
|
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۶
0
0
;کاردان بهتون نشان بدم که پرولاپس را با مهارت تحسین کردنی جاش می دازه که ذکتر های امروزی نمی ذونن جه بکنند .
دکتر دامپزشک
|
-
|
۲۱:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۶
0
0
به نام خدا
...............خواهشمندم دیگر نظر ندهید.
کارشاس وزارت تجارت وعدن
|
-
|
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۶
0
0
آقای ش شکوهی به اطلاع شما می رسانم که
بازرسی بین المللی کالا با شرکت خصوصی کاملا متفاوت می باشد لطف کنید به سایت بانک مرکزی و سازمان استاندارد مراجعه کنید تا با تشکیلات و شرح وظایف بازرسی های بین المللی آشنا بشویید خواهش می کنم کمی مطالعه کنید و ........ بزرگترین اشتباه وزارت کشاورزی همین است که بجای مبارزه و کنترل بیماریها از نیروهایش در کاری استفاده می کند که نه تنها جز وظایفش نیست بلکه مسئولیت آور هم براش هست و نظم تنظیم بازرار را بهم می زند
یک دامپزشک دولتی
|
-
|
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۷
0
0
آقای دکتر مرتضوی
فقط یک کلمه بگویم این حمایتهای شما نه فایده ای بحال شما دارد نه بحال همکاران شما. کسانی که از آنها حمایت می کنید تیشه به ریشه شما می زنند. اگر کاردان دیده اید که پرولاپس جا می انداخته ،ایشان ناگهانی از آسمان علم مربوطه را یاد نگرفته. مدتی زیر دست یک دکتر کار کرده و فقط نگاه کرده و مطمئنا اگر فارغ التحصیلان امروزی زیر دست یک دکتر با تجربه بودند در مدت کمتر و بهتر از آن کاردان اینکار را می کردند. ولی افسوس که نه تجربه اندوزی داریم و نه یاد دادن تجارب به دیگران.........
ناشناس
|
-
|
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۷
0
0
عزیز من چه ربطی داره آخه مگه یه پرستارم که زیر دست دکتره جرات داره کاری که بلده رو انجام بده!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟
دکتر ش. شکوهی
|
-
|
۲۰:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۷
0
0
خدمت کارشناس وزارت تجارت و عدن! .......... اتفاقا شرکتهای بازرسی بین المللی شرکتهایی کاملا خصوصی می باشند که بر مبنای قوانین بین المللی عهده دار تضمین کیفیت و شرائط کالا در مقصد می باشند و برمبنای همین امر مبلغ قابل توجهی نسبت به ارزش اقتصادی کالا طلب می نمایند دو نکته در این امر نهفته است ......:
1- تصور اینکه بر مبنای قرارداد با این شرکتها هزینه پرداخت شده نسبت به اعزام ناظر دامپزشک افت بسیاری می نماید تصور واهی و بی اساسی است و برای شما که از اینگونه شرکتها سر رشته دارید واضح است که هزینه ها بسیار بالاتر خواهد رفت و در نتیجه بر قیمت تمام شده کالا در ایران تاثیر گذار خواهد بود که با سیاست فعلی کشور که همانا صرفه جویی اقتصادی است همخوانی ندارد.
2- مساله دوم ........ یقین بدانید نقطه اتکای بعدی دشمن در فشار به کشور عزیزمان ایران دقیقا همین نکته مورد اصرار شما در سپردن امور به شرکتهای بین المللی است که هر آن که دلشان خواست به بهانه تحریمها مردم کشور ایران را مورد عنایت قرار داده و با بلوکه نمودن پولمان سرویس دهی را نیز قطع کنند خدا را چه دیده اید شاید گوشت هم در روند تولید اورانیوم غنی شده کاربرد داشته باشد.
محض اطلاع شما که در وزارت تجارت و عدن! کارشناسی می نمایید باید عنوان کنم که مطابق با نص صریح قانون کنترل بهداشتی و اطمینان از سلامت کلیه مواد خام دامی وارداتی به کشور ایران بر عهده سازمان دامپزشکی کشور می باشد و از سال 1333 به این طرف این قانون لغو نگردیده است مگر اینکه به دست توانای شما صورت گیرد که در اینصورت برای شما آرزوی توفیق داریم ولی بدانید که حتی اگر شخص شما این محصولات را مصرف نکنید هستند در خانواده تان که از این محصولات بهره مند می شوند و می توانید عواقب آن را حدس بزنید.
برادر عزیز یکی از مهمترین وظائف شما در وزارت تجارت و عدن! کنترل قیمت در بازار با اهرم برنامه ریزی برای واردات است که همین یک وظیفه را هم به درستی انجام نداده اید و ملت ایران شاهد عملکرد بسیار بد شما در این زمینه می باشند لطفا بجای غصه خوردن در مورد خصوصی دولتی و یا بین المللی بودن بازرسی های بهداشتی فکری به حال قیمت در بازار نمائید .........ضمنا ایام عزت مستدام
دکتر مرتضوی بخش خصوصی
|
-
|
۲۱:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۷
0
0
دکتر شکوهی مطالبتان کاملا بی ربط بود .امروز من یک گواهی coi صادر کردم که 3 روز کاری در گیری بازرسی آن بودم می دونید چقدر گرفتیم بر اساس فی بین المللی 350 دلار برای پروفورمی که 1.000.000 یورو قیمت داشت .لطفا از چیزی که سر رشته ندارید .مطلب ننویسید .
ناشناس
|
-
|
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۸
0
0
جناب آقای دکتر مرتضوی بخش خصوصی شما در ایران آنهم در محل کار خودتان برای سه روز کاری که در ایران معادل 8 صبح تا 2 بعداز ظهر بود 350 دلار دریافت نمودیدکه مطمئن هستم شما تمام وقت کاری روزانه را به این امر نپرداخته اید و نهایتا یک بازرسی داشته اید نمونه برداری و صدور مجوز که در مقایسه با دامپزشکی که کیلومترها از وطن خود دور است و ساعت کاری وی 4 صبح الی 6 بعداز ظهر می باشد و ما به ازای هر روز 50یورو دریافت می نماید خودتان حساب کنید که چقدر اجحاف می نمایید و اگر خدای نکرده زبانم لال شما برای بازرسی تشریف ببرید چه قیمت گزافی را مردم باید برای زحماتتان بپردازند !!! ضمنا برادر من مگه شما از رشته کاری بنده اطلاع دارید که متوجه شدید بنده سررشته ندارم حالا این سر رشته چی هست که من آن را ندارم برادر من نمی دانم از کجا فارغ التحصیل شده اید و به کار مشغولید ولی محض اطلاع شما با پایان نامه تحقیقی از دانشگاه تهران در دوره دکترای عمومی و دوره تخصصی بهداشت مواد غذایی فارغ التحصیل شده ام، برای اثبات کذب نبودن مطالبتان لطفا یا رشته کاری و شرکت فعال در آن را معرفی نمایید و یا دانشگاه و رشته تحصیلی خود را مرقوم بفرمایید و یا حداقل تشویش اذهان عمومی ننمایید و به روزی که خداوند می رساند قانع باشید دکتر عزیز من دوره ناصر الدین شاه خیلی وقته که تمام شده و عصر انفجار اطلاعات است کافی است آدم بی طرفی کامنت های شما را در این سایت بخواند تا به غیر واقعی بودن گفته هایتان ایمان بیاورد.
دکتر ش. شکوهی
ناشناس
|
-
|
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۸
0
0
دکتر مرتضوی با دیدن این مقاله
http://www.hakimemehr.ir/news/show_detail.asp?id=4115
از اینکه وقتم را هدر دادم متاسفم ضمنا با یک جستجوی ساده از یادداشت های شما و مجموع نظرات شما از سلیمانیه عراق تا متخصص اسب و طیور و ... از همکار بودن با شما با عذر خواهی فراوان متاسفم
عزت مزید اخوی
دکتر ش. شکوهی
ناشناس
|
-
|
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۸
0
0
بنده دکتری عمومی زا از دانشگاه آزاد تبریز تمام نموده ام .2 سال در دانشگاه ملی ایروان food safety خوندم الان هم ادامه می دهم .6 ماه زیر نظر فایو در دانشگاه موصل عزاق همان رشته را ادامه دادهام .مدیر دفتز یک شرکت بازرسی بین المللی در عزاق هستم شزکتی که خودش یک دولت است و همه باید مسلط به شغل خود باشند .ضمنا من تضمین می دهم که در بازرسی از تمام محموله های وارداتی اجرت بین المللی و قانونی این شرکت ها زیر 1000 دلار می باشد ضمن اینکه ضمانت های بانکی معتبز دازند مثل شما کارمند نیستند که توانایی پزداخت غرامت زا نداشته باشند .ضمنا خوشتان نیامد از من این دایا نمی شود که من و امثال من دست از مبارزه قانونی برداریم .در عوض خیلی ها از من خوششان می آید
دکتر مرتضوی
|
-
|
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۸
0
0
من
دکتر مرتضوی
|
-
|
۱۹:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۸
0
0
من آنقدر جرات دارم که حرف خودم را که حق است به نام خود می گویم و از آن دفاع می کنم
دکتر مرتضوی تبریز
|
-
|
۱۹:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۸
0
0
شما می دونید فزق COI با IC چیه ؟
وارد کننده گوشت
|
-
|
۲۰:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۸
0
0
آقای ش شوهی طوری رفتار نکنید که ادم احساس کند که توهم شما را برداشته باشد
حکیم مهر
|
-
|
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۸
0
0
....شما نمی تونید همکار من باشید بنده یک برند بین المللی هستم و در یک شرکتی کار می کنم که کل دنیا آن را می شناسد ...... - دکتر مرتضوی بخش خصوصی

بینندگان محترم / با سلام و تشکر از بازدیدتان - لطفاً از مجادله شخصی پرهیز فرموده و در مورد اصل و موضوع خبر منتشر شده اظهار نظر فرمایید تا نظرات کارشناسانه شما به تعمیق بحث کنک نموده و راهگشای مسئولین ارجمند در گام های بعدی باشد. با تشکر
دکتر ش. شکوهی
|
-
|
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۹
0
0
جناب آقای دکتر لطفی زاده نکند شما هم سر و سری با وارد کنندگان دارید که جوابیه بنده راجع به آقای مرتضوی رو منتشر ننمودید
برند بین المللی مرتضوی (نتیجه تحصیل در دوره های آموزشی ..... ایروان و موصل بهتر از این نمی شود بعد این آقا از نظر علمی خودشو با فارغ التحصیل های ایران مقایسه میکنه.
دکتر ش. شکوهی
|
-
|
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۹
0
0
از جناب آقای دکتر لطفی زاده خواهشمندم این متن را کامل و بدون سانسور منتشر نمایند البته سعی خودم را می نمایم تا از دایره ادب و احترام خارج نشوم .
جناب آقای دکتر مرتضوی یقینا اگر تاجر گوشت و مواد پروتئینی نباشند مسلما نفعی از قبل این رشته می برند که اینگونه سنگ به سینه می زنند لطفا به لینک های ذیل مراجعه نمایید:
http://www.hakimemehr.ir/news/show_detail.asp?id=4115

http://www.hakimemehr.ir/news/show_detail.asp?id=8629

http://www.hakimemehr.ir/news/show_detail.asp?id=4127

http://www.hakimemehr.ir/news/show_detail.asp?id=2124

http://hakimemehr.ir/news/show_detail.asp?id=2155
................ بسیاری از اساتیدی که شما زیر دستشان در دانشگاه آزاد تبریز درس خوانده و فارغ التحصیل شده اید از همکلاسان بنده بوده اند حتی ریاست سابق دانشکده سطح علمی کسانی که به دانشگاههای ایران راه می یابند حداقل در رشته دامپزشکی و دوره های تخصصی بسیار بالاتر از دانشگاه ملی ایروان می باشد و دوره های آموزشی برگزار شده توسط فائو (نه فایو دکتر جان به انگلیسی هم FAO نوشته می شود) بطور مرتب و منسجم در ادارات کل دامپزشکی استانهای ایران از مدتها قبل تا کنون در حال برگزاری است و بسیاری از هم وطنان سابق شما در ایران این مدارک را در پستوی خانه شان حتی نمی دانند کجا گذاشته اند چه برسد که به آن افتخار هم بنمایند، دوست عزیز اگر شرکتی که شما در آن کار می کنید یک دولت است پس بفرمایید که عراقی ها آنجا نقش مهاجر را بازی می کنند بعد از همه اینها عزیز من شما که الان به عنوان یک مهاجر در عراق شغل به این مهمی دارید که فرق COI و IC را می دانید که هیچ کس در ایران آن را نمی داند مدیر یک شرکت بین المللی هستید که در عرض سه روز برای شرکتتان 350 دلار درآمد داشته اید شما که از همه گرفتاریهای این مملکت به دور هستید خوب دیگر مشکل شما چیست که اینقدر سنگ نظار ت بر واردات ایران را به سینه می زنید .............. ............. وارد کردن آلوده ترین نوع گوشت از عراق به ایران .... که ایران آن را قبول نکرده از سوی دیگر کارشناسانی که به ادعای خودتان 6 ماه برای شما دروه گذاشته اند مطابق با یک توافق دست چندم سازمان دامپزشکی ایران مشغول برگزاری دوره های آموزشی برای همکاران دولتی ایران هستند ، قدر مسلم و همانگونه که خود حضرتعالی هم میداند خوشبختانه دامپزشکی ایران در منطقه قویترین سیستم دامپزشکی است و ............. ................ از طرفی از مدیر بودن شما در عراق خوشحالم چون اعتقاد دارم حتی ضعیف ترین خروجی های ما برای بالاترین مناصب کشورهای همسایه هم کفایت می کنند.
دوست عزیز کارمند سازمان دامپزشکی ایران آنقدر اعتبار دارد که به اطمینان نظارت وی تا کنون مشکلی در روند واردات ایران رخ نداده است و خوشبختانه محموله های وارداتی هم مشکل نداشته اند ولی شما هم چندان نگران نباش هنوز ایران به این فلاکت نیافتاده که از کشور ......... عراق گوشت وارد کند .
و اما توصیه آخر برادر محترم من ................ و فکر نکن که ایران هم عراق است ......... هنوز در ایران افراد بسیار تحصیل کرده تر از شما اینقدر ادعا ندارند و به رشته تخصصی خود بسنده کرده اند و مانند شما از تک سمی تا طیور و جراحی و کار کلینیکی ادعا نمی کنند................
دکتر مرتضوی بخش خصوصی
|
-
|
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۹
0
0
با سلام / بینندگان محترم با عناوین (دکتر مرتضوی و دکتر شکوهی) - متأسفانه از آنجایی که به تذکر حکیم مهر توجه نفرموده اید به منظور جلوگیری از ادامه مجادله شخصی از این پس با پوزش آنچه به مجادله میان شما مربوط باشد منتشر نخواهد شد و صرفاً در صورتی که نظری در خصوص اصل خبر و از دید کارشناسی داشته باشید با افتخار در معرض دید بینندگان محترم حکیم مهر قرار خواهد گرفت. حکیم مهر

دکتر شکوهی ..... حرف من حقه و ضمنا شما مثلا با دکتر نقشینه و دکتر فقیهی هم کلاس بودید .اگر با آنها هم کلاس بوده باشید در ضریب هوشی شما شک خواهم کرد چون خیلی ..... می نویسید .اما خدمت شما بگویم شرکت ما 350 نفر نیرو دارد که اکثر آنها مسلط به زبان فرانسه و انگلیسی هستند و اکثرا phd دارند .ضمنا عراق را ندیده ای و. مدیران آن را .راستی روزانه حداقل 10 تا از این گواهی ها را بنده صادر می کنم حالا ببین دفتر هلندمون چه می کنه ...؟ ...... اما بازرسی برای محموله های واداتی به دلیل این که دولت تصمیم گرفته است باید به شرکت های بازرسی داده شود و خواهیم گرفت .
دکتر رامین
|
-
|
۰۷:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۵
0
0
SQA تضمین کیفیت تامین کننده میباشد و توسط ممیزی و مدارک در محل تایید می شود و معمولا قرنطینه کشور مبدا نظارت کلی دارد. QA بر QC ارجحیت دارد و بر اساس سیستم ردیابی /محصول دچار مشکل برمی گردد و در صورت انتقال آلودگی در مقصد امحا میگردد و تامین کننده باید خسارت بدهد.هنگام ورود محصول به کشور محصول چک می شود
اگر قرار باشد وزارت بهداشت برای هر محموله مواد غذایی یا مواد اولیه مامور بفرستد آن هم به مدت چند ماه (برای هر پارتی از هر محموله) باید هزاران نفر در حال حاضر در خارج از کشور مشغول باشند!
فقط گوشت از خارج وارد ایران نمی شود صدها قلم ماده غذایی وارد میشود.
وظیفه دولت تلاش برای SQA باید باشد و اجازه ندهد هر تاجری از هر جایی به هر قیمتی خرید کند و در قوانین تاجر و تامین کننده را ملزم به رعایت قوانین کند- رامین
یک کارشناس
|
-
|
۰۷:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۵
0
0
من اصل موضوع را بدقت خواندم لذا مطالب زیر را برای افراد سازمان دامپزشکی یادآوری می کنم :
1- آیا واقعا شما به دستور مدیریتی سازمانهای بازرسی بین المللی به شماره 17020 شناخت دارید ؟ و آیا میدانید یک بازرسی بین المللی به چه روشی گواهی OIC صادر و عمل می کند؟

2- آیا واقعا به دستور العمل بهداشت گوشت کدکس الیمانتاریوس که در سطح دنیا ، متخصصین بزرگی روی آن کار کرده اند، شناخت 10 درصدی دارید ؟
3- آیا با کتب کد سازمان جهانی بهداشت دام که بصورت اجماع و از جمله با تایید رییس سازمان دامپزشکی کشور ایران هر ساله بروز می شود آشنا هستید ؟
4- آیا با مواد 14 گانه موافقتنامه موافقت بهداشتی دام و نبات سازمان تجارت جهانی آشنا هستید ؟
5- آیا مباحثی بنام ارزیابی، ممیزی و بازرسی آشنا هستید ؟
6- آیا با شورای عالی ويژه چگونگی صدور گواهی بهداشت دام آشنا هستید ؟ حداقل به الفبای آن شناخت دارید؟
7- آیا میدانید که نمره سازمان دامپزشکی کشور در سیستم PVS چند شده است ؟
8- آیا به سیستمهای حاکم در پاکستان، ترکیه، امریکا، فرانسه ، بریتانیای کبیر برای مدیریت بهداشتی گوشت قرمز آشنا هستید ؟
9- آیا مدیران سازمان شهامت داشته اند که قبل از اینکه دولت و مجلس بسراغشان بیایند ،خودشان و روشهای تکرای و فسیلی شان را اصلاح کنند ؟ میدانید برای فاصله اصطبل اسب تا گاوداری چقدر اصرار کردید و نهایتا چه بر سر نظام دامداری آمد ؟
10 - آیا در دفاتر سازمان اگر میزگردی شفاف برگزار شود مدیران عزیز حاضر ند در میز گردی تحت عنوان چالشها ی سازمان و جایگاه سلامت مواد غذایی با منشائ دامی تحت نظارت آن سازمان شرکت کنند ؟
11- آیا سازمان دامپزشکی حاضر است پاسخ بدهد و یا بپذیرد که بر روی محموله های وارداتی هیچ تستی برای فلزات سنگین ، آنتی بیوتیکها و ..انجام نمی دهد ؟
12- آیا سازمان دامپزشکی کشور برای ارتقائ کیفی نیرو هایش ، برای راه اندازی آزمایشگاه بقایای دارویی اش به اندازه اعزام نیرو برای گوشت قرمز انرژی هزینه کرده است ؟ و یا از خود چیزی نشان داده است؟
13- آیا آزمایشگاه بندر عباس که محموله های وارداتی را تست می کند اعتبار بخشی شده است ؟ و اگر نشده است چرا؟
14- آموزش و اعتبار بخشی آزمایشگاهها مهمتر است یا اعزام کارشناس برای واردات گوشت ؟



بیایید بپذیریم که مصوبه اخیر دولت برای سازمان یک فرصت است و با مدیریت خود این فرصت را تهدیدی جدی نکنید-
ناشناس
|
-
|
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۶
0
0
خدمت آقا یا خانم یک کارشناس
پاسخهای ذیل جهت رفع نقص اطلاعاتی شما از سازمان دامپزشکی کشور و یک بار برای همیشه (البته امیدوارم) مکتوب می گردد:

1- سازمان دامپزشکی کشور ایران یک سازمان بازرسی بین المللی نیست و سازمان حاکمیتی است که برمبنای شرائط حاکم بر کشور و امکانات موجود در آن برای حفظ و ارتقاء بهداشت دام و انسان فعالیت می کند و از طرفی کارشناسان اعزامی از سوی آن نیز برمبنای دستورالعمل تحویل شده از سوی سازمان متبوع که منطبق بر قوانین بین المللی است عمل می نمایند.

2- اگر کارشناسان دولتی ایران کدکس الیمانتاریوس را نشناسند و از آن آگاهی نداشته باشند مطمئن باشید که شما در بخش خصوصی اصلا از وجود آن اطلاع ندارید (برادر من مگه عهد تیرکمون شاهه که فکر میکنی یه کپی از کدکس فقط در اختیار شماست که از فرنگ برگشتی و با خودت تحفه آوردی)

3- صورتجلسات کتب کد سازمان جهانی بهداشت دام همانطور که شما نیز استحضار دارید با حضور کارشناسان سازمان دامپزشکی کشور به روز می شود پس یقینا کارشناسان سازمان دامپزشکی کشور حداقل با آن آشنایی دارند که آخرین جلسه آن در ایران آذرماه سال 90 بود

5- محض اطلاع شما تمامی ادارات کل دامپزشکی استانها و سازمان دامپزشکی کشور از شرکتهای معتبر بازرسی بین المللی گواهینامه های آشنایی با مباحث ارزیابی، ممیزی و بازرسی را دارا می باشند بنابراین اگر شما شرکتهای بازرسی بین المللی را قبول دارید این مبحث را نیزقبول خواهید کرد.

7- آیا میدانید که قسمت عمده ای از نمره پائین سیستم PVS سازمان دامپزشکی کشور به علت پراکنده نبودن بخش خصوصی در مناطق محروم است که هیچ فعال بخش خصوصی به علت نبودن توجیه مالی حاضر به خدمت در آن مناطق نیست می باشد و کماکان بخش دولتی در آن مناطق سرویس دهی می نماید که این امر منجر به نمره پائین دامپزشکی ایران به علت خصوصی نشدن گردیده است.

8- سسیستم های حاکم در پاکستان ترکیه آمریکا و فرانسه و بریتانیای کبیر!!!!!! (چی شد که کبیر شد نمی دونم شاید هنوز برای شما کبیر باشه ولی برای ما نیست اون مال موقع مستعمره داشتنشه نه الان) مختص کشورهای خودشونه نه اینکه قوانین اونها در ایران هم ساری و جاری باشه که کارشناس دولتی ایران لازم باشه اونها رو بدونه ضمنا تمامی کارشناسانی که به هر کشوری اعزام می شوند بر حسب کشور با سیستمهای آنها نیز آشنا می شوند.

9-روشهای تکراری و فسیل شده مربوط به سازمان دامپزشکی نیست بلکه اگر نگاهی دقیق بیاندازید سازمان دامپزشکی کشور در این زمینه حداقل به روز بوده است هنوز وزارت بهداشت سیستم جامع پایش بیماریها رو ندارد که سازمان دامپزشکی کشور از سال 79 به آن مجهز است

10 اگر شما از این میزگردها اطلاع ندارید دلیل به برگزار نشدن آن نیست این جلسات در وزارت جهاد ، سازمان نظام ، جهاد استانها و بخش خصوصی و اصحاب رسانه ها دائما در حال برگزاری است شما اطلاعات خود را بالا ببرید و سعی کنید جایگاهی بیابید تا در آن شرکت کنید.

12- محض اطلاع شما بسیاری از دوره های آموزشی داخلی و بین المللی با حضور کارشناسان مطرح بین المللی و از مراکز معتبر برای آموزش کارشناسان استانها و سازمان مرکزی به ایران مراجعه می نمایند و میزان ماموریت های اعزام شده جهت آموزش افراد به خارج از کشور نیز از طریق دفتر قرنطینه سازمان قابل استحصال و پیگیری است.

14- هرکدام از این مباحث سرفصل های اعتباری خود را دارد و اعتبارات آن مصوب می شود و برای اجرا در اختیار مسئولین مربوطه قرار می گیرد چه آموزش و اعتبار بخشی و چه اعزام کارشناس برای واردات.

در انتها مصوبه اخیر دولت زمانی فرصت است که ساز و کار آن و بستر آن مشابه کشورهای پیشرفته مد نظر شما آماده باشد و مثلا واردات گوشت در اختیار وارد کننده خشکبار نباشد.

ایام عزت مستدام به آقای دکتر ع - م هم سلام گرم بنده را ابلاغ بفرمائید
دکتر مبین ش شکوهی
دکتر مرتضوی
|
-
|
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۶
0
0
1-سازمان دامپزشکی نباید برای اجرای وظیفه حاکمیتی از بخش خصوصی پول بگیرد .چرا نمی خواهید متوجه شوید ما حرفمان از اول این بوده است .چرا متن ای اچ ار تان را دوپهلو می نویسید که در خارج یک معنی دیگر بدهد و در داخل یک مفهوم دیگر .
2-من به عنوان بخش خصوصی حداقل هفته ای 2 بار از کدکس استاندارد خریداری می کنم چون برای بازرسی ها خصوصا برنج و..لازم است اما شما نمی دانید گافتا یا نافسا چیه ؟لازم هم نیست بدانید
3-آن مواردی که اشاره می کنید در مورد ایزو های مدیریت و سیستم و .. می باشد .اصلا حدود بازرسی سی او ای و وی او سی ...برای شما لازم نیست و نمی دانید .
4-به هر حال نمره سازمان در سیستم پی وی اس از سودان هم پایین تر است و این مشکل شماست اگر درک نمایید .
5-بریتانیا کبیر است به ما هم ریطی ندارد great britain
6-پایش بیماری ها و از آن مهم ترپایش پسماندها بایستی 50 سال قبل شروع می شد نه الان آن هم به شکلی که می بینیم .هر نوع کیس ریپورتی بخواهید بنده در همین ایرام برایتان نشان بدهم .پسر خوب چه پایشی چه کرده اید تا به حال .رویای برزیل وقت این کارها را نمی دهد .آن هم با پول بخش خصوصی
دکتر ش. شکوهی
|
-
|
۲۱:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۶
0
0
ببینید هر چند در احترام به نوشته دکتر لطفی زاده که بسیار به ایشان احترام قائلم قرار نبود به نوشته های {دکتر} مرتضوی پاسخی بنویسم ولی مطالب را حول و حوش قسمت فنی می نویسم تا بماند برای کسانی که در آینده این مطلب را می خوانند:
1- دوست عزیز مگر امر واردات گوشت فقط توسط بخش خصوصی صورت می گیرد مشکل عدم درک قضایا از همین امر نشات می گیرد ، بازرگانی دولتی ایران (بسیاری شرکتها که نام نمی برم) بزرگترین وارد کننده گوشت و مواد پروتئینی به ایران می باشد ابتدای این امر افرادی خارج از سیستم دامپزشکی و ادارات و نهادهای غیر مرتبط (البته فقط دامپزشک) برای این امر اعزام می شدند (داستان به زمان جنگ و بعد از آن باز می گردد) که در سالهای اخیر و برای نظم بخشیدن و قانونمند کردن آن این وظیفه به سازمان دامپزشکی کشور محول گردید و به شکل کنونی آن درآمد بنابراین حول نشوید چون بخش خصوصی قسمت ناچیزی از این واردات را انجام میدهد و در اصل پرداخت کننده دولت می باشد، از سوی دیگر نظر شما چیست اگر این هزینه را از مصرف کننده بگیریم نه از وارد کننده ای که سودهای میلیاردی می برد .
2- در مورد بند دوم شما باید عنوان کنم که این سایت سایت تخصصی دامپزشکی است و آنهم دامپزشکی ایران هیچ یک از دامپزشکان ایران برای بازرسی برنج ماموریت نمی روند و از طرفی ایران یک کشور عربی مثل عراق که شما در آن فعالیت دارید نیست که گافتا را کارشناسان دامپزشکی آن بشناسند و قوانین و مقررات آن برایشان اهمییت داشته باشد. (هرچند که دکتر حمید ابراهیم زاده کارشناس مستقیم این امر در سازمان دامپزشکی ایران است و دکتر مقدس نیز امور کشورهای عربی را بر عهده دارند)
3- در مورد این بند باید عرض کنم که این بند در پاسخ به عدم آشنایی با سیستم های ممیزی و بازرسی و ... عنوان گردید و مجددا به شما هم متذکر می شوم که علاوه بر آشنایی کارمندان عادی سازمان دامپزشکی کشور با مباحثی همچون ISO - EFQM- 5S و ... که در سطح مدیریت عمومی کاربرد دارد مابقی کارکنان سازمان به فراخور بخش مربوطه همچون عمومی آزمایشگاه 17025 و یا هزاران هزار سیستم ممیزی و بازرسی به فراخور بخش مربوطه همچون کنترل کیفی مواد غذیی و بازرسی مواد غذایی (همین یک قسمت کوچک که شما آنرا ..... دانشگاههای ایروان و موصل فرا گرفته اید ) متخصصان بهداشت مواد غذایی از دانشگاههای معتبر داخلی و خارجی - کنترل کیفی و بازرسی محصولات دارویی - کنترل کیفی و بازرسی مواد بیولوژک و .... هم تخصصش را دارند و هم دوره های بلند مدت و کوتاه مدت آن را پشت سرگذرانده اند بنابراین اخوی مثل اینکه ......... شما هم سعی دارید جایگاه والای دامپزشکان ایرانی را خدشه دار کنید (گفتم دامپزشکان ایرانی نه سازمان دامپزشکی تا متوجه شوید که قدم به راهی گذاشته اید که ممکن است شما را به سراب برساند)
در مورد COI و ... نیز اگر به مباحث تخصصهای دامپزشکی آن علاقه مند هستید با روابط بین الملل دفتر قرنطینه سازمان تماس حاصل کنید تا شما را راهنمایی کنند شاید در عراق به کار بیاید
4- این پائین بودن نمره PVS از سودان را از کجای دفترتان در موصل استخراج نموده اید جناب آقای مرتضوی شما حتی نمی دانید که PVS کشور ها را با یکدیگر نمی سنجد بلکه برمبنای Twining مراکز رفرانس قصد ارتقاء و پوشش گپ های سرویس های دامپزشکی کشورهای مختلف را دارد و از سوی دیگر نقائص قانونگذاری کشورها را مرتفع نمایدو به دامپزشکی آن کشورها ارتقاء ببخشد بنابراین لطفا به همان COI مشغول باشید و ذهن خود را درگیر PVS نسازید در صورت تکرار مجبورم فیلم دکتر والا در خصوص پیشرو بودن دامپزشکی ایران در این زمینه را برای دکتر لطفی زاده بفرستم تابرای روشن شدن شما و دیگران بروی سایت آپلود نمایند.
5- لفظ بریتانیای کبیر .......................
6- پایش بیماریهای دامی در ایران از 85 سال پیش شروع شده و برای اطلاع از سوابق آن به روابط عمومی سازمان سرکار خانم زارعان مراجعه نمایید اسناد خوبی برای شما دارند که برایتان جالب خواهد بود ضمنا شما الان در عراق تشریف دارید چگونه کیس ریپورت برای من نشان میدهید. برای مشاهده پایش های کنونی سازمان لطف کنید به دکتر رضایی در دفتر مبارزه دام و دکتر تهرانی در دفتر مبارزه بیماریهای طیور مراجعه فرمایید تا رویای دست نیافتنی کشورهاییمثل ترکیه ، عراق ، پاکستان و ... را در ایران ببینید که دکتر والا برای بازدید آن سه با ماموریت به ایران آمد نکند شما از دکتر والا در این مورد هم متخصص ترید ؟؟
دکتر مرتضوی
|
-
|
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۷
0
0
....... بنده در مسافرت روسیه هستم چون نوشتن فارسی مشگل است بعد از رسیدن به ایزان جواب خواهم داد .راستی .........................
ناشناس
|
-
|
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
0
0
بنام خدا
بعد از مدت زیادی که از این موضوع گذشته خواندم ونظرم را مینویسم.
متاسفانه دوستان نظرات خود را بر اساس سود خویش بیان کرده اند نه واقعیت. بنابراین چند نکته را شرح میدهم
1- نظارت در مبدا تولید امری ضروری است و اطمینان و کیفیت محصول خریداری شده را افزایش می دهد.
2- این موضوع از وظایف حاکمیتی سازمان دامپزشکی است و قابل واگذاری نیست یا در شرایط فعلی امکانپذیر نیست.
3- واردکنندگان غیر دولتی سهم کم اما تبلیغات بزرگی در واردات گوشت دارند. و عمده تشنجهای قیمتی نیز حاصل عملکرد ایشان است.
4- بخش خصوصی دامپزشکی هیچگاه خود را مسئول سلامت عمومی و بیماریهای دام در کشور تلقی نکرده و هموتره از بحرانها گریزان بوده و با فرافکنی حریم اطمینا برای خود تعریف کرده.
5- در یک کشتارگاه دام روزانه تا حدود 80 تن و در کشتارگاه مرغ تا 120 تن به راحتی گوشت قتبل تولید است که متاسفانه پراکندگی قراردادهای بخش خصوصی که حجم کمی هم دارند موجب اتلاف و پرت انرژی و نیروی اعزامی میشود.
6- همکاران حرف 250 دلار را زده اند و این حق پایمال شده کارشناسان هرگز پرداخت نشده است. و شرکتهای خصوصی حداکثر امساک را در کشور مبدا و در ایران نیز براساس نرخ ارز اعمل میکنند ریال به نفعشان باشد یا دلار.
7- به جرات هیچ شرکتی بیش از 150 دلار هزینه نمیکنند اما در تبلیغات برعکس میشود.
8- توضیحی هم در خصوص .............. و از لحاظ مالی هم همان 250دلارهای نداده را جمع نموده اند.
8- آرزوی توفیق برای همگان دارم و تنصاف در نگاه و نظر و پرهیز از سوءاستفاده.- دامپزشک
نظر شما
ادامه