کد خبر: ۲۹۳۴۸
تعداد نظرات: ۸ نظر
سگ‌کشی گسترده در تبریز! + عکس
 

هنوز از انتشار خبر حکم عجیب دادگاه عمومی جعفرآباد که فرد خاطی در پرونده معروف به سگ کشی را به تحمل 74 ضربه شلاق و حضور یک بار در هفته در نمایندگی حفاظت محیط زیست بیله سوار به مدت یک سال و فراگیری نحوه برخورد با حیوانات و رعایت حقوق آنان محکوم کرده بود نمی گذشت که خبر کشته شدن تعداد 20 قلاده سگ در منطقه ائل باغی تبریز به شبکه های اجتماعی آمد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از نصر نیوز، هفته گذشته فیلمی از جان دادن یک قلاده سگ در منطقه ائل باغی تبریز در شبکه های اجتماعی منتشر شد که در آن صدای شیون دختری نیز به گوش می رسد.

در این فیلم چند ثانیه ای، صدای گریان و لرزان این دختر حکایت از کشته شدن تعداد زیادی سگ در این منطقه از تبریز که در حوزه استحفاظی شهرداری منطقه 9 تبریز قرار دارد، می دهد.

در گفت و گوی تلفنی با این دختر جوان ماجرا را جویا شدیم.

وی گفت: حدود 20 سگ در این منطقه از شهر زندگی می کردند که من با توجه به علاقه ای که نسبت به حیوانات دارم، از یک سال پیش برایشان غذا آورده و به نوعی با آنها ارتباط برقرار کرده بودم.

وی ادامه داد: به حدی من با این سگ ها صمیمی شده بودم که به محض حضورم بر روی تپه های این منطقه، به سمت من می آمدند.

این دختر ادامه داد: در طول این غذا دادن ها بارها با اعتراض کارگران فضای سبز آن منطقه نیز روبرو شده بودم که از من می خواستند به جای غذا دادن بر روی چمن های منطقه، آن را روی تپه های بریزم که من هم ضمن عذرخواهی همین کار را می کردم.

وی افزود: حدود دو هفته پیش بود که طبق روال برای غذا دادن به آنها آمدم که متوجه شدم خبری از سگ هایم نیست، با خود فکر کردم که شاید سگ ها برای جفت گیری رفته اند و حتماً باز می گردند.

وی با بیان اینکه هفته گذشته با صحنه ای مواجه شدم که به شدت دلم را به درد آورد، گفت: یکی از سگ هایم که از سال پیش برایش آب و غذا می دادم در کنار درختی در حال جان دادن بود. این صحنه مرا بسیار آزاد داد از کارگران منطقه که جویا شدم، متوجه شدم برخی افراد ناشناس که البته بنده می دانم چه کسانی هستند، گوشت های آلوده ای را در منطقه ریخته بودند که سگ های بینوا با خوردن آنها جان دادند.

وی که خود را دوستدار طبیعت و حیوانات معرفی می کند، در خصوص سم پاشی شهرداری برای دفع حیوانات موذی نیز گفت: شهرداری منطقه مدعی است که سم پاشی اقدامی معمول در طول سال است ولی به خدا این سم ها سوسک را هم نمی کشند چه برسد به سگ!

وی اضافه کرد: در این خصوص با شهردار منطقه 9 تبریز نیز گفت و گو کرده ایم که ابراز بی اطلاعی نموده است، ولی به هر حال شکوائیه ای نیز علیه کسانی که دست به این جنایت زده اند، تنظیم و به دستگاه قضایی داده ایم.

این گزارش حاکی است، شهرداری منطقه 9 تبریز یکی از اصلی ترین نهادهایی است که در این خصوص مورد هجمه انتقادات قرار گرفته است؛ «حمید شاهوردی» شهردار منطقه 9 در این خصوص ضمن ابراز تاسف از وقوع این اتفاق اظهار داشت: به شدت این اقدام غیر اخلاقی و غیر انسانی را محکوم می کنیم.

وی با رد اتهام هایی که در این خصوص متوجه شهرداری منطقه 9 تبریز و ماموران این منطقه وارد می شود، افزود: ما نیز شکوائیه ای در خصوص محکوم نمودن عامل یا عاملان این اقدام غیر انسانی تنظیم کرده ایم.

وی با اشاره به برخی جوسازی ها علیه شهرداری تبریز گفت: در فضای موجود در شهر برخی ها با بی اخلاقی و بی تقوای محض اقدام به جوسازی علیه مدیران فعال شهری نموده اند که بی تردید این اقدام آن ها به شدت مورد برخورد قرار می گیرد.

وی ادامه داد: در خصوص برخورد قضایی با افرادی که اقدام به جوسازی و اتهام زنی به ماموران شهرداری منطقه 9 تبریز کرده اند نیز اقدام لازم در حال جریان است.

بر اساس این گزارش، کشتن و دفن کردن بیش از 20 سگ در اطراف ائل باغی تبریز واکنش های تندی از سوی انجمن های مردم نهاد و دوستدار حیوانات داشته است که بی تردید در روزهای آتی خبرها و گزارش های تکمیلی منتشر می شود.

معاون خدمات شهری شهرداری تبریز دخالت شهرداری در کشتن سگ ها در تبریز را تکذیب کرد

«محمدرضا قربانیان» معاون خدمات شهری شهرداری تبریز گفت: رویکرد شهرداری تبریز در رابطه با سگ ها، مطابق دستورالعمل کنترل جمعیت سگ‌های ولگرد، ابلاغی از سوی دفتر هماهنگی خدمات شهری وزارت کشور است.

او با رد هر گونه دخالت شهرداری تبریز در موارد اخیر سگ‌کشی گفت: پیشگیری از وقوع هر گونه سگ کشی در شهرداری تبریز، مورد حساسیت شهردار است.

معاون خدمات شهری شهرداری تبریز با اشاره به کمک های شهرداری به پناهگاه حیوانات تبریز گفت: شهردار تبریز اواخر سال گذشته شخصاً با حضور در پناهگاه حیوانات تبریز، دستورات اساسی را در خصوص حمایت از راه اندازی پناهگاه های ویژه حیوانات اعلام کردند.
 
 
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۵
مریم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
0
2
خدایا: دراین سرزمین حمایت از حیوانات دروغ بزرگی می باشد . برای خوش باوران . خدایا تو خود کاری کن وبه فریاد برس. الهی آمین.
سيد محسن ياسيني
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۰
4
0
با سلام،نميدانم چرا كشتن سگهاي ولگرد را در اين خبر جنايت ناميده اند!!قطعا اين سخنان از طرف كسي گفته شده است كه فقط به جهت تفريح اضافه غذائي سفره خود را براي سگها ميبرده،اگه مثل من يك گاودار شيري بود،و از ترس الودگي دام و دامداريش از ديدن اين سگها لرزه به اندامش ميافتاد،قطعا از كشتن و معدوم كردن اين سگها حمايت ميكرد.
مجتبی گلی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۰
2
0
کسانی که نسبت به هم نوع و یا حیوانات خشونت به هر شکل نشان می‌دهند و یا کسانی که از رفتارهای خشونت آمیز و بی‌رحمانه حتی نسبت به مخلوقات زبان بسته و بی‌دفاع خدا به هر دلیل و با هر توجیهی حمایت و ابراز خرسندی می‌کنند سری به تحقیقات علمی بی‌شمار راجع به علل و عوامل گسترش و نهادینه شدن رفتار خشونت آمیز در یک جامعه و پیامدهای فاجعه بار آن مراجعه نمایند تا بفهمند که دود چنین رفتارهای نابهنجار و غیر انسانی تنها به چشم کسانی که مورد خشونت واقع می‌شوند نمی‌رود بلکه قبل از آن شعله‌هایش دامن خود آنها را خواهد گرفت.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۰
0
1
در شهر دومان (سگ فداکاری که چند روز پیش در تبریز درگذشت) چه اتفاقی افتاده است؟؟!!!!!!
ایمان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۰
0
2
امام حسن (ع) را دوست می دارند ولی غذا دادن این امام بزرگوار رابه سگ گرسنه را نمی پسندند. جوابشان روز قیامت چه می باشد. فکر نکنم به قیامتی اعتقاد داشته باشند.
امین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۰
0
5
از جمعیت سگ ها نترسید. ازشرشیاطین انسانما بایستی به خدا پناه برد.
حقوق حیوانات
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۱
0
1
سلام شهرداری کنگاور سگهای ولگرد را به صورت بسیار بی رحمانه و با تفنگ می کشند و فیلمش هم موجود است شهر کنگاور در استان کرمانشاه
فرشته
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
0
0
امیدوارم هرکسی که اینکارو با مخلوقات مظلوم خدا میکنه و یا از کسایی که این اعمال وحشیانه‌رو انجام میدن حمایت میکنه از عزیزترینش بکشه
نظر شما
ادامه