کد خبر: ۳۰۰۴۵
 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر برخورد با کشتار غیرمجاز دام گفت: کشتارگاه‌های شهرستان‌های استان تجهیز و تکمیل شوند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد، «پژمان نیک‌اقبالی» معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری در نشست کارگروه کشتارگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر اینکه نادیده گرفتن سلامت مردم قابل اغماض نیست، گفت: کشتار غیر مجاز در اطراف شهرها موجب به خطر افتادن جان افراد می‌شود و همه مسؤولان و متولیان بهداشتی در این خصوص مسؤول هستند .

فرهنگ غلط مصرف گوشت گرم همچنان در بین مردم استان وجود دارد

معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه فرهنگ غلط مصرف گوشت گرم همچنان در بین مردم استان وجود دارد، گفت: گوشت بعد از خریدن باید 24 ساعت در یخچال نگهداری شود و بعد از این مدت مصرف شود که باید فرهنگ غلط مصرف گوشت گرم توسط رسانه‌ها و نهادها اصلاح شود .

وی با اشاره به جمع‌آوری کشتارهای غیرمجاز در منطقه دشت‌روم بویراحمد افزود: واحدهای جمع‌آوری شده مجدداً در حال راه‌اندازی و فعالیت هستند که تقاضا داریم دستگاه قضایی خصوصاً دادستان مرکز استان و نیروهای انتظامی دامپزشکی استان را برای مقابله با این واحدهای غیرمجاز همراهی کنند .

این مسؤول با بیان اینکه دنبال فلج کردن کسب و کار مردم نیستیم، افزود: کسب و کاری که به قیمت به خطر افتادن سلامت و بهداشت مردم باشد قابل قبول نیست .

نیک‌اقبالی کشتار دام خارج از کشتارگاه را ممنوع دانست و عنوان کرد: دستگاه قضایی و نیروی انتظامی با متخلفان قاطعانه برخورد کند .

خط قرمز مسؤولان و متولیان بهداشت استان، به خطر انداختن سلامت مردم است

معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد به خطر انداختن سلامت مردم را خط قرمز مسؤولان و متولیان بهداشت استان دانست و تصریح کرد: عرضه نشدن گوشت به مردم بهتر از عرضه گوشت ناسالم و به خطر افتادن جان افراد است .

وی با بیان اینکه کشتارگاه‌های استان در مقوله توجه به مسائل بهداشتی در حال متحول شدن هستند، افزود: به منظور تکمیل و تجهیز کشتارگاه‌های استان مکاتباتی با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان انجام و در آن خواستار اختصاص اعتبار ویژه‌ای به شهرداری‌های استان هستیم .

این مسؤول نبود ماشین‌های حمل گوشت را از دیگر ضروریات کشتارگاه‌های استان دانست و افزود: در صورت اختصاص اعتبار توسط سازمان شهرداری‌ها ماشین حمل گوشت خریداری می‌شود، در غیر این صورت از ظرفیت بخش خصوصی و همچنین بازسازی ماشین‌های موجود استفاده خواهد شد .

در ادامه مدیرکل دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه از مجموع هفت کشتارگاه در استان کهگیلویه و بویراحمد تنها کشتارگاه یاسوج کاملا صنعتی و بهداشتی است، اظهار کرد: 6 کشتارگاه دیگر به صورت نیمه صنعتی در حال فعالیت هستند .

عرضه مرغ زنده موجب ابتلا افراد به آنفلونزای فوق حاد طیور می‌شود

«دکتر بهمنش» با بیان اینکه عرضه مرغ زنده موجب ابتلا افراد به آنفلونزای فوق حاد طیور می‌شود، گفت: به همین منظور در سال گذشته اقدامات مناسبی برای جمع‌آوری واحدهای مرغ زنده در سطح شهرستان‌های استان انجام شد .

وی تصریح کرد: بیش از 150 حکم قضایی پلمپ واحدهای عرضه مرغ زنده صادر شده و برخوردهایی از قبیل مجازات زندان برای متخلفان در نظر گرفته شده، ضمن اینکه در این خصوص سهل‌انگاری‌هایی هم می‌شود اما دامپزشکی با جدیت به کار خود ادامه می‌دهد .

این مسؤول عوارض کشتار دام خارج از کشتارگاه را به مراتب بیشتر از عرضه مرغ زنده دانست و افزود: بیماری تب کریمه کنگو و تب مالت بیمارهای مشترک انسان و دام هستند و علائم ظاهری در دام ندارند اما با کشتار غیرمجاز دام خارج از کشتارگاه این بیماری‌ها به انسان منتقل می‌شود.
 
 
نظر شما
ادامه