کد خبر: ۳۰۶۶۵
تعداد نظرات: ۲۳ نظر
مراسم تودیع و معارفه مدیرکل دامپزشکی استان کردستان برگزار شد
رئیس سازمان دامپزشکی کشور افزود: متاسفانه میزان اعتبارات این سازمان به اندازه سطح فعالیت‌ها نیست و به همین دلیل ما همواره با مشکلات اعتباری مواجه هستیم ...
 
 

حکیم مهر - ظهر امروز چهارشنبه و با برگزاری مراسمی در شهرستان سنندج که با حضور رئیس سازمان دامپزشکی کشور برگزار شد، «دکتر مجتبی ورمقانی» به عنوان مدیرکل دامپزشکی استان کردستان معرفی و از خدمات «دکتر کامران زیباکردار» تقدیر به عمل آمد.

در این مراسم علاوه بر حضور رئیس سازمان دامپزشکی کشور، رئیس سازمان مدیریت و برنامه کردستان و شماری از مدیران استانی نیز حضور داشتند.

 کاهش سه هزار نفری مبتلایان به تب مالت در سال ۹۴ نسبت به سال ۹۳

«دکتر مهدی خلج» رئیس سازمان دامپزشکی کشور در این مراسم ضمن تبریک و تسلیت به مناسبت شهادت دکتر حجت‌الله نیک‌عزم به خانواده دامپزشکی کشور اظهار داشت: اگر فردی که انتخاب می‌شود در رفتار و عمل همسو با آرمان‌های شهدا باشد، خیر و برکت در تمام کشور جاری خواهد شد.

خلج افزود: افرادی که در سازمان دامپزشکی فعالیت دارند با وجود کمبود امکانات توانسته‌اند وفای به عهد کنند و همه موانع را با تلاش شبانه‌روزی خود از پیش رو بردارند.

سازمان دامپزشکی در راستای انجام رسالت های کاری خود اقدامات مختلفی را در راستای پیشگیری و همچنین مقابله با بیماری های مشترک انسان و دام در دستور کار قرار داده است.

وی به اقدامات صورت گرفته در راستای مقابله با بیماری های مشترک بین انسان و دام اشاره کرد و افزود: بر اساس آمار اعلام شده از سوی وزارت بهداشت در سال ۹۳ در مجموع بیش از ۲۱ هزار مورد ابتلا به بیماری تب مالت در کشور شناسایی شده اند که این میزان در سال ۹۴ به حدود ۱۸ هزار مورد کاهش پیدا کرده است.
رشد ۲۸ درصدی در عملکرد واکسیناسیون دام در کشور

وی با اشاره به رشد افزایش واکسیناسیون دام، عنوان کرد: در طول سال گذشته در مجموع ۶۰ میلیون راس گوسفند و بز و بیش از پنج میلیون گاو واکسینه شده اند که این میزان نشان دهنده رشد ۲۸ درصدی در عملکرد واکسینه کردن دام در کشور است.

وی خاطرنشان کرد: ایران در بحث تولیدات دام و طیور و آبزیان، توانسته به عنوان یک کشور مستقل در عرصه جهانی خود را معرفی کند و این مدیون همکاری ارگان‌های مرتب با کشاورزی و دامپزشکی است.
به گفته خلج، خانواده کشاورزی خانواده بسیار بزرگی است و در هرم جهانی غذا بیش از 97 درصد از مواد غذایی مورد استفاده مردم در زیر مجموعه این سازمان است.

وی خاطرنشان کرد: باید قانون را منطبق بر سلامت هرم غذایی تنظیم کرد، چراکه هر آنچه نیاز یک جامعه سالم است مربوط به تغذیه افراد می‌شود.

رئیس سازمان دامپزشکی افزود: وزارت کشاورزی همانند نگینی درخشان در قوه اجرایی است و این مرهون فعالیت‌های تولید کنندگان و فعالین در این بخش است.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور ادامه داد: هم اکنون سازمان دامپزشکی باید از بروز ۱۸۱ نوع بیماری جلوگیری کند و این مهم نشان دهنده وظایف و رسالت سنگین سازمان در سطح کشور است و به همین دلیل باید همواره نگاهی ویژه به این سازمان در سطح کشور و حتی استانها صورت گیرد.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای مقابله با بیماری های دام طی چند سال اخیر در سطح کشور، گفت: خوشبختانه به دلیل اقدامات خوب صورت گرفته از سوی سازمان دامپزشکی در مدت زمان سه سال اخیر چهار بحران جدی در حوزه بیماری دام و طیور در کشور مدیریت شده است و میزان خسارت ها به اندازه حجم بالای این بیماری ها نبوده است.

وضعیت نگران کننده مرزهای غربی کشور در حوزه ورود بیماری

خلج به وضعیت استان کردستان و سایر استانهای مرزی کشور در راستای مقابله با بیماری های حوزه دام و طیور اشاره کرد و افزود: در گذشته مرزهای شرقی کشور در حوزه ورود بیماری وضعیت نگران کننده ای داشتند که متاسفانه هم اکنون این شرایط به مرزهای غربی کشور رسیده است.

وی با اشاره به حضور گروه تکفیری داعش و نبود مدیریت واحد در کشورهای همسایه نوار غربی کشورمان، گفت: هم اکنون ورود بیماری های حوزه دام و طیور بیشتر مربوط به مرزهای غربی کشور است و در همین راستا باید ما مراقبت های بهتری را در داخل کشور ایجاد کرده و از ورود این بیماری ها به صورت جدی جلوگیری کنیم.

تلف شدن 33 هزار و 500 رأس دام در کشور بر اثر ابتلا به تب برفکی

خلج با اشاره به اینکه تلف شدن یک راس دام نیز نگران کننده است افزود: خوشبختانه در بحث بیماری تب برفکی آمار تلفات بسیار کمتر از مقدار پیش‌بینی شده بود.

رئیس سازمان دامپزشکی تصریح کرد: 31 هزار راس گوسفند و بز و دو هزار و 500 راس گاو در سال گذشته بر اثر این بیماری تلف شدند.

وی افزود: دام کارخانه ارزش افزوده بخش کشاورزی و مهم‌ترین مؤلفه این کارخانه، حفظ سلامت عمومی و بهداشت دام است.

خلج گفت: قاعده بین‌المللی این است که برای صادرات یک محصول دامی کیفیت و سلامت محصول بر طبق قوانین بین‌المللی و جهانی تضمین شود.

به گفته رئیس سازمان دامپزشکی کشور، این سازمان این صلاحیت را داراست که محصولات تولیدی خود را با مهر این سازمان به 180 کشور جهان صادر کند و این نشان از صلاحیت و با کیفیت بودن این محصولات است.

مشکلات اعتباری سازمان دامپزشکی/ این سازمان اقیانوس نیاز و کویر امکانات است

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به حوزه گسترده فعالیت های سازمان دامپزشکی گفت: علیرغم اینکه سازمان دامپزشکی باید خدمات متنوعی را ارائه کند ولی متاسفانه میزان اعتبارات این سازمان به اندازه سطح فعالیت ها نیست و به همین دلیل ما همواره با مشکلات اعتباری مواجه هستیم.

وی افزود: با توجه به وسیع بودن فعالیت‌های این سازمان، همیشه کمبودها وجود داشته و می‌توان گفت این سازمان اقیانوس نیاز و کویر امکانات است.

خلج ضمن تقدیر از خدمات دکتر زیباکردار طی پنج سال مدیریت دامپزشکی استان کردستان، اظهار داشت: انتظار می رود که با تغییر مدیریت دامپزشکی استان کردستان زمینه برای خدمت رسانی بهتر در این بخش فراهم شود.

وی با اشاره به توانمندی دکتر ورمقانی مدیرکل جدید دامپزشکی کردستان، عنوان کرد: دکتر ورمقانی با نیروی جوانی و انرژی خود می تواند در راستای اعتلای سازمان دامپزشکی در سطح استان موفق باشد و انتظار می رود که مسئولان و مدیران استانی همچنان دامپزشکی کردستان را حمایت کنند.
 

 

نقش دامپزشکی به عنوان یک سازمان حیاتی در راستای تامین سلامت غیرقابل انکار است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان نیز به اهمیت و جایگاه دامپزشکی در حوزه کشاورزی اشاره کرد و افزود: امروز نقش دامپزشکی به عنوان یک سازمان حیاتی در راستای تامین سلامت غیرقابل انکار است و به همین دلیل باید از این سازمان به صورت ویژه حمایت شود.

«کریم ذوالفقاری» ضمن تقدیر از مدیرکل سابق دامپزشکی استان، اظهار داشت: مجتبی ورمقانی مدیر کل جدید دامپزشکی استان کردستان فرزند یکی از شهدای شاخص استان کردستان است و خیلی خوشحالیم که فرصت خدمت گذاری برای جوانان در این سطح فراهم می شود.
 

 

حمایت از سازمان دامپزشکی ضروری است/ نقش حیاتی سازمان دامپزشکی در حوزه سلامت

«بهرام نصراللهی زاده» رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان در این مراسم اظهار داشت: دامپزشکی یکی از سازمان های مهم و حیاتی است که رسالت های بسیار مهمی در حوزه تامین سلامت مردم بر عهده دارد و به همین دلیل حمایت از این سازمان ضروری است.

وی ادامه داد: در استان کردستان همواره سعی بر این بوده است که علیرغم محدودیت های اعتباری، نیازهای دامپزشکی در حد مقدورات تامین شود و به همین دلیل هم در جریان تخصیص اعتبارات و حتی کمک های استانی نگاه به این بخش ویژه بوده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان گفت: فعالیت بعضی از بخش ها و حوزه ها در جامعه واضح نیست، یعنی همانند فعالیت های عمرانی قابل مشاهده برای عموم نیست و دامپزشکی یکی از آن سازمان هایی است که اقدامات حیاتی را در حوزه سلامت بر عهده دارد ولی فعالیت ها و اقدامات آن برای همگان مشخص نیست.

وی با اشاره به فعالیت های خوب دامپزشکی کردستان در سال گذشته، اظهار داشت: خوشبختانه بر اساس ارزیابی های صورت گرفته اداره کل دامپزشکی کردستان در سال ۹۴ در حوزه انجام وظایف و رسالت های کاری خود یکی از سازمان های برتر بوده است.

نصراللهی زاده افزود: در همین راستا قرار است که نه تنها سازمان دامپزشکی که حتی سایر سازمان ها و اداراتی که در سال ۹۴ کارنامه قابل دفاعی دارند معرفی و طی مراسمی از آنها تقدیر و تجلیل شود.

وی از آمادگی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان برای حمایت از دامپزشکی خبر داد و گفت: همچنان سال گذشته و امسال ما آمادگی داریم تا از دامپزشکی در کردستان حمایت کنیم و انتظار می رود که مجموعه این اداره کل نیز در راستای انجام رسالت کاری خود موفق باشند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان از خدمات دکتر زیباکردار تقدیر کرد و گفت: انتظار می رود دکتر ورمقانی که از جوانان توانمند استان و همچنین یادگار شهید ورمقانی است بتواند در راستای خدمت در این اداره کل موفق باشد.
 

 

در طول چند سالی که مدیرکل دامپزشکی کردستان بودم، هیچ امتیازی را استفاده نکردم

«دکتر کامران زیباکردار» مدیرکل سابق دامپزشکی کردستان در این مراسم اظهار داشت: طی چند سال اخیر و به دلیل تلاش های صورت گرفته از سوی تمامی پرسنل دامپزشکی و همچنین مشارکت فعال و خوب بخش خصوصی، عملکرد موفقی در راستای مقابله با بیماری های چند سال اخیر حوزه دام و طیور به ثبت رسیده است.

وی ادامه داد: تنها در طول سه سال اخیر حداقل چهار مورد بیماری حوزه دام و طیور کردستان را با خطر مواجه کرده است که خوشبختانه علیرغم اینکه حجم این بیماری زیاد بود، ولی اقدامات صورت گرفته در سطح استان با حمایت های سازمان، عملکرد موفق و خوبی از اداره کل دامپزشکی استان کردستان نشان داده شد.

مدیرکل سابق دامپزشکی استان کردستان ضمن تقدیر از حمایت های مسئولان استانی و کشوری، بیان کرد: علیرغم تمامی حمایت ها صورت گرفته از اداره کل دامپزشکی استان کردستان، ولی متاسفانه ما در بعضی از حوزه ها با مشکلاتی مواجه بوده و هستیم و انتظار می رود که این مشکلات به ویژه در بخش اعتباری هر چه سریعتر رفع شود.

وی گفت: علیرغم محدودیت های اعتباری، خوشبختانه دامپزشکی استان کردستان همواره در ارزیابی های صورت گرفته جزو استانهای برتر کشور بوده است و بدون شک این مهم در سایه تعامل و همکاری دست اندرکاران این بخش در کردستان به دست آمده است.

زیباکردار از همکاری و مشارکت بخش خصوصی در حوزه دامپزشکی در استان کردستان تقدیر کرد و گفت: بدون شک این همکاری و مشارکت باید همچنان ادامه یابد تا دامپزشکی استان کردستان بتواند به رسالت و وظایف کاری خود به بهترین شکل ممکن عمل کند.

مدیرکل پیشین دامپزشکی کردستان گفت: این استان یکی از استان های پیشرو در زمینه صادرات فرآورده های دامی بوده و تاکنون هیچ محموله دامی صادر شده برگشت داده نشده است.

کامران زیباکردار افزود: اقلیم کردستان عراق یکی از بازارهای هدف فرآورده های دامی این استان بوده و سالانه بخش قابلی از محصولات تولیدی مازاد بر نیاز در کردستان به اقلیم صادر می شود.

وی اضافه کرد: تمامی فعالیت ها و آزمایش های دامپزشکی کردستان منطیق با یافته های جدید علمی و معیارهای بین المللی بوده و به همین خاطر محصولات دامی این استان در بازارهای جهانی خریداران خاصی دارد.

زیباکردار با اشاره به فعالیت های دوران متصدی خود در دامپزشکی کردستان گفت: در این مدت با تلاش همکاران آزمایشگاه مجهز و پیشرفته دامپزشکی در این استان راه اندازی شده و علاوه بر مقابله با انواع بیماری های لمپی اسکین و تب برفکی و مایه کوبی دامها در چند نوبت با همکاری بخش خصوصی بیش از 50 نفر نیروی جدید جذب دامپزشکی این استان شدند.

وی در پایان ضمن ارائه گزارشی از وضعیت فیش حقوقی و میزان دریافتی از سازمان دامپزشکی کشور، بیان کرد: من در طول چند سالی که مدیرکل دامپزشکی کردستان بودم هیچ امتیازی را استفاده نکرده و تنها در دو مورد تسهیلات بانکی که یکی مربوط به تعاونی مسکن اداره کل و دیگری صندوق اعتباری دامپزشکی کردستان بود، استفاده کردم.
 

خبرگزاری فارس: مدیرکل جدید دامپزشکی کردستان معرفی شد 

برنامه های متعددی را برای حل مشکلات در دستور کار قرار داده ایم

مدیرکل جدید دامپزشکی استان کردستان گفت: برنامه های متعدد و کاربردی بسیار مفید برای حل مشکلات در دستور کار قرار داده ایم.

«دکتر مجتبی ورمقانی» ضمن قدردانی از حضور مسوولان کشوری و استانی در این آیین افزود: این برنامه ها به زودی با حضور همکاران دامپزشکی اجرایی می شوند و با اجرای آنها بخشی از مشکلات و کمبودهای این حوزه مرتفع می شود.

وی ابراز امیدواری کرد با همکاری و همراهی پرسنل و مدیران دامپزشکی این استان و همراهی سایر دستگاه های اجرایی بتوانیم خدمات شایسته در حوزه دامپزشکی به مردم ارائه کنیم و از مشکلات مردم در این حوزه بکاهیم.

 

منبع: ایرنا، ایسنا، مهر، فارس

 

انتشار یافته: ۲۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۸
ابراهیم زادگان نیشابوری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۳
0
0
کمبود ................ در سازمان بیش از همه محسوس است
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۳
0
1
ضمن عرض تبریک بابت انتصاب دکتر ورمقانی بعنوان مدیر کل و تشکر از حضور مدیران روسای عزیز بویژه جناب دکتر خلج و آقایان نصرالهی زاده و ذوالفقاری، قطعا دامپزشکی کردستان رو به جلو حرکت خواهد کرد و نباید در هیچ زمینه ای عقبگرد داشته باشد. با آرزوی سعادت و سربلندی بیش از پیش ایران عزیز.
دکتر محمد حسن پور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۳
1
0
ضمن آرزوی موفقیت برای مدیرکل جوان و تقدیر از مدیرکل اسبق، تبریک واقعی رو باید به دکتر خلج عزیز گفت برای این انتصاب هوشمندانه خسته نباشی آقای دکتر
آ
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۴
0
0
بعضی ها جلو تلویزیون یه چی میگند اینجا یه چی دیگه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۴
1
0
به نظرم اگر دکتر ورمقانی از قدرت سیاسی برای کاهش بیماری ها و کلا کار فنی استفاده کند عاقبت به خیر است و گر نه اگر سیاسی کاری کند زمان رفتن مطمئنا به خوش نامی دکتر زیبا کردار نخواهد بود .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۴
0
0
این مدت با تلاش همکاران آزمایشگاه مجهز و پیشرفته دامپزشکی در این استان راه اندازی شده و علاوه بر مقابله با انواع بیماری های لمپی اسکین و تب برفکی و مایه کوبی دامها در چند نوبت با همکاری بخش خصوصی بیش از 50 نفر نیروی جدید جذب دامپزشکی این استان شدند. [جالبه دست شما درد نکند )
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۴
0
0
حکیم کامنت من چه شد ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۴
0
0
این سازمان اقیانوس نیاز و کویر امکانات است
سلام
جناب آقای دکتر خلج
سازمان دامپزشکی اقیانوس آشفتگی وکویر مدیریت است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۴
0
0
....................... فرزند شهید محترم وروی سر ما جا دارد اما تشکیلات وسیع وتخصصی دامپزشکی مدیری با تجربه می خواهد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۴
0
0
(وزارت کشاورزی همانند نگینی درخشان در قوه اجرایی است و این مرهون فعالیت‌های تولید کنندگان و فعالین در این بخش است.)
زبان پیچیده ترین عضله بدن است مگر می شود وزارت کشاورزی نگین اجرا با تعداد زیادی کویر امکانان و اقیانوس نیاز مثل دامپزشکی باشد ؟واقعا من متاسفم که دامپزشکی را ............... به اینجا رساندیم که همه چیز آرومه . آقای رئیس سازمان واکسن شما کنترل نمیشود و .................................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۴
0
0
(من در طول چند سالی که مدیرکل دامپزشکی کردستان بودم هیچ امتیازی را استفاده نکرده و تنها در دو مورد تسهیلات بانکی که یکی مربوط به تعاونی مسکن اداره کل و دیگری صندوق اعتباری دامپزشکی کردستان بود، استفاده کردم).

این کار دکتر زیبا کردار فوق العاده بود ، آقای دکتر خسته نباشید ، امید است دکتر ورمقانی هم آخر کارش چنین گزارشی بدهند .
واکسیناتور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۴
0
0
نمردیم و یه حرف در حسابی شنیدیم
بله کویره و خانواده های ما هم اسیر این کویر.
فقط حرف.... عمل صفر.....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۴
0
0
................. هم فرزند شهید بود ريا، دیدید که چه شد ، لطفا دکتر دلمقانی بگویید حساب پدر عزیزم از من جداست و انشاالله خوب کار کنید ، کاری که یک پله استان را از نظر یهداشتی ترقی دهد . با هدف باشید ،
نیروی قراردادی
|
Finland
|
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۵
0
0
بعد از دوازده سال هنوز در این کویر امکانات به عنوان نیروی قراردادی با ماهی یک میلیون تومان تومان دارم امرارمعاش میکنم من اقیانوس رو نمیخوام میخوام تو کویر باشم دیگه خسته ام
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۵
0
0
(بر اساس آمار اعلام شده از سوی وزارت بهداشت در سال ۹۳ در مجموع بیش از ۲۱ هزار مورد ابتلا به بیماری تب مالت در کشور شناسایی شده اند که این میزان در سال ۹۴ به حدود ۱۸ هزار مورد کاهش پیدا کرده است.) ......................... به نظر من ایشان دیگر بودجه نمیخواهد در سال کویری ! 3 هزار از مبتلایان به بروسلوز را کم میکند . لطفا ! شما باشید به چنین مدیری بودجه میدهید ؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
.................. شما جدی نگیر
ناشناس
| Hong Kong |
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۷
از این بابت میگم جدی نگیر چون در خصوص افزایش آمار سال 93 اعلام کردند بعلت کاهش میزان واکسیناسیون در سالهای 88 و 89 است که باعث شده در سال 93 آمار ابتلا بالا برود ولی کاهش ابتلا در سال 94 را منسوب به افزایش واکسیناسیون سال 93 میدانند. یک بام و دو هوا به این میگویند
وارستگان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
0
0
جناب دكتر خلج ايكاش همان آدم قبلي مانده بودي ايكاش محدوديتهاي ناشي از فشارهاي وزارت جهاد كشاورزي چنين تنهايت نمي كرد و براي ما جوانترها در سازمان حداقل به ضد و نقيض گويي كشانيده نمي شدي. از پيش كسوتان دامپزشكي مي خواهم به دكتر خلج كمك كنيد ..............................................................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۷
0
0
حکیم عزیز چرا نظراتم را به توجهی عزیز
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۷
0
0
حکیم عزیز خیلی حمایت از این رئیس ........... مکن , نصف پیام ها غیر قابل انتشار است ، این یعنی چه ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۷
0
0
حکیم عزیز کامنتم چه شد ، حرف های ما واقعیت های سازمان است ، لطفا پخش کنید ، تا سازمان و مشکلاتش تکانی بخورد .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
0
0
اقیانوس جان خبر استخدامی رو رو سایتت بذار تا کمی از این کویرت آباد بشه
دکتر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۲
0
0
سلام حکیم مهر

بنده که از نزدیک شاهد زحمات جناب آقای دکتر خلج هستم ممنون ایشان هستم وانسانی به مانند ایشان کم دیده ام وامیدوارم موفق باشند .
نظر شما
ادامه