کد خبر: ۳۱۲۳۴
 
 

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اصفهان گفت:باتوجه به بررسی‌ کارشناسان محیط زیست اصفهان مبنی بردفع غیراصولی پسماندهای دامپزشکی، ساماندهی این امر در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، «مهران شنتیایی» با اشاره به برنامه‌ریزی برای ساماندهی پسماندهای دامپزشکی در شهرستان اصفهان، اظهار داشت: تاکنون بازرسی و پایش این نوع پسماندها توسط کارشناسان اداره محیط زیست شهرستان اصفهان انجام شده است و نتایج این بررسی‌ها در دبیرخانه کارگروه مدیریت پسماند شهرستان اصفهان و در جلسه کارگروه مدیریت پسماند این شهرستان مطرح و تصویب شده است.

وی با اشاره به آمار بالای تعداد گاوداری‌ها و دامداری‌ها در شهرستان اصفهان، ابراز داشت: بسیاری از این مراکز در گذشته نسبت به دفع غیر اصولی پسماندهای دامپزشکی اقدام کرده و لاشه‌های دام خود را نیز به صورت نامطلوبی دفن می‌کردند.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان اصفهان در ادامه با بیان اینکه راهکارها و پیشنهادات اصولی برای بی‌خطر سازی پسماندهای دامپزشکی دامداری‌های بزرگ و مدیریت مناسب آنها توسط اداره دامپزشکی شهرستان اصفهان ارائه شده است، تصریح کرد: از این رو مقرر شده است که آنالیز فیزیکی و همه عملیات جمع‌آوری و معدوم‌سازی پسماندهای دارویی و دام‌های حذفی مستندسازی و برای دفع اصولی آن اقدامات لازم صورت پذیرد.

 
 
نظر شما
ادامه