کد خبر: ۳۳۷۵۴


رئیس اداره دامپزشکی شهرستان خداآفرین از کشف و ضبط و معدوم سازی 240 کیلوگرم انواع فرآورده های خام دامی غیربهداشتی و غیر قابل مصرف انسانی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی آذربایجان شرقی، «مهندس چینه‌کش» رئیس اداره دامپزشکی شهرستان خداآفرین با اعلام این خبر گفت: طی گزارش تلفنی یکی از همشهریان مبنی بر حمل و توزیع مرغ و آلایش مرغی توسط یک خودروی وانت نیسان در شهرستان خداآفرین، مراتب با هماهنگی مقام محترم قضایی شهرستان مورد پیگیری قرار گرفت که در نهایت خودروی مذکور در ورودی شهرستان متوقف و خودرو به کلانتری شهر خمارلو ارجاع گردید و پس از بازرسی های بهداشتی از فرآورده های کشف شده توسط بازرسین اداره دامپزشکی شهرستان مکشوفات غیر مجاز تشخیص و به استان مبداء ارجاع گردید. فرد خاطی طبق ماده 688 قانون مجازاتهای اسلامی توسط مقام محترم قضایی به تحمل شش ماه حبس تعزیری درجه شش محکوم گردید.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان خداآفرین از شهروندان خواست هنگام تهیه هرگونه فرآورده خام دامی به صورت بسته‌بندی شده، به تاریخ تولید، مصرف و کد رهگیری محصول توجه ویژه داشته باشند.

وی همچنین افزود: مرغ هایی که تحت نظارت این اداره توزیع می شوند کاملا مورد بازرسی قرار می گیرند.

مهندس چینه کش همچنین از مردم خواست علاوه بر تهیه مواد خام دامی از مراکز معتبر و تحت نظارت دامپزشکی، در هنگام خرید به کیفیت آن نیز توجه نموده و در صورت رویت هرگونه علامت غیرطبیعی مراتب را سریعاً به اطلاع اداره دامپزشکی برسانند.

چینه کش در پایان گفت: بازرسان بهداشتی شهرستان خداآفرین با هرگونه توزیع گوشت و مرغ فاسد و یا حمل غیرمجاز به شدت برخورد می‌کند. بازرسی از واحدهای مختلف صنفی نظیر مرغ فروشی‌ها، رستوران‌ها و قصابی‌ها در راستای تامین امنیت زیستی و غذایی و سلامت جانی شهروندان با جدیت در شهرستان خداآفرین ادامه دارد و شهروندان می توانند هرگونه موارد و تخلفات احتمالی را از طریق شماره تماس 44663213 و 44662908 با بازرسین دامپزشکی در میان بگذارند.


نظر شما
ادامه