کد خبر: ۳۷۷۹۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان:
«حجت‌الاسلام ناصر موسوی لارگانی» افزود: اگر اکنون نسبت به بروز رسانی قانون دامپزشکی اقدام نشود، در آینده ممکن است به مشکلات مختلفی در راستای حفظ بهداشت عمومی برخورد نماییم ...
 

حکیم مهر - «حجت الاسلام ناصر موسوی لارگانی» رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان و نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی از اداره کل دامپزشکی استان اصفهان بازدید کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان، حجت الاسلام موسوی ضمن بازدید، جلسه ای با دکتر موحدی مدیرکل و تعدادی از مسئولین این اداره کل داشت.

باید به دامپزشکی بهای بیشتری داده شود

در این جلسه موسوی ضمن عرض خسته نباشید به مسئولین و پرسنل دامپزشکی، اظهارداشت: بی شک فعالیت های دامپزشکی که در راستای حفظ بهداشت و سلامت جامعه می باشد قابل تقدیر است و می بایست به دامپزشکی بهاء بیشتری داده شود تا هزینه ای درمانی را در برخی بخش ها با کاهش روبرو شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان در ادامه با اشاره به نظارت های شرعی که بر ذبح دام صورت می گیرد، افزود: فرآورده حلال در کنار بهداشت آن، در رشد و بالندگی یک جامعه اسلامی می تواند نقش بسزایی داشته باشد و بی توجهی به آن، خطر بروز مشکلات عدیده ی اخلاقی و اجتماعی را با خود به همراه خواهد داشت.

قانون دامپزشکی نیازمند بازبینی مجدد می باشد

موسوی در پایان در خصوص قوانین موجود دامپزشکی تصریح کرد: با توجه به قدیمی بودن این قانون نیازمند بازبینی مجدد می باشد، هر چند تاکنون این قانون بازدارندگی خود را داشته ولی اگر اکنون نسبت به روز رسانی آن اقدام نشود در آینده ممکن است به مشکلات مختلفی در راستای حفظ بهداشت عمومی برخورد نماییم.

در ابتدای جلسه دکتر موحدی گزارشی از عملکرد یکساله دامپزشکی را ارائه داد و اضافه کرد: پرسنل دامپزشکی بدون هیچ چشم داشتی در سال قبل تمام تلاش خود را در جهت کنترل بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان انجام دادند که این اقدامات سبب شد ضمن حفظ این صنعت از گسترش بیماری جلوگیری شود.

مدیرکل دامپزشکی اصفهان در ادامه با اشاره به مشکلاتی که این اداره کل و پرسنل دامپزشکی با آن روبرو هستند، بیان داشت: با جذب نیروهایی که در چند سال گذشته صورت گرفته تا حدودی این مشکل حل شده ولی کمبود خودروی عملیاتی و برخی امکانات که بدلیل کمبود اعتبارات است بسیار آزار دهنده است و گاهاً سبب اختلالاتی در کار شده است.

در پایان دکتر موحدی ابراز امیدواری کرد که چنین بازدیدهایی بیشتر انجام گیرد تا نمایندگان مجلس با وظایف و مسئولیت های دامپزشکی بیشتر آشنا شوند و با پی بردن به اهمیت آن، در اصلاح قوانین بازدارنده مرتبط با دامپزشکی و تخصیص های بودجه با دید روشن تری اقدام نمایند.

 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۱
0
0
بابا این بنده خدا هم متوجه هست قوانین کارآمد نیست واونوقت بعضیا هنوز تو خواب خرگوشی اند کاش برخی مسئولین اشراف به مسئله داشتند گرچه تا حالا هم مردم متضرر شدند از بابت کوتاهی برخی دولتمردان
نظر شما
ادامه