کد خبر: ۳۹۶۸۳



«دکتر محمد سعیدی» مدیرکل دامپزشکی استان سمنان با اعلام این خبر افزود: در مراقبت غیرفعال بیماری آنفلوانزای پرندگان با گزارش دامپزشک بخش خصوصی و آزمایشات نمونه‌های اخذ شده، وجود ویروس آنفلوانزای فوق حاد تائید و با فوریت و همکاری دستگاههای عضو ستاد و کنترل بیماری با محوریت فرمانداری شهرستان سرخه، اقدامات اطلاع رسانی، قرنطینه روستا برای جلوگیری از خروج طیور زنده و همچنین ضدعفونی و گندزدایی همه اماکنی که از آن پرنده زنده معدوم شدند با همکاری و همراهی مردمی در مدت 48 ساعت صورت پذیرفت.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان سمنان، وی ضمن تشکر و قدردانی از نقش اثرگذار و حضور میدانی فرماندار محترم و عوامل فرمانداری و دستگاههایی چون نیروی انتظامی، سازمان حفاظت محیط زیست ، اعضای شورای اسلامی و دهیار روستا و همچنین حمایت ها و همراهی مرجع محترم قضایی و مسئولین محترم استانداری بویژه مدیریت بحران را در مدیریت زمان عملیات بسیار موثر دانست و افزود: همکاران زحمتکش دامپزشکی در سطوح تعریف شده سازمانی و اکیپ های مختلف عملیاتی توانستند عملیات اطلاع رسانی، قرنطینه، معدوم سازی و پاکسازی را به نحو احسن مدیریت نمایند.
 
وی در ادامه اعلام کرد: در اطلاع رسانی و اعلام صورت گرفته و برابر پروتکل تعریف شده با نصب بنر در مبادی مختلف روستا، توزیع بروشور آموزشی و اطلاعیه خانه به خانه تا اطلاع ثانوی ورود هرگونه ماکیان به روستا ممنوع می باشد.
 
مدیرکل دامپزشکی استان سمنان نقش مردم را در توجه و رعایت اصول بهداشتی قرنطینه ای و کنترل بیماری، حیاتی و نقطه عطف حصول نتیجه دانست و از مصادیق اثبات شده آن درخصوص کانون شدن این روستا را بی توجهی یکی از ساکنین و خرید و انتقال طیور آلوده به روستا از خارج از استان اعلام نمود که ارمغان آن را وارد آمدن خسارات فراوان به سرمایه مردم و بیت المال و هزینه کرد بالای اعتبارات دولتی و ... و همچنین تهدید سایر مناطق روستایی و مرغداری های صنعتی مرغ تخمگذار، پولت و مرغ گوشتی و سایر ماکیان در سطح استان بیان کرد.
 
وی به همه دست اندرکاران صنعت طیور استان هشدار داد: ضوابط سختگیرانه امنیت زیستی و قرنطینه ای را در واحدهای خود اعمال نمایند .

در پایان دکتر سعیدی از کلیه هم استانی‌های عزیز بویژه روستاییان و افرادی که مبادرت به نگهداری هرگونه طیور بویژه مرغ بومی و بوقلمون و اردک و غاز می نمایند خواست با اقدامات پرخطر غیربهداشتی بویژه خرید طیور فاقد هویت از مناطق آلوده یا دوره گردان فروش طیور موجبات وارد آوردن خسارات غیرقابل جبران به سرمایه طیور استان و تهدید اقتصاد ملی و سلامت عموم را فراهم نیاورند.


 

نظر شما
ادامه