کد خبر: ۴۴۹۳۳
تعداد نظرات: ۵ نظر
عضو هیأت رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی:
«علی‌محمد شاعری» افزود: طرح جامعی نیز برای درمان و بهداشت حیات‌وحش نداریم؛ به همین دلیل نسل بسیاری از حیات‌وحش کشور در معرض انقراض قرار گرفته است ...
 

حکیم مهر: عضو هیات رییسه کمیسیون کشاورزی مجلس از کمبود شدید دامپزشک متخصص حیات وحش در کشور انتقاد کرد و گفت: ذخایر ژنتیکی کشور نباید قربانی بی برنامگی و بی احتیاطی مسئولان ذیربط شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از خانه ملت، «علی‌محمد شاعری» یکی از عوامل اصلی تهدیدکننده تنوع زیستی و جمعیت حیات وحش را عدم مراقبت‌های بهداشتی و درمانی مناسب دانست و گفت: متاسفانه در کشور با کمبود شدید دامپزشک متخصص حیات وحش مواجه هستیم.

نبود طرح درمان و بهداشت و تهدید جان حیات وحش

نماینده مردم نکا، بهشهر و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی افزود: از سویی طرح جامعی نیز برای درمان و بهداشت حیات وحش نداریم به همین دلیل نسل بسیاری از حیات وحش کشور در معرض انقراض قرار گرفته است.

وی علت تلف شدن 5 گورخر ایرانی را کمبود نیروی متخصص در محیط زیست دانست و ادامه داد: بیماری‌ها یکی از عوامل تهدیدکننده حیات وحش به شمار می‌رود، بنابراین باید نیروی متخصص و دامپزشک به اندازه کافی در کشور برای درمان حیات وحش داشته باشیم.

ذخایر ژنتیکی کشور نباید قربانی بی برنامگی و بی احتیاطی مسئولان ذیربط شوند

عضو هیات رییسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، با یادآوری اینکه حیات وحش ذخایر طبیعی و ژنتیکی کشور هستند، گفت: دانشگاه علوم پزشکی و وزارت علوم باید تمهیدات لازم را برای تربیت نیروی متخصص اتخاذ کنند؛ ذخایر ژنتیکی کشور نباید قربانی بی برنامگی و بی احتیاطی مسئولان ذیربط شود.

 
 
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۱
0
0
...............
بهتره در این مورد از دامپزشکان، محیط زیستای دعوت کنین تا راه حل نشون بدن
................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۱
0
0
یعنی شما چه انتظاری از این سیستم آموزشی که بوجود آورده اید داشتید !!؟؟ به سختی از این همه فارغ التحصیل دامپزشکی مازاد بر ظرفیت بتوان چند دامپزشک قابل اعتنا برای امور عمومی دامپزشکی پیدا کرد ، چه برسد برای تخصصی بسیار ویژه و بسیار پیچیده و سخت و بسیار متنوع مانند حیات وحش !!؟؟
اگر کسی هم پیدا شود تحت خطر بازداشت بعنوان جاسوس یا مفسد فی الارض خواهد بود اگر بخواهد کمی به وظیفه خودش در باب حمایت و حفاظت از محیط زیست و حیات وحش به معنی واقعی بپردازد !!
مجید
|
United States of America
|
۰۱:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۱
0
0
دامپزشکی حیاط وحش یکی از شاخه های تخصصی دامپزشکی میباشد که فعلا در ایران ایجاد نشده .علاوه بر این سازمان محیط زیست یکی از فقیر ترین زیر مجموعه‌های دولت است که توان استخدام و بکار گیری متخصصین دامپزشکی حئاط وحش را ندارد .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۱
0
0
حیاط وحش

یا حیات وحش؟

ظاهرا حتی در برگزیدن واژه درست نیز مشکل وجود دارد!
ناشناس
|
France
|
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۱
0
0
سازمان محیط زیست حقوق کارمندای خودشو بزور میده چه برسه به دامپزشک. هزاران فارغ التحصیل بیکار دادید بیرون که نه درست بهشون آموزش دادید و نه بلدین کجا ازشون استفاده کنین.
نظر شما
ادامه