کد خبر: ۴۹۱۸۱
تعداد نظرات: ۱۳ نظر
وزیر بهداشت:
«دکتر سعید نمکی» افزود: در بوق و کرنا نمودن مسأله پالم، فقط باعث ضربه به کارخانه‌های لبنیات و وحشت مردم دچار پوکی استخوان از مصرف لبنیات شد ...

حکیم مهر: وزیر بهداشت درباره وضعیت استفاده از پالم در مواد لبنی، گفت: آن روز که بحث پالم در بوق و کرنا شد، موضوع یک پیام بهداشتی نبود. باید توجه کرد که یک درصد پالم در لبنیات هیچ عارضه‌ای ندارد و اگر هم داشته باشد، عارضه آن کمتر از این است که مردم لبنیات مصرف نکنند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «دکتر سعید نمکی» در ادامه نشست خبری بسیج ملی کنترل فشار خون بالا، در پاسخ به سوالی درباره تبلیغات کالاهای مضر سلامت در صدا و سیما، گفت: تبلیغات باید بر اساس پروتکل‌های وزارت بهداشت انجام شوند.

من به عنوان وزیر بهداشت، خطی و سیاسی حرف نمی‌زنم؛ چراکه وزیر بهداشت مردم ایران اعم از اصول‌گرا و اصلاح طلب، مسیحی و کلیمی و... هستم و وزارت بهداشت را به لوکوموتیو سیاست گره نمی‌زنم؛ هرچند که دیدگاه سیاسی خاص خودم را دارم.

بنابراین حرفی که درباره صدا و سیما می‌زنیم حزبی نیست، بلکه ملی است. در تبلیغات اگر مواردی خلاف پروتکل‌هایمان باشد، حتما تذکر خواهیم داد و زبان دوستی و رفاقت را به زبان خصومت ترجیح می‌دهیم. ما آنچه را که به نفع سلامت است به کمک اصحاب رسانه و صدا و سیما پیش می‌بریم.

ماجرای «پالم» پیام بهداشتی مفیدی نداشت

وزیر بهداشت درباره وضعیت استفاده از پالم در مواد لبنی، گفت: آن روز که بحث پالم در بوق و کرنا شد، موضوع یک پیام بهداشتی نبود. باید توجه کرد که یک درصد پالم در لبنیات هیچ عارضه‌ای ندارد و اگر هم داشته باشد، عارضه آن کمتر از این است که مردم لبنیات مصرف نکنند.

طرح اینچنینی مساله، فقط باعث ضربه به کارخانه‌های لبنیات و وحشت مردم دچار پوکی استخوان از مصرف لبنیات شد و هیچ پیام بهداشتی مفیدی نداشت.

وی افزود: درباره مباحث مربوط به روغن پالم همکاران ما ایستاده‌اند و در رابطه با حذف کامل آن تلاش می‌کنند. اگر هم کسی گزارشی دارد که پالم از مسیری می‌آید که ما خبر نداریم، حتما به ما اعلام کنید.

استرس و روان‌پریشی آسیب‌رسان‌تر از پالم

وزیر بهداشت با بیان اینکه واردات پالم تحت کنترل قانونی بوده و به طور کلی پالم از لبنیات حذف شده است، گفت: اثبات شده که روغن‌هایی مثل پالم و اشباع در افزایش چربی بد نقش دارند، اما یک حد و آستانه هم دارند. یک درصد کره حیوانی یا پالم در لبنیات عامل زیان‌ده و مخرب نیست؛ بر عکس نخوردن یک پیاله ماست به مراتب خطرناک‌تر است. قطعا مصرف بالای روغن پالم یا جامد قطعا زیان‌آور است، اما استرس و روان پریشی امروز به مرتب بیشتر از پالم به مملکت آسیب می‌زند.

غولی از کلسترول ساختیم که مردم از تخم مرغ فرار می‌کنند

نمکی تاکید کرد: مصرف انبوه روغن پالم زیان‌آور است، اما در سطحی که اجازه دادیم در کشور در صنعت شیرینی، بستنی و... مصرف شود، مشکلی ندارد و همه استانداردهای جهانی هم آن را پذیرفتند. به عنوان مثال متاسفانه غولی از کلسترول ساختیم که مردم از مصرف موادی چون تخم مرغ فرار می‌کنند و مصرف تخم مرغ در ایران یک پنجم امریکایی‌هاست؛ در حالیکه اگر تحرک مناسب داشته باشیم و استرس‌مان کم شود، روزی یک عدد تخم مرغ مضر نیست.

نمکی درباره پایش سلامت ‌آب‌های معدنی نیز گفت: همکاران ما مرتبا پایش و نمونه‌برداری انجام می‌دهند. امسال ۳ هزار اکیپ بهداشتی برای نظارت بر سلامت موادغذایی فعال بودند و امروز نظارت بر موادغذایی و سلامت آن ها بهتر شده و در پایان سال ۹۸ هم بهتر می شود.

وی درباره مسوولین فنی کارخانه های غذایی و دارویی و احتمال تخلف آنها، گفت: اگر مسوول فنی از وظایفش عدول کند، با او برخورد کرده و حتی او را به دادگاه می‌فرستیم. البته در حال تدوین طرحی هستیم که به گونه‌ای مسوولان فنی حقوق بگیر وزارت بهداشت شوند.

 
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۰:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۴
0
8
اگر دامپزشکی در وزارت بهداشت می بود معضل دیرینه استقلال بازرسان بهداشتی دامپزشک از کارفرمایان نیز حل می شد.
به وزارت جهادکشاورزی که هیچ گونه امیدی باقی نمانده است!
دامپزشکی دیده نمی شه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۵
0
0
دامپزشکی باید جایی باشد که به اندازه پزشکی به اون اهمیت داده شود،بی اهمیتی دولت و مجلس به رشته دامپزشکی و له کردن فارغ التحصیلان دامپزشکی یعنی به خطر انداختن سلامت خود و جامعه.مگر اینکه مسئولین گیاه خوار شوند اون موقع مشکلی ایجاد نمی شد.ولی وابستگی بشر به تولیدات و فرآوردها های دامی در ایران غیر قابل انکار هست.بی اهمیتی به مردم ،پا گیر دولت هم خواهد شد.دولت مثل بانک به اعتماد مردم نیاز داره.ضمنا اعتماد از دست رفته به راحتی برنمی گرده!!!!
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۵
1
4
تا زمانی که مسول فنی از کارفرما حقوق میگیرد تقلبات(به شکل گسترده ) در صنعت وجود دارد-مخضوضا غذایی
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۵
1
4
بهداشت بهتر به وعده هاش عمل میکنه دامپزشکی بعد از ده سال هنوز تو اجرای ماده نوزده مونده
مریم
|
France
|
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۵
0
6
تا زمانی که مسئولین فنی ناظر وزارت بهداشت هستن و حقوق بگیر مدیرعامل اوضاع بهداشت غذا از این بهتر نمیشه، وزارت بهداشت مسئولین فنی رو گذاشته توی کارخونه ها برای نظارت روی تولیدات اما مسئولین فنی زیر دست مدیرعامل و حقوق بگیر کارخونه هستن، خب چطوری بیان تخلفات گزارش کنن؟! سه سوته اخراج میشن
مخصوصا که الان مدیرعامل در این زمینه اختیار تام داره و هیچ کس حتی نمی پرسه چرا
ما مسئولین فنی صنعت غذا به نوعی مزاحمان کارشناسان غذا و دارو و پادو های کارفرمایان عزیز هستیم که گاها باید مثل کارگران خط تولید کار کنیم و جوابگوی سازمان غذا و دارو باشیم و مسئولیت هر تخلفی تو کارخونه با ماست، حقوقمون حقوق کارگری هست و اختياراتمون بسیار ناچیز!
این که صنعت غذا مشکل داره دلیلش اینه که نماینده های وزارت بهداشت یا همون مسئولین فنی حقوق بگیر و زیردست مدیرعامل کارخونه هستن و هیچ حمایتی حتی از کارشناسان سازمان غذا و دارو نمی بینند
دکتر xy
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۵
0
3
مسولین فنی دامپزشکی ناظر در کشتارگاهها و مراکز تولیدی و پرورشی و .. هم این مشکل بزرگ رو دارند. چطور میشه از کسی حقوق بگیریم که باید روی تولیداتش نظارت بهداشتی کنیم و تخلفات را گزارش بدیم. درد دلهای مسولین فنی دامپزشکی و وزارت بهداشت نشاندهنده تخلفات گسترده کارفرمایان هستش و فقط بخاطر نداشتن امنیت شغلی حاضر به گزارش دادن نیستند. مسولان محترم سازمان دامپزشکی و وزارت بهداشت از خواب بیدار شید لطفا.
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۰:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۵
0
2
ضمن ادای احترام به همکاران مسئول فنی شاغل در واحدهای تولیدی غذایی غیر دامی که مشکل دریافت حقوق از کارفرما و نه وزارت بهداشت را دارند و درد شان با دکتران دامپزشک
ناظر بهداشتی مشترک است،
پذیرفت که به علت گستردگی و خطرات
عظیم بیماری های زئونوز برای سلامت
و بهداشت انسان، آنها نیز باید زیر پوشش وزارت بهداشت برای تضمین
سلامت غذایی مردم قرار گیرند.
سارااسلامی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۵
0
2
تا زمانی که مسؤل فنی از کارفرما حقوق کارگری میگیرد صنعت فرا مشکلات بدی خواهد داشت
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۶
0
2
اداره دامپزشکی خودش به فکر بهداشت عمومی نیست بعد من مسیول فنی بخوام باشم؟؟
من بشم کاسه داغ تر از اش؟
من حقوقم از کارفرما می گیرم.تمدید قراردادم دست کارفرماست. پس ترجیح میدم چشم هام روی خیلی از تخلفات کارفرما ببندم تا بتونم کارم حفظ کنم.
ایران کشوری،بی مدیر!
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۷
0
1
شما حقوق در شان یه دکتر دامپزشک رو بدین،بعد اگه کارفرما جرات خلاف کنه هر چی می گی بگو.کارفرما وقتی پول می ده فکر می کنه دکتر مسئول فنی هم باید از اون و خواسته های غیر منطقی که حتی به ضرر کل جامعه هم باشه باید اطاعت کنی.تا الان هم به علت بی کفایتی و بی اهمیتی مسئولین مربوط مسئول فنی تو هوا مونده.من که چندین بار بین بهداشت مردم و حقوق خودم،بهداشت مردم رو ترجیح داده و به نحوی اخراج شدم.کارفرما به قدری به خودت اجازه می ده که قبل از قرارداد،شرایطشو به دکتر تحمیل می کنه اگه قبول کرد قرارداد امضا می شه و دکتر که کمی درنگ کنه در قبول شرایط،سریع به زیاد بودن فارغ التحصیل اشاره کرده و از این قضیه خوب سوء استفاده می کنه.
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۷
0
0
به نظر می رسد بعد از این همه انفعال و بی انگیزگی وزارت جهادکشاورزی،
موثرترین کار انشاء الله دیدار نمایندگان
مجمع صنفی بازرسان بهداشتی با وزیر
محترم بهداشت و طرح موضوع و تشریح نقش حیاتی دامپزشکان
در تضمین سلامت مواد غذایی مصرفی
انسان است.
مجید
|
United States of America
|
۰۱:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۹
0
2
انفجار جمعیت فارغ التحصیلان باعث سوء استفاده کارفرمایان شده و هر گونه شرایط غیر انسانی را به مسئولین فنی تحمیل میکنند .تا وقتی ظرفیت پذیرش دانشگاهها بخصوص دانشگاه آزاد کنترل نشود وضع همین است .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۰
0
0
مسئول فنی یعنی ناظر برکار موسسه تولیدی یابهداشتی که باسلامت مردم سروکارداردپس ناظر یا بازرس هرکاری اگر از صاحب آن کار حقوق دریافت کند یا بوسیله آن فرد انتخاب شود چگونه میتواند برکار او نظارت باز دارنده داشته باشد باهیچ منطقی قابل قبول نیست بمانند اینست که بازرس مبارزه با گرانفروشی با انتخاب تولید کنندگان ووارد کنندگان وفروشندگان کالا انتخاب واستخدام شود هرچقدر که فردی درستی باشد نا خود آگاه زیر بیلیط آنها قرار خواهد گرفت ونمیتواند وظیفه سازمانی ومحوله را بخوبی انجام دهد پس باید در این مورد مسئول فنی از نظر انتخاب واستخدامدوپرداخت حقوق بایدفکر اساسی انجام گیرد
نظر شما
ادامه