کد خبر: ۵۵۲۷۳

وزارت محیط زیست و ذخایر طبیعی جمهوری آذربایجان اعلام کرد، در پی انتشار گزارش‌هایی در باره مرگ دسته جمعی پرندگان مهاجر در ایران، بررسی این موضوع در مناطق همجوار ساحل دریای خزر صورت گرفت.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «حکمت علی زاده» مسوول اداره حفاظت از تنوع زیستی وزارت محیط زیست و ذخایر طبیعی این کشور با اشاره به این که در جریان این بررسی‌ها موردی در رابطه با مرگ پرندگان مهاجر مشاهده نشده است، افزود: در حال حاضر با تشکیل گروه‌های ناظر مناطق ساحل دریای خزر تحت  کنترل جدی قرار گرفته است.

علی زاده اظهار کرد: درصورت کشف موارد مرگ پرندگان  مهاجر، لاشه آنها به آزمایشگاههای دامپزشکی و موسسه دولتی ایمنی غذایی جمهوری آذربایجان تحویل داده می‌شود تا دلیل مرگ آنها مشخص شود.

وی گفت: در زمستان مرگ پرندگان و حیوانات به دلایل مختلف امکان پذیر است.

مرگ دسته جمعی پرندگان در تالاب بین المللی میانکاله در شرق مازندران اخیرا توسط مردم محلی مشاهده و گزارش شد و در پی آن تیم‌های کارشناسی دامپزشکی و محیط زیست برای جمع آوری، نمونه برداری و امحاء لاشه‌ها در صحنه حضور دارند.

دامپزشکان علت تلفات مشکوک چند هزار بال پرنده مهاجر زمستان‌گذران را در تالاب بین‌المللی میانکاله مسمومیت غذایی اعلام کردند.

منبع: رپورت



نظر شما
ادامه