کد خبر: ۵۵۷۰۲
تعداد نظرات: ۵۴ نظر
استاد دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران در گفت‌وگو با حکیم مهر:
«دکتر مهدی وصفی مرندی» افزود: ما هیچ‌گونه بررسی بالینی یا کالبدگشایی انجام ندادیم و لذا در مورد علت مرگ پرندگان، نمی‌توانیم اظهار نظر قطعی کنیم ...
 
 

حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی: مرگ و میر پرندگان مهاجر میانکاله در گلستان، سازمان دامپزشکی کشور را بر آن داشت تا به کندوکاو علت این فاجعه بپردازد. معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی، بعد از انجام چند روز بررسی، در نهایت در گفت‌وگو با حکیم مهر، علت مرگ پرندگان را ناشی از سم بوتولیسم اعلام کرد. برخی منتقدان و صاحب‌نظران اما این اظهار نظر را برنتافتند و ادعا کردند که اعلام بوتولیسم به عنوان علت مرگ پرندگان میانکاله، غیرعلمی و از روی مصلحت است.

در این میان «دکتر مهدی وصفی مرندی» استاد گروه بیماری‌های طیور دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران در گفت‌وگو با حکیم مهر، با تاکید بر اینکه مطابق استانداردهای علمی مجامع جهانی، سازمان دامپزشکی هر کشوری می‌بایست موارد بحرانی شبیه به تلفات میانکاله را به دانشکده‌های دامپزشکی آن کشور ارسال کند، می‌گوید: «در ایران دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران یک دانشکده مادر است، لذا اگرچه طبیعی است که سازمان دامپزشکی نتواند موارد حساس این‌چنینی را به همه جا بفرستد، اما برای دانشکده تهران باید می‌فرستاد که این کار را نکرد. ما هم نمی‌توانیم از آنها خواهش کنیم که نمونه‌ها را بفرستند.»

دکتر وصفی مرندی تصریح می‌کند: «از آنجا که سازمان دامپزشکی گزارش تلفات و نمونه‌ها را به شکل رسمی به دانشکده دامپزشکی ارجاع نکرده، ما هیچ‌گونه بررسی بالینی یا کالبدگشایی انجام ندادیم و لذا در مورد علت مرگ پرندگان، نمی‌توانیم اظهار نظر قطعی کنیم.»

وی در ادامه توضیح می‌دهد: «عواملی که باعث مرگ ناگهانی پرنده‌های وحشی در سطح گسترده می‌شود، شامل آنفلوانزا، بوتولیسم، پاستورلوز، مسمومیت‌های شیمیایی، با احتمال کمی نیوکاسل و اگر پرنده‌های وحشی از نوع جوجه اردک باشند، طاعون اردک هستند که باعث تلفات ناگهانی و شدید می‌شوند. لذا احتمال اینکه علت مرگ پرندگان میانکاله بوتولیسم باشد، وجود دارد اما ما نمی‌توانیم اظهار نظر قطعی کنیم. کمااینکه در وهله اول باید بیماری‌های عفونی رد شوند و بعد احتمال مسمومیت‌های شیمیایی و مسمومیت بوتولیسم مطرح می‌شود.»

 

انتشار یافته: ۵۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۹
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۹
2
3
آن که حساب پاک است از محاسبه چه باک است ......
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۹
5
4
این چگونه استدلالی است؟؟!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۹
استدلال علمی و منطقی نه دستوری و حاکمیتی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۳۰
استدلال دکتر خیلی یک طرفه بود!!!! نشاندهنده یک نگاه تنها از یک زاویه خاص دارد که البته حتی برای گفتگوی عادی هم مناسب نیست. مثلا فرض کنیم نمونه ارسال شود، ببینید چقدر بخث خاشیه ای مطرح خواهدشد!!!
ناشناس
|
United States of America
|
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۹
5
7
از استاد فرهيخته اي چون دكتر وصفي كه خود تجربه مديريت در سازمان دامپزشكي را داشته اند انتظاري جز اين پاسخ نميرفت

چه زيبا لزوم مشاركت جمعي و پرهيز از بلوكه نمودن زيربناي مشاركتي در حل معضلات بهداشتي را گوشزد نمودند وقتي اساتيد بنامي چون دكتر وصفي كه تجارب بين المللي ذيقيمتي هم در اختيار دارند قابل دسترس ميباشند عدم استفاده از تحارب و نظريات آنان به خودخواهي ويران كننده اي ميماند كه دامنه زشتي آن فقط گريبانگير سازمان نخواهد بود و بهداشت كليه مردم ايران را تحت تاثير قرار خواهد داد

از سازمان دامپزشكي كشور ميخواهيم غرور غير ضروري را كنار بگذارد و حل معضلات بهداشتي را به بستر عقلانيت جمعي بازگرداند
ناشناس
|
United States of America
|
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۹
2
11
در همين خبر پاييني رئيس محترم سازمان فرمودند كه در موضوع علت تلفات پرندگان در ميانكاله بالاتر از سطح بين المللي رفتار كرديم


به عبارت ديگر عدم استفاده از آزمايشگاههاي تخصصي موسسه رازي و دانشكده دامپزشكي و استفاده از آزمايشگاه جنرال انستيتو پاستور براي ايشان مصداق عملكرد بالاتر از استانداردهاي بين المللي است

با كمال احترام به رياست محترم سازمان يا ايشان استانداردهاي بين المللي را به خوبي نمي شناسند و يا اينكه توانايي ها و تخصص هاي انستيتو پاستور و موسسه رازي و دانشكده را به خوبي اشراف ندارند اينكه برخي معاونين سازمان سعي در سركوب موسسه رازي و دانشكده دارن به هيچ عنوان نه تنها بالاتر از استانداردهاي بين المللي نيست بلكه وهن آن به حساب مي آيد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۹
8
7
با سلام
خدمت جناب آقای دکتر وصفی لطفا در صورت امکان به این سئوالات پاسخ بدهید :
1-مطابق کدام استاندارد بین المللی سازمان دامپزشکی کشور می‌بایست موارد بحرانی شبیه تلفات میانکاله را بایستی به دانشکده‌های دامپزشکی آن کشور ارسال کند؟
2- توضیح بدهید دانشگاه مادر یعنی چی ؟ آیا شما با سایر دانشکده های دامپزشکی شیراز و اهواز و ارومیه خیلی تفاوت دارید؟ چند تفاوت را لطفا نام ببرید
3- جهت اطلاع در اسناد سازمان جهانی بهداشت دام الزامی را که شما بدون مصداق و رفرانس اعلام کرده اید وجود خارجی ندارید لطفا بفرمایید کدام بند از کدام بخش کتاب های سازمان جهانی بهداشت دام چنین چیزی را نوشته است ؟
4- در اکثر کشورهای توسعه یافته دانشکده های دامپزشکی جزیی از سازمان دامپزشکی کشور می باشند و چیزی بنام هیات علمی در هیچ جای دنیا وجود ندارد اتفاقا حقوق مزایا کارکنان دامپزشکی از دانشکده نه تنها کمتر نیست بلکه بیشتر هم هست . این هیات علمی شما با کدام استاندارد بین المللی هم خوانی دارد ؟
2- شما در دانشکده دامپزشکی کدام آزمایشگاه دارای ISO17025 را و برای چه تست هایی دارید؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۳۰
با سلام
خدمت معاونت محترم سازمان در صورت امکان به این سوالات پاسخ بدهید:

1- مطابق با کدام استاندارد بین المللی رخداد تلفات میانکاله را که بر مبنای اظهارات خودتان عفونی نیست و قابل سرایت به انسان هم نیست را قرنطیه مطلق اعلام نموده اید.

2- این قرنطینه خود ساخته را در 60 هزار هکتار وسعت این تالاب چگونه و با چه نیرو و تجهیزاتی اعنال نموده اید.

3- اگر مشکل بصورت کامل و به قول خودتان با برنامه ریزی کلاسیک کاملا شناسایی شده است و بوتولیسم بوده به چه دلیل تحقیقات دانشگاهی و مرکز تشخیص را در آن ممنوع نموده اید و آنها را تحت فشار شدید رسانه ای قرار داده اید.
4- دانشگاه مادر در هر رشته ای به دانشگاهی اطلاق میشود که برای اولین بار آن رشته را بصورت آکادمیک ارائه نموده است و عمده فارغ التحصیلان اولیه از آن دانشگاه می باشند و برای سازمان بسیار تعجب برانگیز است که چنین معانی را که در دستورالعمل های اروپایی!!! وجود دارد نمیداند
5- محض اطلاعتان دکتر وصفی اولین جدا کننده ویروس آنفلوآنزای H9 در ایران بود که متاسفانه این افتخار در ایندکس های معتبر علمی نمایه شده و امکان انکار آن از شما گرفته شده است.

6- ...........ترین بند جزیی از سازمان دامپزشکی بودن دانشکده های در کشورهای توسعه یافته می باشد که براستی باید این سخن را به عنوان شاه بیت سخنان کاملا معتبر برای همیشه در اذهان باقی بماند و نمیدانم چرا فکر میکنید که معدود توانمندان باقی مانده حرفه دامپزشکی (که به لطف سیاست های غلط بسیاری از آنها از کشور کوچ کرده اند) خارج از مرزهای ایران نرفته اند یا بدتر از آن به اینترنت دسترسی ندارند
7- عدم اجازه شما به مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی برای نمونه برداری از تالاب میانکاله ................... را برای شما به ارمغان خواهد آورد که اجازه مشارکت نخبگان و فرهیختگان کشور در حل مشکل را از طریق اجرای قوانین خودساخته ندادید

8- به نظر میرسد اینگونه رفتارهایی که از سوی سازمان در حال اعمال میباشد .............................
ناشناس
| Mauritius |
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۳۰
داشتن ايزو ١٧٠٢٥ عقلانيت به بار نمي آورد و نام بردن از اين استاندارد شايد براي عوام دهن پركن باشد ..............
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۳۰
موافقم با نظرات این دوست عزیز
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۳۰
تا جناب استاد مرندی پاسخ دهند بنده نکاتی را در پاسخ سوالات شما عرض می کنم:
- در پاسخ سوال 1 و 3 شما که بسیار تاکید بر استاندارد بین المللی و OIE دارید عرض می کنم که به لینک زیر مراجعه بفرمایید:
oie.int/Veterinary_Education_Twinning_Guide.pdf
و گذشته از این،مشورت در فرهنگ ایرانی و اسلامی ما جایگاه ویژه ای دارد.تخت جمشید را به مشورت معماران مصری و یونانی ساختند با این که ایران در آن عصر چنان رونق علمی داشت که فیثاغورث در زمان داریوش اول از بابل به ایران پناهنده شد و از تخت جمشید درحال ساخت نیز بازدید کرد.
در اسلام نیز مشورت را پایه کارها دانسته اند.
حضرت امیر در حکمت 211 نهج البلاغه می فرمایند:
مشورت چشمه هدایت است و هر کس نظر خود را کافی بداند خود را به مخاطره انداخته است

الاِسْتِشَارَةُ عَیْنُ الهِدایَةِ وَقَدْ خاطَرَ مَنِ اسْتَغنَى بِرَأْیِهِ‏
و تاکید صریح خداوند متعال به پیامبر اکرم که علم لدنی نیز داشتند در آیه 159 سوره مبارکه آل عمران که:
و شاورهم فی الامر
در حقیقت پیامی برای برای امثال ما بوده جناب !!و الا پیامبر بزرگوار از علم لدنی برخوردار بوده اند.باشد که پند گیریم از تاریخ و بیاموزیم از آموزه های دینی!!که بالاترین استاندارد برای مدیران ارشد نظام اسلامی باید باشد سوای از سازمان جهانی بهداشت دام!!!!!!
- در پاسخ سوال 2 شما باید ارجاعتان دهم به فرهنگ فارسی عمید که واژه مادر را در مفهوم صفت و در قالب مجاز به معنی اصلی و اولیه آورده اند.امیدوارم که شما در سندیت این که دانشگاه تهران اولین دانشگاه ایران بوده و اساتید بزرگوار سایر دانشگاه هایی که شما نام بردید افتخار دانشجو بودن در دانشگاه تهران را داشته اند و خود پایه گذار دانشکده های دامپزشکی در سایر منطق ایران عزیز.
- در پاسخ سوال 4 شما باید به شیوه دیپلماسی عمل کنم و با سوال پاسختان دهم! شما لطفا رفرانس علمی و یا سند معتبری به قول خودتان ارائه دهید که در کشورهای پیشرفته دانشکده های دامپزشکی زیرمجموعه سازمان دامپزشکی آن کشورها هستند؟!
- در پاسخ به سوال 5 که شما 2 نوشته اید باید بگویم اگر استاندارد واقعی17025 داشتید در آزمایشگاه سازمان دامپزشکی پس چرا نمونه را به اعتراف خودتان به پاستور فرستادید و آن هم به روش قدیمی تزریق به موش به تشخیص قطعی بوتولیسم رسیدید؟!
باری
مشکل از استاندارد و سازمان و دانشکده و این کلیدواژه های تکراری کسل کننده شما نیست
مشکل در غرور و خودبرتربینی شما و تیم شماست که به مشورت و اجماع نظر اعتقادی ندارید و نهایتا نیز به گفته حضرت امیر خود را به خطر خواهید افکند اگرچه حال و روز فغلی سازمان چه در حوزه فنی و چه پشتیبانی گویای این واقعیت تلخ است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۹
6
4
استانداردهای مجامع علمی جهانی یعنی وقتی آزمایشگاه معتبر مرکز تشخیص سازمان دامپزشکی رو داری ، نمونه رو بفرستی تو اون دانشکده .؟؟!!
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۳۰
نه استاندارد مجامع علمی جهانی یعنی بفرستی به انستیتو پاستور که کار جنبی اش آزمایشات دامپزشکیه و هیچ وقت هم نتایج رسمی اون رو برای مجامع حرفه ای منتشر نکنی
دامپزشک و متخصص
|
Germany
|
۰۰:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۳۰
1
11
کاملا با شما موافقم.باعث تاسف است استاد.
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۷:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۳۰
1
3
مگه وقتی اینقد خبر مرگ دلفین برج میلادوبزرگ کردن نمونه ای هم برای اساتید ابزیان دانشگاه تهران فرستادن کلا ازمایشاتشون توسط چه متخصصی انجام میشه نمیدانیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۳۰
6
1
سلام دانشکده ای که هنوز در ۴۰ سال و حتی قبل تر از ان سیر می کند حداقل یک نسخه مهمی که دانشکده برای امور اجرایی حوزه دامپزشکی ارایه نموده باشد را بیان بفرمایید .....................
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۳۰
کار دانشگاه امور اجرایی نیست پیشنهاد میکنم با مطالعه در اصول اولیه تفاوت دانشگاه و سازمان دامپزشکی را درک کنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۳۰
1
5
اینم مثل سایر موارد بحرانی کشور ................
مصطفی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۳۰
5
2
با سلام جناب آقای دکتر وصفی معمولا نظرات خود را با پشتوانه علمی و رعایت اصول اخلاقی بیان می کنند به نظر می آید نوع نوشتاری نظرات دکتر وصفی در حکیم مهر این شائبه را به وجود آورده باشد. می توانست اینگونه بیان کرد""به علت نداشتن نمونه ما نظر کارشناسی نمی توانیم بدهیم""
به هر حال در روز 7 اسفند ماه معاون محترم سازمان پاسخ شبهات را خواهند داد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۳۰
چه جالب اگه هفت اسفند چیزی دستتون رو گرفت به ما هم بگید
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۳۰
نه سخنان ایشون رو اینگونه میتوان تفسیر نمود که : همانگونه که معاون محترم سازمان شخصا هرگونه نمونه برداری بجز سازمان دامپزشکی را تقبیح نمودند و تهدیداتی را هم متوجه موسسه رازی نمودند که خبر آن در همین حکیم مهر هست ، هرگونه دسترسی افراد غیر به تحقیقات در این زمینه ممنوع است تا خدای ناکرده کم توانی سازمان در امور تحقیقاتی مشخص نشود

نیازی به زحمت به عزیزان سازمان نیست ما از هم اکنون خروجی این نشست را میدانیم

نشستی که بر مبنای درخواست ثبت نام و تایید سازمان صورت بگیرد سرنوشتش مشخص است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۳۰
1
5
ایشان قبلاً مدیر کل دفتر طیور سازمان بوده اند و از مدیران دانشمندی بودن که به کنار رانده شدند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۳۰
1
6
دوستانی که مرتب دم از الحاق آموزش دامپزشکی به وزارت بهداشت میزنید!
بفرمایید!
سازمان دامپزشکی اصلا دانشگاه را قبول ندارد هیچ نمونه ای به دانشگاهها حتی برای مقایسه نتایج با آزمایشگاه مرجع هم ارسال نشده چه برسد به استناد به نتایج آزمایشگاه دانشکده ها!
حالا به فرض فارغ التحصیلان مهارت ندارند چون روحیه درس خوندن را ندارند این اساتید که بعضا استاد همین مقامات کنونی دامپزشکی کشور بوده اند اینها هم دانسته های قبلی خود را فراموش کرده اند؟!
کلی متخصص طیور که فقط کارشون سرچ و تدریس و برخورد با سوالات دانشجویان و حتی تولیدکنندگان عرصه پرورش طیور در دانشکده هاست کنار گذاشته شده اند تا ......................!
آموزش دامپزشکی این مملکت زیر نظر هر وزارتخانه ای باشد روال کار دامپزشکی خصوصا در دوره کنونی همین است مصاحبه و تکذیب و مجموعه تصاویر!
با این اوصاف بهتر است سازمان دامپزشکی زیر مجموعه وزارت میراث فرهنگی و گردشگری باشد دوربینهای اونها قطعا کیفیت بهتری دارد
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۳۰
الحاق دامپزشکی به وزارت بهداشت

در سایه مدیریت وزیر قبلی و از طریق مشاوره هایی که از داخل سازمان دامپزشکی به وزیر داده میشد موسسه رازی را به انحلال کشاندند حال شما میگویید وزارت بهداشت

اصول اساسی مدیران فعلی سازمان بر حذف قوانین دامپزشکی و ............ سازمان دامپزشکی است نه بر اعتلا و تقویت آن و برایشان بهداشت و حفظ و حراست از سلامت مردم در درجه دوم ................ قرار دارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۳۰
ایول بابا!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۳۰
4
0
خب حتما دیدن شما ......... مهارت و امکاناتش رو ندارید
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۳۰
نه اینطوری بنویسید که دیدین شما مماشات در مسایل بهداشتی نخواهید کرد برای شما نمونه نفرستادند

باور کنید حتی مسائل هسته ای هم اینقدر سکرت نیست که سازمان و مسئولانش در خصوص میانکاله اینگونه عمل می کنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۳۰
1
0
همانا خداوند به همه امور آگاه است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۳۰
3
4
به شخصه بعيد ميدانم با اين فضاي رسانه اي تقابلي كه سازمان دامپزشكي ايجاد كرده است كسي از همكاران متخصص و صاحب نظر تمايل و رغبتي براي شركت در اين نشست داشته باشد و احتمالا فقط كاركنان خود سازمان خواهند بود مبارك است انشاء الله
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۳۰
خودشان خواهند برید و خودشان خواهند دوخت.

برای مخالفان هم جا نیست و سالن پر شده است
ناشناس
|
United States of America
|
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۳۰
1
2
متاسفانه هشتصد پرنده ديگر امروز در خليج گرگان از ميان رفتند خليج گرگان كه ديگر تالاب نيست بگوييد راكد است و سم بوتولينوم دارد از ناش معلوم است كه خليج است
https://bartarinha.ir/fa/news/96255
0
اميدوارم اين نوشته هاي باعث نشود ............ در مقام توجيه برآيند چون براي ما فرقي نمي كند ايشان چه جوابي بدهند
ولي اينكه بوتولينوم اينقدر مسري شده است جاي تعجب دارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۳۰
اولین بوتولینیوم مسری جهان

حتما با جریان هوا منتقل میشه
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۳۰
0
1
با سلام این بحث که راه افتاده یک مبحث علمی ایه یا یک زور ازمایی محل اشتغال که ما برتریم پس نتیجه گرفته میشود این مباحث را بپایان ببریم چون فقط نفاق همشگی از زمان دکتر رفیعی خدا بیامرز و دکتر میمندی نژاد آمرزیده را بخاطر میاورد دانشکده مادر اگر گفته شده منظور اولین دانشکده دامپزشکی ایران بوده نه چیز دیگر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۳۰
2
1
این آقایی که میگوید در اکثر کشور های دنیادانشکده های دامپزشکی زیر مجموعه سازمان دامپزشکی است وچیزی بنام هیات علمی وجودندارد صحبت بی پایه و اساسی است و ناشی از عدم آگاهی نویسنده است. ولی هیچ شکی نیست که بنیه علمی سازمان و دانشکده هردو در یک حد اسفباری میباشد. اگر یک اراده جدی در آگاهی از علت مرگ و میر پر ندگان میانکاله وجود دارد باید نمونه ب خارج ارسال شود. منتها شواهدی دال به تمایل به افشای حقایق وجود ندارد
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۱:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۳۰
لطفا بفرمایید کدام کشور دانشکده دامپزشکی خارج از سیاست های کلان دامپزشکی بوجود میاد و کار می کند
دانشکده کیت چه ازمایشهایی دارد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۳۰
0
1
اقای دکتر وصفی یک و نیم سال مدیر کل طیور سازمان دامپزشکی کشور بودند .................
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۳۰
و مدیری مقبول و قوی و عالم به علم بودند
کارشناس اداره کل دامپزشکی استان مازندران
|
United States of America
|
۲۱:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۳۰
3
1
با سلام
هیچکس موضوع قرنطینه را برای میانکله ابلاغ نکرده است بر اساس مصوبه استانی شکار ممنوع شده است
نمونه هم به جاهای مختلف حتی گرگان ارسال شده
................... کار اجرا با آموزش متفاوت هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۱
یعنی شما میفرمایید رئیس محترم سازمان خلاف واقع گفته اند و شما بیشتر از ایشان در جریان امور می باشید
شما هنوز نمیدانید که در دانشگاهها فقط آموزش صورت نمی پذیرد و طبیعی است که برای کارمندانی که مدارج تحصیلی را در طی دوران کارمندی طی می کنند اصلا در جریان امور تحقیقاتی در دانشگاهها نباشند لطفا به خبر شماره 55648 که صراحتا رئیس محترم سازمان عنوان نمودند کل منطقه میانکاله تا اطلاع ثانوی قرنطینه است جهت کسب اطلاعات بیشتر مراجعه کنید

همکاران توجه کنید رئیس سازمان منطقه را قرنطینه نموده اند ولی کارشناس مازندران که باید این قرنطینه را اعمال و پایش کنند در جریان نیستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۳
قرنطینه را فقط ابلاغ کرده اند و نه اجرا

یعنی اگر کسی اظهار نظری بکند ، آن وقت متهم می شود که وارد منطقه ممنوعه شده و مجرم خواهد شد
ناشناس
|
United States of America
|
۲۲:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۳۰
0
6
سلام،
در کامنت های بالا گاها مسائل جالبی مطرح میشود که بعضا نیاز به بحث دارد. مثلا بارها در خصوص جایگاه سازمان دامپزشکی بحث شده است. من نظر خودم را در این خصوص قبلا عرض کرده ام. در تعیین جایگاه دامپزشکی دو چیز نقش بازی می کند. یکی، چارت تشکیلاتی است و دوم، نقش عملکردی دامپزشکی در جایگاهی که فعلا در آن قرار دارد. بحث چارت تشکیلاتی در توان حداقل، مدیریت فعلی دامپزشکی نیست. البته ممکن است بظاهر حرفش را بزنند ولی در باطن به چندین دلیل بهیچوجه به تغییر شرایط فعلی راضی نیست.
اما در خصوص نقش عملکردی ما، نوع پردازش و طرح مسائل و مشکلات بخش میتواند اثر مستقیمی در فرآیند تعیین جایگاه در حال و اینده دامپزشکی خواهد داشت که متاسفانه در این خصوص نیز مدیریت فعلی توان پردازش و تبدیل نقاط تهدید به فرصت را ندارد، به هیچوجه. در نگاه به گذشته طول تاریخ حدود 90 ساله دامپزشکی و موسسه رازی در ایران، استفاده از موقعیت های خاص و هنر مدیران وقت این دستگاه ها باعث ارتقای جایگاه آنها در دوران خودش را سبب شده است که بعضی آثار آن هنوز هم مشهود است.
و اما در خصوص ارتباط بین سازمان و مثلا تشکیلات دانشگاهی و پژوهشی گاها بحث هایی مطرح میشود. مثلا در سازمان این نظریه شنیده می شود که حداقل در بعضی کشورهای دیگر، دانشگاه و مراکز تحقیقاتی زیر مجموعه ساختار دامپزشکی آن کشور است. من به درستی یا غلط بودن و صحت وسقم این گزاره کاری ندارم ولی اگر در جایی هم این نمونه را سراغ داریم که بخش آموزش و پژوهش زیر نظر بخش اجرا فعالیت می کنند، لازم است خروجی بخش آموزش و تحقیقات آنها را هم بسنجیم. طبیعی است که بخش تحقیقات موفق و توانمند نمیتواند زیرمجموعه یک بخش غیر علمی و عملیاتی مناسب و کارآ فعالیت بارز و چشمگیری داشته باشد. با توجه به اینکه خروجی بخشهای تحقیقاتی براساس معیارهایی مشخص قابل اندازه گیری می باشد و از طرفی در خصوص پیشتاز بودن خروجی آن کشورها شواهد روشنی وجود دارد، لذا، این بحث این را میخواستم یادآوری کنم در کشورهایی که بالفرض این چنین چارتی برای دامپزشکی خود طراحی کرده اند، قطعا ساختار بخش اجرا آنقدر قوی هست که بتواند علاوه بر خود امور اجرایی، بخش های تحقیقاتی و آموزشی را نیز مدیریت نماید. نتیجه اینکه برای ادعای مدیریت یک مجموعه بزرگ، بایستی بزرگ بود و قوی . قوی در ساختار و قوی در عملکرد. هیچیک از این دو مولفه فعلا و تا اطلاع ثانوی در سازمان دامپزشکی وجود ندارد.
پس در حال حاضر، صرف نظر از انتقاداتی که به خروجی فعالیتهای آموزش و پژوهش وجود دارد ولی در حال حاضر مسائلی نظیر بحران میانکاله، انفلوآنزای فوق حاد، تب برفکی، مرغ تریاکی و مسئله تلفات دامهای سنگین و رها بودن لاشه آنها در اطراف شیراز و دهها مسئله دیگر، لازم است بدون طرح مسائل حاشیه ای و غیر قابل حل، از خرد جمعی برای بررسی و ارائه راهکارها برای هر یک بهره جست. البته لازمه استفاده از عقل جمعی الزاما ارسال نمونه به دانشگاه و یا موسسه رازی نیست. بلکه مشورت در تصمیم سازی و تصمیم گیری آثار مثبتی هم برای مشورت گیرنده و هم برای مشورت دهنده خواهد داشت. البته در صورتیکه مدیریت سازمان اراده فرمایند. والسلام
پاسخ ها
سبکرو
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۱
باسلام
بسیار عالی و نیکو گفتید . ای کاش مدیران سازمان بجای گاردگرفتن و تخطئه دامپزشکان ، از تحارب و علم آنها در حل بحران های اخیر کمک بگیرند و حل موضوعات رو در حد یک سمپاشی و واکسن زدن پایین نیارند . خداروشکر معاونت سازمان ایپدمیولوژیست هستند و حتی میتوانستند از تجارب هم دوره خودشان یعنی دکتر عطارد بخوبی بهره ببرند که متاسفانه اینکار عملی نشد . زحمات کنترل بیماریها را بخش خصوصی میکشد و منفعت و مانور تبلیغاتی از آن ادارات کا تمام میشود . هر از کاهی هم یک نوازشی سهم بخش خصوصی خواهد بود .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۲
موافقم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۴
این فراز از بحث ایشون رو خیلی پسندیدم. "در کشورهایی که بالفرض این چنین چارتی برای دامپزشکی خود طراحی کرده اند، قطعا ساختار بخش اجرا آنقدر قوی هست که بتواند علاوه بر خود امور اجرایی، بخش های تحقیقاتی و آموزشی را نیز مدیریت نماید. نتیجه اینکه برای ادعای مدیریت یک مجموعه بزرگ، بایستی بزرگ بود و قوی . قوی در ساختار و قوی در عملکرد. هیچیک از این دو مولفه فعلا و تا اطلاع ثانوی در سازمان دامپزشکی وجود ندارد"
مهدی وصفی مرندی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۱
0
4
با سلام و ادب و احترام، خدمت تمامی همکاران جامعه بزرگ دامپزشکی کشور به ویژه جامعه بیماری های طیور و پرندگان،
چند روز پیش در اتوبان کرج - تهران حین رانندگی بودم که خبرنگار محترم سایت حکیم مهر 2-3 مورد سئوال کوتاه فرمودند و من پاسخ های کوتاه ارایه دادم. امروز بر حسب تصادف، با انتشار حکیم مهر مواجه شدم. اصولا با اجازه دوستان، من خیلی اهل اینستاگرام، توئیت، تلگرام و واتس آپ و غیره نیستم. از همه دوستانی که کامنت مثبت یا منفی گذاشتند بسیار سپاسگزارم. من چون در کارنامه حرفه ای خود مدیریت سه ساله بعنوان مدیرکل بیماری های طیور سازمان دامپزشکی کشور را دارم. از نزدیک با سختی ها و موانع و محدودیت ها و .... سازمان دامپزشکی کشور آشنایی کامل دارم ضمن اعتقاد کامل به صداقت اطلاع رسانی در راستای منافع ملی، تصور می کنم حفظ امنیت بهداشتی صنعت طیور و حفظ سلامت جامعه و آرامش مردم از ضروریات اطلاع رسانی است. من چه در گذشته و چه در حال حاضر شاهد خدمات دامپزشکان عزیز سازمان دامپزشکی در اقصی نقاط کشور و در شرایط سخت و طاقت فرسا بوده و هستم و قدردانی از زحمات این عزیزان را همیشه وظیفه خود می دانم. من تصور می کنم در تمامی شرایط باید با بیان خاص ضعف ها را گوشزد کرد، تا حرکت عمومی علمی و اجرایی کشور بطرف پیشرفت، تکامل و رفع عیوب احتمالی باشد. بدون تردید پاسخ های کوتاه در اتوبان کرج - تبریز نیز در همین راستا بوده است. عزیز بسیار بزرگواری که نمی شناسم سئوالاتی را طرح فرموده است و عزیزان بسیار دیگری نیز پاسخ های منطقی به اکثر سئوالات داده اند و من هیچ نیازی نمی بینم پاسخ دیگری ارایه نمایم. اگر دوستان اجازه بفرمایند فقط یک اسلاید از کشور آمریکا که تجربه ریشه کنی صدها مورد آنفلوانزای فوق حاد طیور و پرندگان را در کارنامه خود دارد به اشتراک می گذارم. آخر هفته بسیار زیبایی را برای همه دوستانی آرزو دارم. تلاش کردم اسلاید را در داخل باکس ارسال بگذارم ولی متاسفانه موفق نشدم. اگر سایت حکیم مهر، به اشتراک گذاشتن این اسلاید علمی مستند و زیبا را بخواهند. قطعا اسلاید از طریق سیستم آنها به اطلاع دوستان خواهد رسید.
پاسخ ها
حکیم مهر
| Finland |
۰۰:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۱
با سلام و احترام،
ضمن تشکر از توضیحات استاد گرانقدر، لطفاً اسلاید مورد اشاره را به ایمیل حکیم مهر (hakimemehr2013@gmail.com) ارسال بفرمایید؛ با کمال میل در حکیم مهر منتشر خواهد شد.
سبکرو
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۱
با عرض سلام‌خدمت‌استادارجمند . هرچند افتخار شاگردی شما را نداشتم‌اما حضور در کارگاه آموزشی شما در کنگره اخیر طیور باعث مباهات بنده شد و انصافا مبهوت از اینهمه آگاهی و علم وتسلط بر ارائه مطلب شدم . حضور شما در صحنه علمی طیور کشور باعث افتخار ماست . پایدار باشید .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۱
حقيقتا مبهوت از اينهمه تواضع و سنگيني شدم در برابر اينهمه سخنان درشت و نابجايي كه در خصوص استاد عزيز ما عنوان نمودند باز هم پس از اينهمه سال مطلب جديدي غير حضوري از ايشان آموختم و فهميدم كه در همه حال مصالح كشور و مردم را مقدم دانستن يعني چه و درگير كبر و نخوت و سياست قرار نگرفتن به چه شكل ميشود و از سوي ديگر تاسف خوردم به حال خودم و كشورم كه چنين عالماني كه علمشان سرلوحه عملشان هست اينچنين به گوشه رانده شده اند و به راستي خسارت اصلي را كشور و مردم ميبينند نه ايشان
سيستمي در كشور ايجاد شده است كه با دقت بسيار بالايي توانمندان را شناسايي نموده و آنها را از چرخه مطيريت و راهبري كشور حذف نموده ...................
سر زنده و پايدار باشيد استاد مرندي
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۱
در زمان مدیریت دکتر مرندی در دفتر طیور سازمان ، بنده هم در یکی از استانها مسئولیت اداره طیور را عهده دار بودم.
ایشان با سعه صدر ، همیشه و شب و روز راهنمای من بودند.

هزاران تشکر از ایشان
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۱
2
0
فکر کنید الان نمونه ها به دانشکده ارسال شده بود. تا 6 ماه بعد هیچ جوابی نمیومد. فقط بعد 1 سال دوتا مقاله ازش چاپ میکردن.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۱
باز خوبه يه سال بعد مقاله ازش بيرون ميومد تو سازمان دامپزشكي كه براي هميشه دفن ميشد و هيچ وقت كسي نميفهميد كه چه اتفاقي افتاده

بهتره تو اين هيري بيري كرونا سر به سر مردم نگذاريد ............ كسي كاريتون نداره كه فقط دامپزشكا انتظارشون اينه كه بلانسبتشون احمق فرض نشن

انگار نه انگار كه خودشون و خانواده هاشون هم تو همين مملكت نفس ميكشن و زندگي ميكنن .....................
ناشناس
| United States of America |
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۲
براي اينكه بتوني يك سال بعد دو تا مقاله داشته باشي حتما بايد نه ماه قبل كار عملي رو تموم كرده باشي
......................
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۳
نه که آقایان سازمان نشین از طرح ها و پایش هایی که همکاران استان ها و شهرستان ها با دشواری اجرا می کنند برای خودشون مقاله چاپ نمی کنند؟!!
حسین ترابی
|
United States of America
|
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۳
0
0
دانشکده مادری که اعضای هیئت علمیش اکثرا با استفاده از سهمیه درس خوانده و استخدام شده باشند اگر ضرر نداشته باشد سودی هم ندارد گرچه سازمان هم وضعیت بهتری ندارد.
نظر شما
ادامه