کد خبر: ۱۰۱۰۶

حکیم مهر - رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی از آغاز فنس‌کشی مناطق زلزله‌زده به منظور حفاظت از سرمایه‌های دامی و اهالی مناطق زلزله‌زده خبر داد.

محمدیان افزود: بیش از یکصدهزار متر مکعب تجهیزات جهت فنس‌کشی مناطق زلزله‌زده نیاز است که این میزان در داخل استان تولید نمی‌شود.

وی با بیان اینکه از روز اول وقوع زلزله این تجهیزات از تهران سفارش داده شده و روز گذشته اولین محموله آن وارد منطقه شده است، ادامه داد: محموله‌های بعدی نیز در راه هستند و از امروز نیز فنس‌کشی مناطق آغاز می‌شود.

محمدیان یادآور شد: دام‌های پراکنده شده علاوه بر اینکه در معرض سرقت و نیز حمله حیوانات بوده، مستعد بروز بیماری نیز هستند و در این زمینه واکسیناسیون و سم‌پاشی دام‌ها و لاشه‌های دامی در حال انجام است.

مدیرکل دامپزشکی استان آذربایجان شرقی نیز در این خصوص گفت: پیشگیری از شیوع بیماری‌های واگیر دامی بعد از زلزله وظیفه دامپزشکی است و ما در این زمینه پاسخگو خواهیم بود.

بهراد زندیه گفت: گروه‌های سایر دامپزشکی هم‌اکنون در منطقه در حال واکسیناسیون دام‌ها علیه بیماری‌های واگیردار و نیز ضدعفونی و سم‌پاشی اماکن دامی هستند.

وی اضافه کرد: گروه‌های دامپزشکی در حال درمان دام‌های زخمی هستند و لاشه‌های دامی را نیز بعد از ضدعفونی کردن دفن می‌کنند.

زندیه با بیان اینکه فعالیت‌های دامپزشکی بعد از آواربرداری و نجات انسان‌ها آغاز می‌شود، خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از 500 لاشه ضدعفونی و دفن شده و بیش از سه هزار لیتر موادضدعفونی کننده به شکل رایگان با همکاری بخش خصوصی و دولتی در روستاهای زلزله زده استفاده شده است.

وی با اشاره به اینکه 30 گروه دامپزشکی در منطقه فعال هستند، از مردم مناطق زلزله خواست در صورت مشاهده لاشه حیوانات کارشناسان دامپزشکی مطلع سازند تا دفن به شکل بهداشتی صورت گیرد و اگر دسترسی به این افراد ممکن نبود، سریعا لاشه را دفن کنند.

 

خبر مرتبط :

نظر شما
ادامه