کد خبر: ۱۰۳۱۷

حکیم مهر - معاون فنی اداره‌کل دامپزشکی استان زنجان از راه‌اندازی سیستم GIS در زنجان خبر داد و گفت: از دستاوردهای مهم راه‌اندازی این سیستم، امکان مکان‌یابی و کدگذاری نقطه به نقطه دامداری‌ها در سطح استان است.

«مرتضی پهلوانی» با بیان این مطلب اظهار کرد: به طور کلی به کمک سیستم GIS در استان توانستیم همه دامداری‌های کوچک و بزرگ را در سطح استان شناسایی و تک‌تک دامداری‌ها را کدگذاری کنیم و به کمک این اطلاعات دقیق از همه دامداری‌ها امر نظارت و کنترل وضعیت دام و بیماری‌ها نیز به راحتی و دقت بیشتر انجام می‌شود.

وی با اشاره به شاخص‌های عملکرد دامپزشکی طی چند سال اخیر افزود: صدور مجوز تأسیس و بهره‌برداری از کشتارگاه صنعتی دام در استان زنجان،از مهم‌ترین شاخص‌های عملکردی است که در دامپزشکی استان زنجان محقق شده است.

پهلوانی تصریح کرد: ساماندهی و تعطیلی کشتارگاه‌های سنتی دام و تجمیع آن در کشتارگاه صنعتی برای خنک‌سازی لاشه، از شاخص‌های مهمی است که به اجرا در می‌آید.

معاون فنی اداره‌کل دامپزشکی استان زنجان با اشاره به صدور مجوز تأسیس و بهره‌برداری و راه‌اندازی مراکز بسته‌بندی قرمز و سفید و هدف از اجرای آن را ارتقای بهداشت عمومی و هویت‌دار کردن محصولات پروتئینی دانست.

پهلوانی ادامه داد: ریشه‌کنی بیماری طاعون دامی و اجرای برنامه پایش نیز از شاخص‌های عملکرد دامپزشکی استان طی 7 ساله گذشته است.

براساس این گزارش، یکی دیگر از این شاخص‌ها عملکرد اداره‌کل دامپزشکی استان زنجان طی 7 ساله گذشته در قالب دولت نهم و دهم را می‌توان راه‌اندازی واحد صادراتی بسته‌بندی پای مرغ با هدف بسته‌بندی و صادرات این محصول دانست، چراکه دستاورد اجرای این طرح، فرهنگ‌سازی استفاده از آلایش خوراکی بسته‌بندی شده و شناسنامه‌دار در استان بوده است.

 

نظر شما
ادامه