کد خبر: ۱۰۶۷۴

حکیم مهر - مدیر‌کل دامپزشکی استان کرمان گفت‌: دامپزشکان ‌در راستای حفظ سلامت و امنیت غذایی‌ در صف اول مسئولیت قرار دارند.
دکتر غلامرضا زیدآبادی در مراسم روز ملی دامپزشکی اظهار داشت: اهداف و وظایف اداره دامپزشکی تامین بهداشت دام و فرآورده‌های دامی‌، پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دامی است.

وی افزود: یکی دیگر از وظایف دامپزشکی تاسیس پست‌های قرنطینه در نوار مرزی و داخلی کشور به منظور جلوگیری از سرایت بیماری‌های دامی، کنترل بهداشتی ورود و خروج دام و فرآورده‌های خام دامی و نظارت در انتقال آنها و صدور گواهی بهداشتی دام و فرآورده‌های خام دامی است که به خارج صادر می‌شوند.

زید‌آبادی بیان داشت: نظارت بر بهداشت کشتارگاه‌ها و کارخانه‌های تولید و تهیه فرآورده‌های خام دامی، همچنین اظهار نظر و ساخت، ورود، صدور و فروش انواع دارو، واکسن سرم و مواد بیولوژیکی ویژه دام و صدور پروانه اشتغال برای موسسات و واحدهای تهیه کننده مواد مورد مصرف دامپزشکی ‌توسط دامپزشکی صورت می‌گیرد.

وی تصریح کرد: صدور پروانه تاسیس بیمارستان‌ها، داروخانه‌ها، درمانگاه‌ها، آزمایشگاه‌های دامپزشکی و نظارت بر فعالیت آن‌ها از وظایف اداره دامپزشکی است.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان گفت: تهیه وسایل و لوازم فنی، داروها، واکسن، سرم، مواد بیولوژیکی سموم، مواد ضدعفونی کننده مربوط به مبارزه با بیماری‌های دامی از داخل و خارج کشور و عرضه آن به مصرف کنندگان به قیمت تمام شده یا به صورت بلاعوض از دیگر اقدامات موثری است که توسط اداره دامپزشکی استان کرمان به صورت مستمر صورت می‌گیرد.

زیدآبادی عنوان کرد: دامپزشکان علاوه بر تلاش در راستای کاهش و پیشگیری از وقوع بیماری‌های مشترک بین دام و انسان ‌در حفظ سلامت و امنیت غذایی نیز در صف اول مسئولیت قرار دارند.

 

نظر شما
ادامه