کد خبر: ۱۰۸۲۲
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - همزمان با ایام اعزام زائرین حج تمتع، اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی، از کلیه حجاج عازم بیت ا...الحرام و استقبال کنندگان آنها خواست تا در بازگشت از سفر معنوی سرزمین وحی، از کشتار دام در معابر عمومی خودداری کنند. 
مدیر کل دامپزشکی خراسان رضوی،  ضمن اشاره به عواقب خطرناک کشتار غیرمجاز دام خارج از کشتارگاه و در معابر عمومی، در روز عید قربان و مراسم استقبال از حجاج، خاطرنشان ساخت: بیماری های مشترک بین انسان و دام در کمین سلامتی جامعه هستند که سهل انگاری در امور بهداشتی و بویژه کشتار دام در منازل و معابر، می تواند احتمال بروز برخی از این بیماری‌ها ، از جمله تب مالت و سیاه زخم(شاربن) تب کریمه –کنگو(CCHF)، و... را افزایش می‌دهد.
دکتر ناصر مرگان ازغدی از کلیه شهروندان نیز خواست تا در روز عید قربان به جهت جلوگیری از موارد فوق و ایجاد آلودگی‌های زیست محیطی و مخاطرات بهداشتی برای خود و دیگران از خدمات رایگان دامپزشکی در کشتارگاه ها که متعاقباَ از رسانه‌های جمعی اعلام خواهد شد بهره‌گیری نموده و در سایر روزها نیز از هرگونه کشتار دام و طیور در منازل و معابر خودداری کنند.
وی یادآور شد در عید قربان سال جاری نیز دامپزشکی استان در مشهد و کلیه شهرستان های استان تمهیدات ویژه ای را در راستای ارتقای بهداشت عمومی و تامین سلامت غذایی شهروندان اتخاذ نموده که لازم است در این خصوص خیرین و موسسات خیریه و شهروندان نیز همکاری لازم را انجام دهند.
مدیر کل دامپزشکی خراسان رضوی، ضمن اشاره به مخاطرات کشتار غیرمجاز دام در معابر عمومی، این عمل را مغایر مقررات بهداشتی خواند.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمد جباري
|
-
|
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
0
0
اينجانب طرحي را به منظور انجام ذبح دام درمعابرعمومي ومنازل بدون آلودگي محيط زيست وخطرات بهداشتي را دارم بايد به چه ارگاني ارائه دهم ؟چه سازماني حمايت خواهد كرد؟
نظر شما
ادامه