کد خبر: ۱۰۹۷۳
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - مدیر کل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: 26 روش تشخیص تب برفکی برای اولین بار در کشور راه اندازی شده است که یکی از این روش‌ها برای نخستین بار در جهان است.

دکتر ناصر مرگان ازغدی اظهار کرد: استان خراسان درزمینه تولید روش های آزمایشگاهی درکشورهمیشه پیش قدم بوده است.

وی با اشاره به اینکه تولید 5 نوع کیت تشخیصی درسال جاری اقدام مهمی است عنوان کرد: در حال حاضر برخی از کشورهای همسایه خواهان خریداری این کیت‌ها از ایران هستند.

ازغدی ادامه داد: با توجه به نام گذاری امسال تحت عنوان" سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی"، اقدامات ما در جهت حفظ تولید ملی و حفظ سرمایه‌های مولدی چون دام تاثیرگذار بوده است.

وی با بیان اینکه برای جلوگیری از هدر رفتن سرمایه مولد به انجام واکسیناسیونهایی اقدام کرده ایم، اظهار داشت: با این اقدام بیماری‌هایی چون تب سیاه و برفکی رفع و از تلفات سنگین دام‌ها جلوگیری شده است.

ازغدی خاطرنشان کرد: گاهی تلفات به 90 درصد هم رسیده و این مسئله نوعی مخاطره اقتصادی برای کشور است، در سال جاری نیز دو مرحله از سه مرحله واکسیناسیون سالانه انجام شده است.

وی تصریح کرد: عمل واکسیناسیون در مورد 400 راس گاو صورت گرفته و بیماری PPR از جمله بیماریهایی بوده که امسال بیشتر به آن توجه وتلاش زیادی برای رفع آن انجام شده است.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
نیکبخت
|
-
|
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۷
0
0
به نظر می رسد خبر مربوط به روش نوین تشخیص تب برفکی است و نه روش مقابله با تب برفکی.
در این گونه اخبار مهم شایسته است که در مورد روش ابداع شده هم توضیحی داده شود (مثل نام روش، اساس یا مبنای روش.....).
نظر شما
ادامه