کد خبر: ۱۱۰۰۶

حکیم مهر - مدیر کل محیط زیست استان تهران از تشدید برخورد با قاچاقچیان حیوانات خبرداد.

دکتر رسول‌علی اشرفی‌پور در خصوص اقدامات محیط زیست استان تهران برای مقابله با قاچاق حیوانات گفت: قاچاق حیوانات تا حدودی وجود دارد و در سطح استان تهران با توجه به اینکه یک کلانشهر است و مراکز صنفی و خدمات فراوانی دارد یکی از اصلی‌ترین مراکز هدف قاچاقچیان حیوانات وحشی استان و شهر تهران است.

وی افزود: اداره کل محیط زیست استان تهران از اواخر سال 89 یگان حفاظتی استان را برای برخورد با قاچاق حیوانات فعال کرده است و اقدامات خوبی به وسیله این یگان تا کنون صورت گرفته است.

اشرفی‌پور تصریح کرد: در عین حال این موضوع باید از سوی دستگاه‌های متولی امور فرهنگی مورد توجه ویژه قرار گیرد و برای یک شهروند مسلمان که در کشور اسلامی زندگی می‌کند برازنده نیست در سطح شهر با حیوانات خانگی حاضر شده و یا آنها را در منازل خود نگهداری کند.

مدیر کل محیط زیست استان تهران عنوان کرد: نگهداری سگ در منازل برای مسلمانان زیبنده نیست بجز مسایل نگهبانی و موارد خاص نگهداری حیوانات به عنوان کالای زیستی زمینه ساز توجه به سایر حیوانات را فراهم می‌کند و انگیزه‌ای برای تنوع سلیقه در نگهداری حیوانات وحشی می‌شود که این امر به نوبه خود به قاچاق سایر حیوانات نیز دامن می‌زند.

وی با تاکید بر اینکه اداره کل محیط زیست استان تهران همچنان تشدید مبارزه قاچاق حیوانات را در دستورکار قرار داده است به ایسنا گفت: یگان حفاظت محیط زیست استان تهران چند روز گذشته یک کروکودیل را در سطح شهر تهران پیدا کردند که افراد مرتبط با آن شناسایی شده‌اند و طبق قانون با آنها به برخورد خواهد شد.

اشرفی‌پور بر ضرورت فرهنگسازی در این خصوص تاکید کرد و درباره فعالیت مراکز صنفی فعال در حوزه خرید و فروش حیوانات گفت: باید مراکز نظارتی بر این صنوف نظارت دقیقی داشته باشند ضمن آنکه گشت‌های محیط زیست فعال است و با متخلفان برخورد جدی می‌کنند.

 

نظر شما
ادامه