کد خبر: ۱۱۱۰
تعداد نظرات: ۲ نظر

حکیم مهر -  دکتر سیما فردوسی با تأکید بر اینکه کودکان باید از همان ابتدا رشد دینی داشته باشند، اظهار کرد: این رشد باید به لحاظ جهان بینی و دیدگاه مطلوب نسبت به خالق خود و فلسفه زندگی باشد و نباید کودکان روحیه طلبکارانه در برابر خداوند داشته باشند .

این روانشناس و استادیار دانشگاه شهید بهشتی در همایش آموزش بانوان زنجان، گفت: باید فرزندان را از همان کودکی عاشق خداوند کرد.

وی ضمن تأکید بر اهمیت سلامت جسمی والدین در تربیت فرزندان، تصریح کرد: برای پیشگیری از افسردگی کودکان، والدین باید خود را در مقابل آنها شاداب، سالم و با نشاط نشان دهند و در صورت بیماری درصدد رفع هر چه سریعتر آن برآیند تا کودکان نیز به شادابی دست یابند.

این روانشناس با بیان اینکه کودکان زیر 9 سال که درک درستی از مرگ و میر ندارند و نباید در مراسم تدفین و تشییع جنازه حضور داشته باشند، یادآور شد: نگهداری حیوانات خانگی غیر از سگ و گربه به عنوان مثال ماهی، لاک پشت، پرنده و خرگوش در رفع افسردگی برخی کودکان مؤثر است.

فردوسی با تأکید بر اینکه والدین از کتک زدن فرزندان خود به ویژه در سنین نوجوانی جداً پرهیز کنند، اظهار کرد: به طور معمول درگیری بین والدین و فرزندان در سنین نوجوانی بسیار بالاست، لذا ارتباط متقابل مطلوب در این سنین از اهمیت بسیار ویژه‌ای برخوردار است.

 

 

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
تورج وکیلی
|
-
|
۱۵:۱۴ - ۱۳۸۸/۱۰/۱۱
0
0
واقعا متاسفم که برخی از متخصصین علوم بهداشتی و درمانی ما، بدون اطلاع صحیح در مورد ماهیت یک موضوع، و تنها با تکیه به گرایشات شخصی و عقاید خویش، نظریات غیرمتخصصانه می دهند.
باید توجه داشت که مردم همواره سخنان یک متخصص را بی چون و چرا قبول دارند، چرا که جایگاه علمی او، وی را تایید می کند.
یک متخصص مسئولیت سنگینی در قبال گفته های خویش داشته و هرگز نباید بدون سند و برهان علمی سخن بگوید.
نگهداری از حیوانات خانگی توسط فرزندان یک خانواده، در کنار رعایت مبحث بهداشت و سلامت خانواده و حیوان، به دلیل ایجاد یک مسئولیت کوچک، همواره در رشد و بالندگی اجتماعی کودکان موثر بوده است. در این بین، سگ ها به دلیل شعور بالاتر و عاطفه ای که دارند، به بهترین وجه می توانند با کودکان ارتباط برقرار نمایند.
هرچند نکاتی هم وجود دارد که از جمله ی آن، تناسب حیوان خانگی با کودکان است، که در این میان یک دامپزشک آشنا با خصوصیات نژادی گونه ی مورد نظر بایستی ابراز نظر نماید، نه یک متخصص علوم اجتماعی!
دکتر جبراییلی
|
-
|
۱۰:۲۲ - ۱۳۸۸/۱۰/۱۷
0
0
لطفا ایشان دلیل غیر از سگ وگربهرا واضح تر بفرمایند!.
نظر شما
ادامه