کد خبر: ۱۱۳۷۵

حکیم مهر - مدیرکل شیلات استان کرمانشاه گفت: استان کرمانشاه از استان‌های پیشتاز در تولید ماهیان خاویاری است.

کیومرث شهبازی اظهار کرد: استان کرمانشاه، پتانسیل‌های منحصر به فردی در زمینه تولید ماهیان خاویاری دارد. این استان در آینده‌ای نزدیک و ظرف چهار تا پنج سال آینده به قطب تولید ماهیان خاویاری کشور تبدیل می‌شود.

مدیرکل شیلات استان کرمانشاه تصریح کرد: با کاهش تولید خاویار در دریای خزر، سیاست‌ها به سوی تولید ماهیان خاویاری در منابع و آبهای داخلی کشور معطوف شده است و در همین راستا نیز در حال حاضر 5 مزرعه فعال پرورش ماهیان خاویاری در استان کرمانشاه فعال است که 4 مزرعه آن به تولید خاویار رسیده است.

وی یادآور شد: بر اساس بررسی‌های انجام شده، این استان مناسب ترین محل برای پرورش ماهیان خاویاری است و شهرستان‌های سرپل ذهاب و گیلانغرب پتانسیل‌های فوق العاده‌ای در این زمینه دارند.

شهبازی افزود: پرورش ماهیان خاویاری از هفت سال پیش در استان کرمانشاه آغاز شده است و امسال برای اولین بار تاس ماهی روسی در استان کرمانشاه به خاویار رسیده است.

وی سپس از احداث سایت‌های سرابگرم و سایت بزرگ تنگ منصوری به منظور گسترش تولید ماهیان خاویاری خبر داد و افزود: کار مطالعه ساخت مجتمع 300 تنی گیلانغرب به اتمام رسیده و وارد فاز اجرایی شده است.

 

نظر شما
ادامه