کد خبر: ۱۱۸۲۰

حکیم مهر - مدیرکل دامپزشکی استان مازندران گفت: شعبه ویژه برای رسیدگی تخلفات مواد غذایی در مازندران تشکیل شود.
دکتر مجید مختاری در جلسه کار گروه سلامت غذا و داروی استان در سالن کنفرانس بیمارستان آیت الله روحانی بابل اظهار داشت: طبق تصمیمات کمیته ساماندهی کشتارگاه دام بعد از راه اندازی کشتارگاه صنعتی باید کشتارگاه سنتی تعطیل  و کشتارگاه سنتی در کشتارگاه صنعتی انجام شود.

وی افزود: برای اینکه گوشت سالم در اختیار مردم قرار گیرد باید فرهنگ‌سازی مناسب انجام گیرد تا مردم از کشتارگاه سنتی گوشت تهیه نکنند.

وی با بیان اینکه نباید قصاب‌ها تهیه کننده دام، چوب‌دار و تهیه کننده لاشه دام برای فروش باشند، اضافه کرد: باید کشتارگاه صنعتی گوشت مورد نیاز قصابی‌ها را تهیه کنند.

مختاری تصریح کرد: پنج واحد قصابی شهرهای نکا، بهشهر و گلوگاه عنوان کردند که انتقال دام زنده برای آنها مشکل است این در حالی است که کشتارگاه صنعتی میدانی برای عرضه دام دارد.

مدیرکل دامپزشکی استان گفت: باید با تهیه گوشت از کشتارگاه صنعتی بهداشت و سلامت شهروندان  تضمین شود.

وی اظهارداشت: برای رسیدگی به تخلفات مواد غذایی باید شعبه ویژه تشکیل شود تا رسیدگی به این پرونده‌ها سرعت بیشتری بگیرد.

مختاری اذعان داشت: محدودیت عرضه قلیان در سفره خانه‌ها سبب فعال‌تر شدن فروش انواع قلیان شده و سود جویان در این زمینه شغل پرسودی برای خود رقم زدند.

وی تصریح کرد: باید فرهنگ‌سازی و آموزش ناشی از عوارض قلیان در جامعه صورت گیرد، به علت محدودیت عرضه قلیان از سوی بعضی از مراکز امروزه شاهد ورود قلیان‌ها به منازل هستیم.

رئیس دادگستری مازندران نیز در این جلسه گفت: پیشگیری و بازدارندگی از وظایف اساسی دستگاه قضایی است.

حجت‌الاسلام حسین طالبی اظهار داشت: باید خواسته‌ها به صورت مکتوب به دستگاه‌های قضایی صادر شود تا شعبه خاصی برای پیگیری مسائل در نظر گرفته شود.

وی افزود: هدف ما به کارگیری قضات خاصی است که دارای انگیزه بوده و با تجربه باشند تا کارشناسان حقوقی برای پیگیری مسائل با این قضات خاص ارتباط داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه در قوه قضائیه پیگیری لازم انجام می‌شود، بیان داشت: با توجه به اینکه در قانون تدابیری برای بازدارندگی اندیشه شده اما باید پیگیری‌ها به صورت جدی‌تر باشد.

وی با اشاره به اینکه باید در صدور مجوز دقت بیشتری انجام گیرد، تصریح کرد: استفاده کامل از ظرفیت کشتارگاه به این معنا نیست که تعداد کشتارگاه غیرمجاز زیاد است بلکه نشانده‌دهنده این است که کشتارگاه دیگری در مکان دیگر احداث شده است.

رئیس دادگستری مازندران گفت: باید تدابیری اتخاذ شود تا سرمایه‌داران دچار مشکل نشوند با توجه به اینکه باید از کشتار غیر مجاز جلوگیری شود.

طالبی اظهار داشت: رسانه‌ها در اطلاع‌رسانی به جامعه درمورد مصرف گوشت‌هایی که دارای مهر دامپزشکی هستند جدی‌تر عمل کنند.

 

نظر شما
ادامه