کد خبر: ۱۱۸۲۵

حکیم مهر - عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در مجلس با بیان اینکه اگر دام‌ها به صورت زنده به کشور وارد شود و در داخل ذبح شود احتمال آلودگی آن کم‌تر خواهد بود گفت: ذبح دام در داخل کشور بحث سلامت گوشت را تضمین خواهد کرد.

هدایت‌الله میر‌مراد‌‌زهی با تأکید بر اینکه واردات گوشت به داخل کشور با نظارت کامل مسئولان صورت می‌گیرد افزود: با نظارت‌های دقیق اعمال شده وارد شدن گوشت آلوده به کشور امکان‌پذیر نیست.

نماینده مردم سراوان، سیب، سوران و زابلی در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: واردات دام به صورت زنده و نگه‌داری در شرایط قرنطینه می‌تواند علاوه بر تضمین سلامت گوشت به ایجاد اشتغال نیز کمک شایانی کند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در مجلس با بیان اینکه اگر دام‌ها به صورت زنده به کشور وارد شود و در داخل ذبح شود احتمال آلودگی آن کم‌تر خواهد بود گفت: ذبح دام در داخل کشور بحث سلامت گوشت را تضمین خواهد کرد.

وی ادامه داد: تولید گوشت در کشور و نگه‌داری آن می‌تواند موجبات رشد اقتصادی را برای کشور در پی داشته باشد بر عکس واردات گوشت که زمینه خارج شدن ارز را از کشور فراهم می‌کند.

این نماینده مردم در مجلس نهم با تأکید بر نبودن مدیریت قوی در حوزه تأمین گوشت کشور افزود: ایران کشوری است که قابلیت خوبی در تولید گوشت دارد که متأسفانه به علت سؤمدیریت این ظرفیت نادیده گرفته شده است.

نماینده مردم سراوان، سیب، سوران و زابلی در مجلس با بیان این مطلب که مرز‌های کشور قابلیت خوبی را به کشور در خصوص وارد کردن دام‌های سنگین داده است تصریح کرد: واردات دام به صورت زنده و نگه‌داری آن در شرایط کاملا بهداشتی سلامت کشور را تضمین خواهد کرد.

میر‌مراد‌زهی با بیان اینکه ورود گوشت آلوده به کشور در اثر اهمال در وظایف مسئولان صورت می‌گیرد گفت: تقویت کشور در زمینه تولید محصولات پروتئینی علاوه بر رسیدن به مرحله خود‌کفایی موجبات رشد کشور را نیز فراهم خواهد کرد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در مجلس یادآور شد: رفع شک و شبه‌‌ای که برای مردم در زمینه استفاده از گوشت آلوده وجود دارد نیازمند اقدام جدی مسئولان است تا به این ترتیب سلامت کشور بیمه شود.

 

نظر شما
ادامه