کد خبر: ۱۲۲۴۴
حکیم مهر - مدیر امور شیلات و آبزیان استان یزد با اشاره استقبال یزدی‌ها از پروش ماهیان زینتی با توجه به محدودیت‌های آبی در این استان، گفت: سالیانه بیش از سه میلیون ماهی زینتی در استان تولید می‌شود.

"محمدعلی مبینی" افزود: پرورش ماهیان زینتی و اکواریومی در استان یزد به دلیل کم هزینه بودن و درآمد مناسب نه تنها در قالب 10 کارگاه بزرگ و کوچک، بلکه در قالب مشاغل خانگی مورد توجه مردان و حتی بانوان یزدی قرار گرفته و استان یزد می‌تواند به عنوان یکی از قطب‌های تولید این گونه از ماهیان مطرح باشد.

وی همچنین از فعالیت قریب به 55 واحد مرکز فروش ماهیان اکواریومی در استان خبر داد.

مدیر امور شیلات و آبزیان استان در ادامه به تولید بیش از 40 گونه ماهی زینتی در استان از جمله گوپی، مولی، سوارتل، آنجل، اسکار، فایتر، گلدفیش، گورامی و ... اشاره کرد و گفت: با تدابیر اندیشیده شده و تلاش پرورش‌دهندگان استان، هر ساله تعدادی گونه‌ی جدید به ماهیان زینتی در حال پرورش استان اضافه می‌شود.

وی از حمایت و مساعدت مدیریت شیلات استان برای توسعه و ترویج این صنعت سخن گفت و افزود: صدور مجوزهای لازم، برگزاری دوره‌های آموزشی، ارائه تسهیلات مالی علاوه بر تسهیلاتی که در قالب مشاغل خانگی قابل پرداخت است و همکاری برای واردات ماهیان مولد و رفع مشکلات صنفی فعالان این بخش از جمله اقدامات و برنامه‌های مدیریت شیلات در همین راستاست.

وی ابراز امیدواری کرد؛ با تأمین اعتبارات لازم، امسال نیز همانند سال‌های گذشته ماهیان زینتی تولیدی استان به دیگر استان‌های کشور صادر شود.

مبینی با اشاره به تأثیر پرورش ماهیان زینتی در خانه برای سلامت خانواده‌ها و پیشگیری و درمان بیماری‌های روحی و روانی، خاطرنشان کرد: امیدواریم با توسعه‌ی این صنعت در استان شاهد ایجاد مجتمع پرورشی ماهیان زینتی با توجه به مزایای این قبیل مجتمع‌ها باشیم.

 

نظر شما
ادامه