کد خبر: ۱۲۴۲۷
تعداد نظرات: ۲۶ نظر
اگر از مصاحبه اینطور برداشت شده است که من قصد توهین به اساتید خود را داشته ام عاجزانه معذرت میخواهم من هر کدام از این عزیزان نظیر آقای دکتر حکمتی دکتر زهری دکتر حسینیون و ....را درهر کجا ببینم با تمام وجود برای چند بار دست آنها را میبوسم.دوست عزیز من فقط نظر شخصی خودم را در ارتباط با غیر استاندارد بودن آموزش دامپزشکی بیان کردم...

حکیم مهر - انتشار گفتگو با دکتر محمد نوری استاد برجسته دانشکده دامپزشکی شهید چمران اهواز در حکیم مهر واکنش‎های متفاوتی را درپی داشته است.

در تازه‎ترین این واکنش‎ها، دکتر نیاسری استاد دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران از جایگاه این دانشگاه دفاع کرد و در مطلبی مصاحبه دکتر نوری را مصداق تضییع حقوق اساتید دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران دانست.

این در حالی است که استاد دانشکده دامپزشکی دانشگاه شهید چمران در جوابیه‎ای که ذیل مطلب دکتر نیاسری ثبت نموده نوشته است :

" با تشکر از همکار عزیزم آقای دکتر نیاسری که خود میدانند از ارادتمندان ایشان هستم. شاید این آخرین پاسخی باشد که بنده به اظهار نظری میدهم چرا که بسیار از جنجالهای اینگونه بدورم. نکته ای را ایشان مطرح نموده اند مبنی بر اینکه عدم استخدام و یا مشکلاتی را که وزارت علوم در دوران تحصیلات تکمیلی بنده برای من ایجادکرده دخیل در شکل مصاحبه بوده است.اصلا اینطور نیست دوست عزیز من سال 48 وارد دانشکده شدم و از ترم دوم همان سال کلاس شروع به اعتراض به ارائه برخی از دروس نمود بطوریکه در سال 53 به اعتراض به دفتر رئیس دانشگاه که در آن وقت آقای دکتر نهاوندی بود رفتیم وحین بحث در مورد وضع نا مطلوب آموزش یکی از همکلاسها بنام آقای دکتر ..... با ایشان درگیری لفظی نمودند و همه ما را از اطا ق بیرون کردند.پس این یک مسئله شخصی نیست بلکه بسیار مزمن هست.البته من اکنو ن از وضع دانشگاه تهران هیچ اطلاعی ندارم وآنچه که اظهار کردم به آن زمان بر میگردد.اگر از مصاحبه اینطور برداشت شده است که من قصد توهین به اساتید خود را داشته ام عاجزانه معذرت میخواهم من هر کدام از این عزیزان نظیر آقای دکتر حکمتی دکتر زهری دکتر حسینیون و ....را درهر کجا ببینم با تمام وجود برای چند بار دست آنها را میبوسم.دوست عزیز من فقط نظر شخصی خودم را در ارتباط با غیر استاندارد بودن آموزش دامپزشکی بیان کردم و هنوز هم عقیده دارم با آموزش کنونی نمیتوان مملکت را به استقلال غذائی رسانید.آقای دکتر هنوز بیشتر دانشکدهای ما برخی از دپارتمانهای مهم نظیر سم شناسی را ندارند.باز حرف خودم را تکرار میکنم تا به ضعف خود اذعان نکنیم در جا میزنیم. با تشکر محمد نوری "

 

حکیم مهر ضمن تشکر از تبادل نظر اساتید گرانقدر و دانشجویان محترم تأکید می‎کند که مهمترین نکته در این بین لزوم تجدیدنظر در موضوع آموزش دامپزشکی و شیوه‎های آن است. این موضوع در بخش چهارم از نامه سرگشاده پنج بخشی مدیرمسئول حکیم مهر که نوروز امسال منتشر شد نیز مورد توجه واقع شده است. امید که جامعه دانشگاهی کشورمان در این باب بیشتر به تبادل نظر و حل مسائل مهم پیش رو بپردازند.

 

خبر مرتبط :

انتشار یافته: ۲۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
تائب زاده
|
-
|
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۸
0
0
زنده باد دکتر نوری.
امیدوارم این اعتراضات به وضع اموزش دامپزشکی روزی به نتیجه برسد و وضعیت اموزشی ایندگان بهتر باشد.از من دانشجوی فعلی که قرار است اینده این مملکت باشم(باشیم) که دارد می گذرد...متاسفانه!
ناشناس
|
-
|
۰۰:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
0
0
آفرین بر دکتر نوری.آفرین.جوابی بود پخته.متین . قابل تأمل.
ناشناس
|
-
|
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
0
0
از این استاد مسلم جز این نیز انتظار نمی رفت که با وقار تمام و اخلاق انسانی جوابیه فرستادن.بهتر نبود .....اگر اشکالی نیز بر سخنان استاد بود بهتر بود بدون رسانه ای کردن با خود استاد مطرح میکردن ،مطمنا استاد با بزرگواری خودشان توضیح میدادند.استاد نوری آنقدر عظمت روحی دارند که به هم جنسان خود توهین ننمایند.ما که از خود ایشان آموخته ایم.- دامپزشک
ناشناس
|
-
|
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
0
0
من که جوابیه استاد رو خواندم از خجالت آب شدم.استاد واقعا فروتنانه مرقوم فرموده بودن. بنده دست شما رو میبوسم به پاس قدر دانی. ....... دامپزشک
ناشناس
|
-
|
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
0
0
........ ....... ........ !
ناشناس
|
-
|
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
0
0
یادمه دانشجو که بودیم هیچ وقت استادامون از آدمای چرب زبان خوششون نمی یومد. اینقدر خودشیرینی و چرب زبانی برای چی؟ همین شمایی که حرف های انتقادی دکتر نوری رو تایید می کنی در چرب زبانی دست همه مسئولین رو بستی که دوست عزیز!
دامپزشک
|
-
|
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
0
0
دوست عزیز چرب زبانی برای اشخاصی مانند دکتر نوری کاری است شایسته چون لیاقتش بالاتر ازاین حرفهاست وزبان ما قاصر از بیان درک عمیق ایشان از دامپزشکی است.صدها شعر در وصف بزرگان می گویند ما دامپزشکان از استادمان حرف زدیم شدیم چاپلوس.شما قوه تشخیصتان مشکل دارد دیگران چه کنند مربی عزیز
ناشناس
|
-
|
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
0
0
همون شاعر که شما می فرمایید در وصف افرادی همچون شما می سراید:
...................... لطفا پیام بنده را کامل و بدون سانسور قرار دهید. چون بنده این شعر رو نگفتم. سعدی شیرازی لطف فرموده اند سراییده اند. زیان شما قاصر نیست چرب است دوست عزیز!-
تائب زاده
|
-
|
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
0
0
چرا ما ایرانی ها در حاشیه پردازی مهارت زیادی داریم؟!!!
این ره که ما میرویم به ترکستان است...
ناصر
|
-
|
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
0
0
بسمه تعالي
با تشكر از جناب آقاي دكتر نوري كه از اساتيد خود با نيكي ياد كرده و از تعبير نادرستي كه از سخنان ايشان پيش آمده عذرخواهي كرده‌اند.
اينكه در سيستم آموزشي ما در تمام رشته‌ها از جمله رشته‌هاي مهندسي، كشاورزي، دامپزشكي و .... دانشجو پس از فارغ‌التحصيلي نمي‌تواند در بازار كار خود را ثابت كند و فاقد تجربه عملي است و اعتماد به نفس لازم در ورود به بازار را ندارد، شكي نيست. بنده هم در اين خصوص كاملا با جناب دكتر نوري هم‌عقيده هستم. بنده دامپزشك و متخصص بيماريهاي طيور هستم. متاسفانه در دوران تخصص يك بار هم به يك فارم طيور ما را نبردند تا از نزديك با مشكلات آنها آشنا شويم. حتي به دليل مشكلاتي كه گفتن آنها مثنوي هفتاد من كاغذ شود، از ديدن كيس بيماري هم محروم بوديم.
در دوران دامپزشك عمومي هر زمان كه گذرمان به جايي مي‌افتاد و از ما سئوالي مي‌شد؛ مثلا در مورد اسب، مي‌گفتيم ما تا سر اسب درس خوانده‌ايم!! يا در مورد بز همين حرف را مي‌زديم. اما حالا كه عنوان ما متخصص طيور است نمي‌دانيم چه بگوييم!!!
اما اين گفته استاد نوري كه :تاسف خوردم كه عمرم را در دانشگاه تهران تلف كردم اين شائبه را پيش مي‌آورد كه در ساير دانشگاه‌ها وضع مطلوب است اما در دانشگاه تهران وضع خراب است!! در حالي كه اين‌ جانب بدون تعصب صنفي و با علم به اينكه ساير دانشگاه‌ها را از نزديك ديده و با دانش‌ آموخته‌گان آنها آشنايي كامل داشته‌ام، عرض مي‌كنم (بدون رد كردن قسمت اول صحبت‌هايم) وضع دانشگاه تهران از تمام دانشگاه‌هاي دامپزشكي كشور بهتر بوده و اشت. در زماني كه دام‌هاي كوچك در ساير استان‌ها و شهرستان‌ها بدليل مسائل فرهنگي و غيره از رونق كمتري نسبت به تهران برخورد بوده و هستند،‌ دپارتمان بيماريهاي دامهاي كوچك دانشكده دامپزشكي تهران از بقيه جاها بهتر بوده است. استاد پاتولوژي ما مرحوم نقشينه بود، استاد بافت‌شناسي ما جناب دكتر پوستي بود، استاد بيوشيمي ما دكتر مجابي بود، استاد بيماريهاي دروني و متابوليك ما جناب دكتر بازرگاني بود، بيماريهاي طيور جناب دكتر بزگمهري‌فرد، دامهاي كوچك دكتر بركتين، گرگين، و ..... بسياري ديگر كه نام بردن آنها مقدور نيست. كدام يك از اساتيد فوق از اساتيد ساير دانشگاه‌ها كمتر هستند؟؟
دكتر هورشتي، دكتر نوروزيان، دكتر اطميناني، دكتر كريمي، دكتر بلورچي، مرحوم دكتر بابا‌مخير، دكتر قباد آذري تاكامي، دكتر بابا‌پور، دكتر سهرابي، دكتر كيوان‌فر،‌ دكتر رهبري، دكتر اسلامي، دكتر كيايي، دكتر تاج‌بخش، و بسياري ديگر از اساتيد كه هر كدام صاحب كتاب و صاحب سبك هستند كدام يك از اينان از همتايان خود در ديگر دانشكده‌ها كمتر هستند؟؟
بنا بر اين براي نتيجه‌گيري عرض مي‌كنم كه بنده با اين قسمت از فرمايشات دكتر نوري موافقم كه دانشجوي ما بطور اعم و تقريبا در همه رشته‌ها فاقد تجربه عملي و كارآموزي است و براي ورود به بازار كار مهيا نيست اما وضع دانشكده دامپزشكي تهران اگر بهتر از ساير دانشكده‌هاي ايران نباشد، مسلما بدتر نيست.
ناصر
|
-
|
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
0
0
بسمه تعالي
اين هم تاييد صحبت‌هاي من! آفتاب آمد دليل آفتاب!
جدیدترین رتبه های دانشگاه های ایران؛ دانشگاه تهران اول ایران، ۱۷۰ جهان
خبري كه لينكش هم در سايت وزين حكيم مهر وجود دارد؛
http://www.hakimemehr.ir/news/show_detail.asp?id=12441
ناشناس
|
-
|
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
0
0
فقط دانشگاه آزاد شهرکرد
م- ا
|
-
|
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
0
0
با سلام اگر موشکافانه و با دقت نظر به عقیده دکتر نوری استاد بزرگوار بنگریم همه ما به این نتیجه می رسیم که آموزش دامپزشکی به طریق صحیح و کاربردی صورت نمی گیرد اگر غیر از این بود باید اکنون جایگاه بهتری داشت .
دانشجوی دامپزشکی
|
-
|
۰۱:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۱
0
0
من با تفکر در ان جمله که از وضعیت اموزش دانشگاه تهران در گذشته انتقاد کرده بودند به این نتیجه رسیدم وقتی که دانشگاه تهران انگونه بوده پس احتمالا چقدر وضعیت اموزشی سایر دانشکده های دامپزشکی به نسبت بدتر بوده!!و این اوج اسفناک بودن وضعیت اموزشی است.
چمران
|
-
|
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۱
0
0
اساتید محترم لطف کنن دکتر نوری را الگوی خود قرار دهند.
ناشناس
|
-
|
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۲
0
0
دکتر بزرگمردی است در این کشور که هر کاری برای دانشجوهای خود انجام میده.روجیه دکتر را هر کسی نداره و ما دانشجوهاشون دستشون میبوسیم.
......یکم هم دلتون به حال مملکت و دانشجوهاتون بسوزه بعد از استاد شدن و رئیس شدن چی قرار بشین......
دکتر مجتبی مرتضوی تبریز
|
-
|
۱۹:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۲
0
0
آقای دکتر نوری یک جمله شما رندگی من را زیر و رو کرد .علت موفقییت مالی من یک جمله شما بود .افتخار می کنم به این که شاگرد شما بودم .با این که در کار دامپزشکی نیستم اما جزوه شما را همیشه همراه دارم و می خوانم جمله معروف عارضه تی ار پی یک بیماری هزار چهره است از شیرین ترین جملات جزوه شما می باشد و این که پاتوفیزیولوژی بیماری ها را در مقالات می توان یافت و این یعنی این که باید برای یافتن مطلب خیلی باید جستجو کرد ......همیشه دعاگوی شما خواهم بود
حسن
|
-
|
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۳
0
0
کار جی شد؟
ناشناس
|
-
|
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۳
0
0
اینجانب از سال 80 افتخار شاگردی دکتر رو دارم و هم اکنون نیز هر روز ایشون رو در دانشکده میبینم. دماغ باد دار بیچارمون کرده و خواهد کرد. من که خجالت کشیدم از حرف استادم که اینقدر ماهه.
ناشناس
|
-
|
۰۷:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۴
0
0
دانشگاه آزاد اسلامی هم 2 ایران و 226 جهان
]شنا
|
-
|
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۴
0
0
با سلام
من در صدد آن نیستم که این موضوع را کش بدهم و احیانا مانع رنجش اساتید بشم. اما خدا را گواه میگیرم که در دوره تخصصی ای که در یکی از دانشگاه های مطرح ایران بودم علی رغم علاقه شدید به یادگیری چیز زیادی دستگیرم نشد. چرا؟ چون اکثر اساتید دچار سیر باطل تکرار شده اند و انگیزه لازم را ندارند. به جوان گرایی هم باید اهمیت ویژه داد زیرا سرعت پیشرفت علم به قدری زیاد است که محال است اساتید با سابقه بالای 20 سال حوصله ، وقت و توانایی به روز رسانی و به روز ماندن را داشته باشند حالا هر دانشکده دامپزشکی که باشد فرق نمی کند جوان شدن از قوانین طبیعت است.
.....
|
-
|
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
0
0
در تکمیل سخن شنا: دانشجوها برای اساتید اهمیتی دارند و این که آنها حقوق ماهیانه شان را دریافت کنند برایشان کافی است.
دانشجوی سابق
|
-
|
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۳۰
0
0
زنده باد دکتر نوری
سلیمی
|
-
|
۰۰:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۹
0
0
بنده در سال 72 و 73 افتخار دانشجویی استاد بزرگوارم دکتر نوری را داشتم و از بهترین استادان دوران تحصیلم بودند و هستند ، چون هنوز هم خودم را دانشجوی کوچک ایشان میدانم و طی سالهای گذشته هم بارها از اطلاعات ایشان بهره جسته ام
ناشناس
|
-
|
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
0
0
متاسفانه شیوه سخن گفتن آقای دکتر نیاسری ...... بدور است.
ناصر
|
-
|
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
0
0
بسمه تعالي
اين هم يك مطلب ديگر در تاييد دو كامنت قبلي بنده:
دامپزشکی، دانشگاه تهران را به جمع 100دانشگاه برتر جهان برد


حکیم مهر - معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی از پیوستن دو دانشگاه ایرانی به جمع صد دانشگاه برتر جهان خبر داد.

به گزارش حکیم مهر، دکتر قانعی با بیان اینکه براساس گزارش منتشرشده موسسه علم سنجی SCIMAGO دو دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران وارد جدول صد دانشگاه برتر جهان شده اند افزوده است: براساس رده بندی اعلام شده، دانشگاه تهران با رتبه 91 در گرایش علمی دامپزشکی و همچنین دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی تهران با رتبه 100 در گرایش علمی فارماکولوژی، سم شناسی و علوم دارویی در جمع یکصد دانشگاه برتر دنیا قرار گرفته اند.
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در ادامه گفت : هم اکنون براساس اعلام پایگاه اطلاعات علمی SCOPUS، ایران در مجموعه همه گرایش های علوم در جایگاه 16 جهان و رتبه نخست منطقه خاورمیانه و در علوم پزشکی و سلامت در رتبه دوم منطقه خاورمیانه قرار دارد.
وی اضافه کرد: در صورت حفظ روند کنونی و براساس بررسی برونداد علمی کشور های مختلف جهان تا سال 2018، کشورمان در جایگاه چهارم علمی جهان و در علوم پزشکی و سلامت در رتبه نخست منطقه خاورمیانه خواهد ایستاد.

نظر شما
ادامه