کد خبر: ۱۲۵۳۵

حکیم مهر - مدیرکل دامپزشکی گیلان از تعطیلی پنج کشتارگاه صنعتی دام رودسر، چابکسر، کلاچای، املش و لنگرود خبر داد.
 به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، دکتر سهراب عاقبتی در جلسه دامپزشکی شهرستان لنگرود با اشاره به افتتاح کشتارگاه صنعتی دام این شهرستان اظهار کرد: به‌زودی با افتتاح کشتارگاه صنعتی دام دیلم شرق در لنگرود تعداد پنج کشتارگاه سنتی رودسر، چابکسر، کلاچای، املش و لنگرود در شرق گیلان تعطیل می‌شوند.

وی با بیان اینکه رعایت ضوابط بهداشتی در کشتارگاه‌های سنتی قابلیت اجرایی ندارند، اذعان کرد: این کشتارگاه‌ها به دلایل فرسودگی بنا، طراحی نامناسب ساختمان و امکانات محدود سنتی و ذبح دام روی زمین و استحصال گوشت به صورت غیربهداشتی تعطیل می‌شوند.

مدیرعامل کشتارگاه صنعتی دام دیلم شرق درباره افتتاح و بهره‌برداری این پروژه نیز اظهار کرد: با توجه به تحریم برخی کالاها و فشارهای اقتصادی نتوانستیم در زمان اعلام شده یعنی 22 بهمن سال گذشته این پروژه را به پایان برسانیم.

رامون رحیمی با اشاره به اینکه بخش‌های مهم کشتارگاه در حال تکمیل شدن است، افزود: لوازم و دستگاه‌های لازم برای نصب خط کشتار، پیش‌سردکن، تبدیل ضایعات و تصفیه‌خانه تهیه شده که توسط پنج تیم بدون تعطیلی در حال نصب و راه‌اندازی است.

وی پیشرفت فیزیکی پروژه کشتارگاه صنعتی لنگرود را حدود 80 درصد عنوان کرد و یادآور شد: امیدواریم در اوایل تابستان امسال کشتارگاه صنعتی لنگرود افتتاح شود.

 

 

نظر شما
ادامه