کد خبر: ۱۲۵۵۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
حکیم مهر - در حالیکه هر کیلوگرم لاشه گوسفند 20 هزار تومان و هر کیلوگرم لاشه گوساله حدود 17 هزار تومان در کشتارگاهها قیمت دارد این محصولات در بازار مصرف حداقل بیش از کیلویی 10 هزار تومان اختلاف قیمت دارند و البته باز این میزان اختلاف در استان تهران و در مناطق مختلف شهر بیشتر می‌شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، سعید سلطانی - مدیر عامل اتحادیه مرکزی دامداران - اظهار کرد: اگر شرایط و نهاده‌های مورد نیاز تولید برای دامداران فراهم باشد، امسال یک میلیون و 100 هزار تن گوشت قرمز تولید می‌شود.

سلطانی گفت: در صورتی‌که پرواربندان مطمئن باشند که گوشت قرمز تولید شده آن‌ها به قیمت مناسب خریداری می‌شود و نگرانی بابت تامین علوفه‌های مورد نیازشان نداشته باشند، متعهد می‌شوند تولید خود را افزایش داده و گوشت قرمز تولید شده را به مکان‌هایی که وزارت صنعت، معدن و تجارت تعیین می‌کند، تحویل دهند.

وی افزود: در هیچ زمانی با کمبود گوشت قرمز در بازار مواجه نبوده‌ایم و در صورت تکمیل شدن ظرفیت پرواربندی‌های کشور، نیازی به واردات گوشت نخواهیم داشت اما افزایش تولید گوشت قرمز و رسیدن به خودکفایی نیازمند فراهم شدن شرایطی است که در تفاهم‌نامه منعقد شده با شرکت پشتیبانی امور دام در سال گذشته ذکر شده است که تاکنون اجرایی نشده است.

مدیر عامل اتحادیه مرکزی دامداران عنوان کرد: اگر دولت به تعهدات خود در تفاهم‌نامه منعقد شده عمل نکند و شرایط تولید برای دامداران فراهم نباشد این بازار است که قیمت و شرایط تولید گوشت قرمز را در کشور تعیین می‌کند و ممکن است مانند سال‌های گذشته گوشت قرمز قاچاق شود.

قیمت گوشت قرمز در بالا و پایین شهر

سلطانی گفت: قیمت دام زنده در دامداری‌های استان‌های کشور با پایتخت 25 درصد اختلاف دارد. همچنین گوشت قرمز در استان‌های همجوار تهران نیز با شهر تهران 10 درصد اختلاف قیمت دارد. در پایتخت هم قیمت این محصول پروتئینی از بالا تا پایین شهر با 10 درصد نوسان مواجه است که در صورت اجرا شدن مفاد امضاء شده در تفاهم‌نامه سال گذشته، اتحادیه می‌تواند ثبات را در بازار گوشت قرمز برقرار کند و در این زمینه پاسخگو باشد.

وی با بیان این‌که در حال حاضر دامداران سود چندانی از فروش دام‌های زنده نمی‌برند، گفت: هر کیلوگرم گوسفند زنده 10 هزار و 500 تومان از دامدار خریداری می‌شود در حالی که قیمت تمام شده آن با حاشیه سود 10 درصدی برای دامداران 10 هزار و 900 تومان است. همچنین قیمت تمام شده گوساله زنده برای دامداران 10 هزار و 500 تومان است که پرواربندان گوساله‌های پروار شده خود را تقریبا با همین قیمت می‌فروشند.

به گفته مدیر عامل اتحادیه مرکزی دامداران قیمت لاشه گوسفند 19 هزار و 500 تا 20 هزار تومان و لاشه گوساله حدود 17 هزار تومان است.

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
عبدالوهاب منافی
|
-
|
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
0
0
خداییش که دامداری فایده ای نداره دامداران باید به فکر شغل دیگری باشند چون گوشت قرمز خیلی ارزون .ضمنا سعی کنید قیمت گوشت هر روز روی سایت درج شود.ممنونم.
ناشناس
|
-
|
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
0
0
لطفا مطلب بی مدرک واساس ننویسید اولا لاشه گوساله حدود 20 تومنه به بالا ثانیا بیش از 20%استخوان داره که مجموعا 8 تا قلم 5 تومنی ازش درمیادو ما بقیش اشغاله .به علاوه لاشه چربی هم داره که کیلویی3 الی 5 تومنه
نظر شما
ادامه