کد خبر: ۱۲۶۲

حکیم مهر -  رئیس اداره آموزش و بررسی بیماری‌های دامی اداره‌کل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: در سال جاری 16 کانون‌ بیماری طاعون دامی در استان ثبت شد.

محمد سهرابی با بیان اینکه ثبت کانون‌های این بیماری در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از افزایش60 درصدی برخوردار بوده است، اظهار داشت: حمل و نقل و جابه جایی دام‌های غیرمجاز یکی از دلایل اصلی در افزایش کانون‌های این بیماری در استان است.
وی ادامه داد: با وجود افزایش تعداد کانون‌های بیماری PPR در سال جاری تعداد دام تلف شده نسبت به سال گذشته کاهش چشمگیری داشته است که ثبت اطلاعات در سیستم مراقبت و پایش بیماری‌های دام‌ در سطح استان به صورت هر روزه است و واکسیناسیون به موقع کانون و حوزه قرنطینه بیماری در کاهش تلفات دام‌ها بسیار موثر بوده است.
سهرابی اضافه کرد: PPR یا طاعون نشخوارکنندگان کوچک یک بیماری ویروسی و کشنده با واگیری بالا در بین جمعیت گوسفند و بز است.
رئیس اداره طیور و آبزیان اداره‌کل دامپزشکی خراسان جنوبی نیز گفت: 136 واحد پرورش ماهی در استان و جود دارد که از این تعداد 59 واحد سرد آبی و 77 واحد گرم آبی هستند.
مریم ملکی با اشاره به پرورش و تولید 762 تن ماهی سرد آبی و گرم آبی در سال گذشته افزود: پیش‌بینی می‌شود که امسال تولید ماهی از افزایش مطلوبی برخوردار باشد.
وی به ارزش بالای غذایی ماهی قزل‌آلا اشاره و تصریح کرد: با توجه به سازش‌پذیری این ماهی به تغیرات درجه حرارت آب و رشد مطلوب در دوره پرورش، تکثیر و تولید قزل‌آلا با استقبال خوبی از طرف پرورش‌دهندگان مواجه شده است.

 

نظر شما
ادامه