کد خبر: ۱۲۶۷۳
حکیم مهر - هر کیلوگرم گوساله 500 کیلوگرمی 9 الی 11 هزار تومان و گاو ماده و گاو چاق به قیمت پنج الی هشت‌هزار تومان به کشتارگاه فروخته می‌شود، این در حالی است که نرخ عرضه این محصول برای مصرف‌کننده حدود 40 هزار تومان شده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایانا، مدیرعامل مرکز همکاری‌های امور دام (مهاد) با اعلام این مطلب درباره گرانی قیمت گوشت قرمز گفت: قیمت دام به‌صورت عرضه و تقاضایی مشخص می‌شود و دلیل اصلی افزایش نرخ گوشت قرمز به‌دلیل گران شدن نهاده‌ها و قاچاق دام به خارج از کشور است.

محمدجواد وکیل گیلانی افزود: قیمت‌گذاری و اعمال نظر درباره قیمت گوشت به نفع کشور نیست و دامدار را منزوی و از تولید بازمی‌دارد.

وی خاطرنشان کرد: هر کیلوگرم گوساله 500 کیلوگرمی 9 الی 11 هزار تومان و گاو ماده و چاق به قیمت پنج الی هشت‌هزار تومان به کشتارگاه فروخته می‌شود، این در حالی است که نرخ عرضه این محصول برای مصرف‌کننده حدود 40 هزار تومان شده است.

مدیرعامل مرکز همکاری‌های امور دام (مهاد) ادامه داد: نرخ گوشت باید بر مبنای قیمت دام زنده فورخته شود. در گذشته نیز کشتارگاه‌ها و قصابی‌ها سود خود را از طریق فروش پوست، کله‌پاچه دام به‌دست می‌آورند.

وکیل گیلانی تصریح کرد: هم‌اینک هر قصابی علاوه بر فروش این مطعلقات 13 هزار تومان نیز از روی فروش گوشت قرمز سود به‌دست می‌آورند که قیمت گوش را به شکل ناهمگونی بالا می‌برد.

 

نظر شما
ادامه