کد خبر: ۱۲۹۲

حکیم مهر -  نخستین شماره نشریه «دامپزشکی و آزمایشگاه» با محورهای باکتری شناسی، قارچ شناسی، آسیب شناسی، کلینیکال پاتولوژی، آزمایش دارو و بیماری های متابولیک توسط دانشکده دامپزشکی و دامپروری دانشگاه سمنان منتشر شد.

این نشریه با هدف اطلاع رسانی در زمینه بیماری های عفونی دام، طیور و آبزیان، بررسی بیماری های مشترک میان انسان و حیوان و پیامدهای اقتصادی و اجتماعی این بیماری ها و ارتقای دانش دامپزشکی به چاپ می رسد.

بنا بر این گزارش، در اولین شماره این نشریه مقالاتی با عنوان های «معرفی بیماری های عفونی و انگلی خاص در دام»، «راهکارهایی مبتنی بر روش های آزمایشگاهی در تشخیص علایم عفونت های دامی»، «بررسی روشی آزمایشگاهی در تشخیص عفونت های کرم ابریشم» و «تحلیل روش های آزمایشگاهی در ساخت سرم های دامی» منتشر شده است.

این نشریه علمی با صاحب امتیازی دانشگاه سمنان و همکاری علمی استادان دامپزشکی دانشگاه های سمنان، شیراز، تهران، شهید چمران اهواز و شهید باهنر کرمان منتشر می شود.

لازم به ذکر است، فصلنامه علمی «دامپزشکی و آزمایشگاه» از تمامی محققان و علاقه مندان به دانش دامپزشکی دعوت کرده تا در صورت تمایل در زمینه ارائه مقاله با این نشریه همکاری کنند.

نظر شما
ادامه