کد خبر: ۱۲۹۹۹

حکیم مهر - بر طبق گزارش های جهانی، به طور متوسط سالانه حدود 400 میلیون نفر به بیماری مالاریا مبتلا می شوند که این میزان در مناطق مختلف جهان پراکنده شده اند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران، محمد مهدی دادفر متخصص بیماری های عفونی گفت: بیماری های عفونی مانند بیماری های تنفسی، سل، مالاریا و ایدز، از  جمله مهم ترین بیماری هایی است که هم با میزان بالای آلودگی و ابتلا و هم با میزان بالایی از مرگ و میر همراه هستند.

وی با اشاره  به اینکه شیوع مالاریا به ویژه در مناطق گرم و مربوط جهان بسیار بالا است، تصریح کرد: بر طبق گزارش های جهانی، به طور متوسط سالانه حدود 400 میلیون نفر  به بیماری مالاریا مبتلا می شوند که این میزان در مناطق مختلف جهان پراکنده شده اند.

رادفر گفت: البته در برخی از نقاط جهان، تعداد افرادی  که در سال بیش از یک بار به مالاریا مبتلا می شوند بالا بوده که همین عامل یکی از دلایلی است موجب آمار بالای افراد آلوده و مبتلا به مالاریا شده است.

 وی یاد آور شد: آمار مرگ و میر ناشی از مالاریا بالا است به طوریکه سالانه بین 2 تا 3 میلیون نفر در جهان بر اثر مالاریا جان خود را از دست می دهند.

رادفر خاطر نشان کرد: اغلب افرادی که بر اثر مالاریا می میریند، کودکان و زنان باردار هستند.

خبر مرتبط :

نظر شما
ادامه