کد خبر: ۱۳۵۱۰
حکیم مهر - محققان استرالیایی نسل جدیدی از واکسن مالاریا را معرفی کرده‎اند که برخلاف واکسن های موجود با تحریک سلول هایT اقدام به مقابله با این بیماری می‌کند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، حدود نیمی از جمعیت جهان در خطر ابتلا به مالاریا قرار دارند و تنها در سال 2010 میلادی بیش از 660 هزار نفر در سراسر جهان در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

درمان مالاریا به دلیل تغییرات انگلی که باعث ایجاد مقاومت به روش های درمانی می شود، ‌بسیار دشوار است و بهترین شیوه مقابله با بیماری، توسعه یک واکسن با قابلیت مقابله با این تغییرات انگلی است.

محققان استرالیایی برای تولید واکسن مالاریا یک استراتژی جدید را توسعه داده اند.

پروفسور «مایکل گود» از موسسه مطالعات گلیوکومیک دانشگاه گریفیث تأکید می کند: واکسن هایی که تاکنون تولید شده اند، آنتی بادی ها را تحریک می کنند، اما واکسن جدید اقدام به تحریک سلول های تی (T cells) می کند که کاملا متضاد آنتی بادی ها هستند.

واکسن جدید مالاریا در مرحله نهایی آزمایش بالینی قرار دارد و امیدهای زیادی به پیشگیری کامل از ابتلا به بیماری توسط این واکسن وجود دارد.

این واکسن برای پیشگیری از مالاریا در حیوانات استفاده شده و برای تمام سویه های بیماری کارآیی دارد. با تکمیل مراحل نهایی آزمایش‌های بالینی و در صورت کسب نتایج قطعی، این واکسن تا چند سال آینده وارد بازار خواهد شد.

 

خبر مرتبط :

نظر شما
ادامه