کد خبر: ۱۳۶۰۷
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - بازرس امورجهاد کشاورزی و محیط زیست سازمان بازرسی کل کشور گفت: باتوجه به منابع کشاورزی که درایران وجود دارد بهتر است که سازمان حفاظت محیط زیست ، وزارت جهاد کشاورزی و بخش آب وزارت نیرو در قالب یک وزارتخانه فعالیت کنند .

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، زین العابدین طهماسبی سروستانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگارعلمی ایرنا افزود: تجمیع این سه بخش در کشور موجب می شود که برنامه ریزی های اصولی در زمینه کشاورزی و حفظ محیط زیست زودتر به اهداف مورد نظر برسد زیرا در حال حاضر سازگاری میان مجموعه محیط زیست، بخش کشاورزی و منابع کشور وجود ندارد وادامه این روند تبعات جبران ناپذیری به همراه خواهد داشت.
عضو هیات علمی دانشکده کشاورزی دانشگاه تربیت مدرس اظهار داشت:اکنون مقولاتی همچون توسعه کشاورزی ، حفظ مراتع، جنگل، منابع آب و محیط زیست در کشور از اهمیت زیادی برخورداراست ولی متاسفانه متولی هر کدام از این امور در کشور سازمان یا وزارتخانه ای مجزاست که وجود این متولیان متعدد موجب شده است که بسیاری از طرح ها و برنامه ها براساس زمان بندی مشخص اجرا نشود .
وی ادامه داد: به عنوان مثال متولی مراتع و جنگل ها در کشور سازمان جنگل هاست و متولی منابع آبی ، وزارت نیرو است در حالی که برای ایجاد هماهنگی و انسجام مورد نیاز برای حفظ این منابع متولی خاصی وجود ندارد.
طهماسبی گفت: از این رو با توجه به وسعت منابع طبیعی کشور و ارتباط تنگاتنگی که باید بین بخش های محیط زیست و منابع آب وجود داشته باشد در آینده ناگزیر هستیم که مقولات محیط زیست، کشاورزی، منابع طبیعی و آبی با هم در یک مجموعه ( یک وزارتخانه ) قرار دهیم .
وی خاطرنشان کرد : کشاورزی در ایران با توجه به منابع آبی ، طبیعی و ظرفیت های موجود کشور می تواند پیشرفت کند و با اجرای برنامه های مدون و علمی ، کشاورزی را می توان به سمت حفظ محیط زیست، منابع آبی و جنگل و مراتع سوق داد.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۶
0
0
فقط دامپزشکی را از کشاورزی جدا کنید بعد هرکاری خواستید بکنید
نظر شما
ادامه