کد خبر: ۱۳۶۱۹

حکیم مهر - برای جبران زیان دامداران در سه ماهه نخست امسال که اقدام به فروش شیر خام به قیمت سال گذشته کرده بودند، دولت نسبت به فروش ذرت و جو به قیمت سال گذشته و سویا به نرخ یک‌هزار و 50 تومان ظرف مدت سه ماه آینده تعهد کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایانا، رئیس انجمن صنفی گاوداران با اعلام این مطلب گفت: طبق توافقات صورت‌گرفته، قرار بر این شد که نرخ هر کیلوگرم شیر خام 6.5 درصد و فرآورده‌های لبنی 9 درصد زیر قیمت کارشناسی رسمی دادگستری برای رعایت حال مصرف‌کنندگان به‌فروش برسد.

احمد مقدسی افزود: برای جبران زیان دامداران در سه ماهه نخست امسال که اقدام به فروش شیر خام به قیمت سال گذشته کرده بودند، دولت نسبت به فروش ذرت و جو به قیمت سال گذشته و سویا به نرخ یک‌هزار و 50 تومان ظرف مدت سه ماه آینده تعهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: بدین ترتیب دامداران می‌توانند هر کیلوگرم جو را 590، ذرت 600 و سویا را با افزایش 150 تومانی به نرخ یک‌هزار و 50 تومان تا سه ماه آینده از شرکت پشتیبانی امور دام دریافت کنند.

مقدسی ادامه داد: بعد از طی این مدت (سه ماه)، دوباره هر کیلوگرم جو 650، ذرت 700 و سویا به قیمت یک‌هزار و 50 تومان تحویل دامداران می‌شود.

تحویل شیر خام به نرخ مصوب در قبال دریافت نهاده

یکی از اعضاء ستاد تنظیم بازار تصریح کرد: شیر خام نیز به شرط تأمین نهاده‌های دامی به نرخ یک‌هزار و 110 تومان درب کارخانه و یک‌هزار و 80 تومان درب دامداری تحویل صنایع لبنی داده می‌شود.

وی در پایان یادآور شد: این جلسه با حضور مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی و تشکل‌های بخش دام و طیور در محل وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد.

گفتنی است، در سه ماهه نخست سال جاری به‌رغم افزایش نرخ نهاده‌های دامی توسط شرکت پشتیبانی امور دام، دامداران اجازه افزایش قیمت محصولات خود را نداشتند و شیر خام تولیدی را به نرخ سال گذشته به فروش رساندند.

 

نظر شما
ادامه