به گزارش حکیم مهر به نقل از ایانا، مدیرکل دفتر توسعه بازار سازمان شیلات با اعلام این مطلب از عرضه پنج محصول جدید شیلاتی در ماه جاری خبر داد و گفت: مطابق تعهد سازمان شیلات در برنامه پنجم توسعه مقرر شده است که هرساله سه محصول جدید فرآوری شده به بازار عرضه شود.
دکتر عیسی گلشاهی افزود: در ماه جاری پنج نوع محصول جدیدی شیلاتی بهصورت تجاری در بازار مصرف معرفی شده است.
وی خاطرنشان کرد: میگوی مارینادی که دارای سه نوع طعم است، در فروشگاههای زنجیرهای و مراکز فروش آبزیان قابل عرضه است.
گلشاهی ادامه داد: این نوع میگو دارای طعمهای بندری و سبزیجات بوده و دارای سه طعم مختلف است.
وی تصریح کرد: دو نوع میگوی تمپورا نیز با طعمهای مختلف به بازار عرضه شده است.
افزایش سرانه مصرف آبزیان با عرضه محصولات فرآوریشده
مدیرکل دفتر توسعه بازار سازمان شیلات یادآور شد: در زمینه ماهی نیز سالاد تن مدیترانهای با ماهی تن به بازار آمده و مشتریان خاص خود را نیز پیدا کرده است.
گلشاهی تأکید کرد: تاکنون شش محصول تجاری برای عرضه به بازار مصرف معرفی شده است و در این راستا شیلات از برنامههای پیشبینیشده پنجم توسعه جلوتر است.
وی اظهار داشت: در راستای افزایش سرانه مصرف آبزیان در کشور، محصولات فرآوری شده با طعمهای مختلف میتواند نقش ارزندهای را در سبد مصرفی مردم ایفا کند و در این راستا فرآوردههای مختلفی چون انواع خورشتها، کوفته ماهی، چیپس ماهی، پفک ماهی و... در فروشگاههای زنجیرهای موجود است و مشتریان خاص خود را پیدا کرده است.
گفتنی است، میگوی تمپورا (Shrimp Tempura) یکی از پیشغذاهای آسیایی محسوب میشود که در ژاپن، کره، چین، مالزی، ویتنام، اندونزی و تایلند این غذا در میان غذاها و پیشغذاها وجود دارد که در ایران نیز دو طعم جدید آن که با روش خاصی تهیه میشود، آماده شده و در فروشگاههای زنجیرهای موجود است.