کد خبر: ۱۴۳۲۳

حکیم مهر - دامپزشکی خراسان رضوی بار دیگر درباره تب سه روزه هشدار داد.

بیماری با علائم تب شدید، درد عضلانی، استرس تنفسی به ویژه در گاوهای شیری پر تولید مشاهده شده است که در صورت عدم درمان کمکی، گاوهای مبتلا زمین گیر می‌شوند و بهبود آن‌ها سخت‌تر می‌شود. 
دکتر رشتی باف رییس بررسی، مبارزه و مراقبت بیماری‌های در اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی پیرو نامه‌ها و اخطاریه‌های قبلی مبنی بر شیوع بیماری تب سه روزه در گاوداری‌ها و روستاهای بعضی از شهرستان‌های خراسان رضوی، به اطلاع دامداران رسانده است که بیماری مذکور در بعضی از گاوداری‌های صنعتی و روستاهای پر تردد شهرستان‌های سرخس، کلات و فیرزوه و نیز شهرستان مشهد با علائم تب شدید، درد عضلانی، استرس تنفسی به ویژه در گاوهای شیری پرتولید مشاهده شده است که در صورت عدم درمان کمکی، گاوهای مبتلا زمین گیر می‌شوند و بهبود آن‌ها سخت‌تر می‌شود.
در ادامه گفته شده است که   ضروری است ضمن اطلاع رسانی به همکاران دامپزشک، دامداران و اتحادیه‌های دامداری توصیه شود برای پیشگیری از بیماری تلاش کنند با سمپاشی به وسیله سم مؤثر، جمعیت حشرات را در گاوداری به حداقل برسانند و از بیماری پیشگیری کنند.
ضمناً در صورت بروز هرگونه بیماری با چهره ‌‌ایمتفاوت که به صورت همه گیر در گله یا روستا تظاهر می‌کند اداره کل دامپزشکی استان را با شماره پیام کوتاه 300001512مطلع کنند.

نظر شما
ادامه