کد خبر: ۱۴۴۳

حکیم مهر -  مدیرعامل سازمان بازیافت و تبدیل مواد شهرداری قم از جمع‌آوری یک هزار و 500 قلاده سگ ولگرد در سال جاری خبر داد.

سید مهدی حسینی  با اشاره به خطرات تهدیدکننده پسماندهای بیمارستانی خاطرنشان کرد: پسماندهای عفونی و زیان‌آور ناشی از بیمارستان‌ها، مراکز بهداشتی درمانی و آزمایشگاه‌های تشخیص طبی محیط شهری را آلوده می‌کنند.
وی با اشاره به برنامه‌های این سازمان برای جمع‌آوری زباله‌ها و پسماندهای بیمارستانی تصریح کرد: بالغ بر 3 هزار و 500 تن پسماند بیمارستانی در سال از سطح مراکز بهداشتی جمع‌آوری می‌شود.
مدیرعامل سازمان بازیافت و تبدیل مواد شهرداری قم با بیان اینکه اقدامات اساسی برای تفکیک زباله‌های بیمارستانی صورت گرفته است، یادآور شد: زباله‌های بیمارستانی زمینه ابتلای برخی کارمندان شهرداری را فراهم می‌کردند که تفکیک آنها گامی در راستای حفظ بهداشت و جلوگیری از شیوع بیماری‌ها به وجود آورد.
حسینی با اشاره به تشکیل ستاد اتلاف حیوانات مزاحم ابراز داشت: شکایت واصله از مردم درباره مزاحمت حیوانات به ویژه سگ‌های ولگرد سازمان را در راه‌اندازی این ستاد مصمم‌تر ساخت.
وی خاطرنشان کرد: ستاد اتلاف حیوانات برای رفاه شهروندان و افزایش بهداشت عمومی به جمع‌آوری و امحای حیوانات اقدام می‌کند.
مدیرعامل سازمان بازیافت و تبدیل مواد شهرداری قم ادامه داد: از ابتدای امسال با تلاش این ستاد بالغ بر یک هزار و 500 قلاده از سگ‌های ولگرد جمع‌آوری شده‌اند.
حسینی تصریح کرد: امحای یک نوع حیوان افزایش حیوانات دیگر را به همراه دارد و این مسئله یکی از مشکلات اجرای این طرح است.
وی یادآور شد: مشاهده سه نفر از افرادی که با هاری آسیب دیده بودند، اجرای طرح را تقویت کرد تا برای آسایش شهروندان هر چه سریع‌تر اقداماتی صورت گیرد.

 

توضیح حکیم مهر : بر اساس اعلام رئیس انجمن حمایت از حیوانات ایران شهرداریها موظفند حیوانات ولگرد را زنده‌گیری کنند و سپس حیوانات سالم را واگذار و بیماران را در صورت امکان درمان و در غیر اینصورت به شیوی اتانازی راحت کنند. امری که تاکنون از سوی شهرداری ها جدی گرفته نشده است!

در مورد ادعای آسیب دیدگی با هاری هم یقیناً اظهار نظر در این خصوص تنها از سوی مقامات رسمی مرکز مدیریت بیماریهای وزارت بهداشت و سازمان دامپزشکی کشور پذیرفتنی است.

 

نظر شما
ادامه