کد خبر: ۱۴۵۶۲

حکیم مهر - رئیس اداره نظارت بر بهداشت اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی گفت: 18 میدان عرضه دام در این استان به مناسبت عید قربان ساماندهی شده است.
به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، علیرضا دلیر صحرایی در آستانه عید قربان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در این میادین عرضه دام بازرسان بهداشتی دامپزشکی حضور داشته و نظارت‌های لازم را انجام می‌دهند.

وی با تاکید بر خرید دام از سوی شهروندان صرفاً از مراکز عرضه دام استان تصریح کرد: این اقدام از سوی شهروندان به خاطر نظارت‌های بهداشتی که توسط دامپزشکی انجام شده است، از مشکلات بعدی می‌کاهد.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی اضافه کرد: هم استانی‌ها برای جلوگیری از شیوع بیماری‌های مشترک انسان و دام شامل سل و تب مالت و انواع بیماری‌های انگلی و آلرژی، از کشتار غیرمجاز و بدون معاینه اکیپ‌های دامپزشکی خودداری کنند و قبل و بعد از ذبح از صحت و سلامت دام مطمئن شوند.

وی گفت: عدم رعایت بهداشتی در هنگام کشتار و مصرف گوشت دام قربانی می‌تواند علاوه بر ایجاد مخاطرات فردی، محیطی و اجتماعی موجب کاهش کیفیت گوشت نیز بشود.

به گفته دلیر صحرایی، سال گذشته افزون بر چهار هزار و 100 رأس دام سبک و سنگین پیش از کشتار توسط دامپزشکی بازرسی بهداشتی شده است.

 

نظر شما
ادامه