کد خبر: ۱۴۶۴۸

حکیم مهر - برنامه این هفته دامپزشک به بیماری تب مالت پرداخت.

در این برنامه تلویزیونی که یکشنبه ها حدود ساعت هجده و سی دقیقه از شبکه چهار سیما پخش می شود از مردم خواسته شده بود از مصرف لبنیات محلی پرهیز نموده و شیر و لبنیات را بصورت پاستوریزه مصرف کنند.

به گزارش حکیم مهر، دکتر نگین نوری که در این برنامه متخصص بهداشت مواد غذایی و عضو هیأت علمی دانشگاه تهران معرفی شد با توضیح اینکه تب مالت در جوامع انسانی بازتاب بروسلوز در حیوانات است از خطرات مصرف لبنیات غیرپاستوریزه گفت.

این دامپزشک متخصص و عضو هیأت علمی دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران، بستنی تهیه شده از شیر آلوده را منبع خطر توصیف کرد و از بینندگان برنامه خواست نسبت به مصرف پنیر محلی و سایر فرآورده های لبنی غیرپاستوریزه حساس باشند.

دکتر مهدی رفیعی دیگر مهمان برنامه هم با اعلام اینکه برنامه سازمان دامپزشکی پوشش 85 درصدی با تمایل به 100درصد واکسیناسیون دامها علیه بروسلوز است گفت : در گاوداریهای صنعتی و نیمه صنعتی کشورمان هر سه ماه یکبار خونگیری برای ارزیابی خطر بروسلوز انجام می شود.

مدیرکل دامپزشکی استان قم افزود : در سیستم سنتی سیاست بر واکسیناسیون در سن کمتر از یک سال با یک واکسن و پس از بلوغ هر دو سال یکبار با واکسنی دیگر علیه تب مالت استوار شده است.

گفتنی است این برنامه به سفارش سازمان دامپزشکی کشور توسط گروه دانش شبکه چهار سیما در چهارده قسمت تهیه شده است و تهیه کنندگی آن را برادر دامپزشک نماینده وزیر بهداشت در شورای مرکزی سازمان نظام دامپزشکی (دکتر زینلی) بعهده داشته است.

 

خبر مرتبط :

 
نظر شما
ادامه