کد خبر: ۱۵۰۳
تعداد نظرات: ۵۷ نظر

حکیم مهر -  یکی از اعضای سازمان نظام دامپزشکی -  نام و شماره نظام دامپزشکی و مشخصات ایشان نزد حکیم مهر محفوظ است -  در نامه ای با عنوان (سرپیچی سازمان دامپزشکی در واگذاری تصدی گری ها!؟)  به نقد واگذاری امور تصدی‌گری بویژه در مسئله نظارت بهداشتی بر گوشتهای وارداتی پرداخته است که بدون رد یا تأیید صرفاً به عنوان یک نامه وارده منتشر می گردد. ضمناً حق انتشار پاسخ سازمان دامپزشکی کشور در این خصوص هم در صورت تمایل آن سازمان محفوظ خواهد بود :

 

مطابق اصل 44 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران"دولت موظف است کلیه وظایف حاکمیتی را در دستگاه ها حفظ کندو وظایف تصدی گری را واگذار نماید.

همچنین ماده 135 قانون برنامه توسعه چهارم توسعه ضمن تعریف نقش و وظایف دولت در امور حاکمیتی و تصدی گری در

"نقش و وظایف دولت در بند الف این ماده  "پیشگیری ازبیماریهای واگیروکاهش اثرات حوادث طبیعی و بحران های پیچیده"  از جمله موارد حاکمیتی دولت عنوان نموده است.

به نظر میرسد که نظر قانون گذار در این بند از ماده 135 عمدتا بر نظارت دولت بر روند پیشگیری از بیماری ها از طریق نظارت بر عملکرد زیرشاخه های وزارت بهداشت و سازمان دامپزشکی صورت میگیرد.مثلا در مواقع شیوع یک بیماری خاص وزارت بهداشت به نمایندگی ازدولت برای انجام وظیفه حاکمیتی خوداز طریق رسانه ها به اطلاع رسانی در مورد روش های پیشگیری ازشیوع بیماری می پردازدوسایر مراحل مثل، تولید واکسن، اجرای پروتکل های درمانی، وروش های ان را جزو موارد تصدی گری دانسته ومی باید به بخش های خصوصی واگذار گردد.به عبارتی ساده تر مثلا در موقع بروز بیماری سل دولت نمی اید برای پزشک بگوید که فلان دارو را برای فلان مریض تجویزنماییدو...

مثال دیگر در زمینه دامپزشکی موضوع را بهتر روشن می نماید،همه ساله دام ها بایستی بر علیه بیماری بروسلوزیس یا تب ما لت که یک بیماری مشترک بین انسان و دام می باشد، واکسینه شوند. تاکید بر انجام واکسیناسیون واطلاع رسانی به دامداران و ترغیب انها برای همکاری با اکیپ های واکسینا سیون جزو وظایف حاکمیتی دولت در پیشگیری از شیوع این بیماری می باشد ولی انجام عمل واکسیناسیون و انجام ازمایشات کنترلی و اندازه گیری تیتر ایمنی در دامها جزو وظایف تصدی گری بوده و باید توسطبخش خصوصی صورت گیرد، وسازمان دامپزشکی به عنوان نماینده دولت و ناظر دولتی با استناد به نتایج ازمایشگاه های معتبری که خود پروانه صادر نموده است و مورد تایید می باشد، کنترل نموده و از روی انها به وظیفه حاکمیتی خود عمل کند .کاری که به صورت روتین از سالیان قبل در تمام دنیا صورت می گرفت ولی در ایران بر اثر فشارهای بخش خصوصی، سازمان تازه مجبور شده است که از این تصدی خود بگذرد و ان را به بخش خصوصی بدهد.

           اما تصدی مهمی که سازمان دامپزشکی و مسوولین اداره کل قرنطینه ان سازمان با توجیهات مختلف از واگذاری ان به بخش خصوصی معتبر خودداری نموده و در مقابل قانون ایستادگی می نمایند، بحث اعزام کارمندان دولتی برای خرید گوشت از کشورهای خارجی عمدتا برزیل، به عنوان کارشناسان ناظر خرید می باشد .شاید به دلیل اینکه تامین هزینه به عهده بخش خصوصی بوده و به دلیل داشتن جذ ابیت های مسافرت خارجی ان هم بدون هزینه!از واگذاری ان خودداری میکنند.!!؟

          امنیت غذایی یک جامعه به اندازه امنیت نظامی ان مهم است.گوشت غذای اصلی سفره ما ایرانی ها می باشد گوشت یک غذای استراتژیک بوده و هرقدر ارزان تر به دست مردم برسد، درجه رضایت مندی مردم بیشتر می شود و این یک واقعیت می باشد. کشور مادر مواقعی از سال  از کشورهای خارجی و انحصارا از برزیل و هند گوشت وارد میکند .روند اخذ مجوز از اداره کل قرنطینه سازمان دامپزشکی به نحوی است که شفاف نبوده و با اعمال سلایق "حسب مورد" و با اعمال تصدی گری دولتی باعث از دست رفتن فرصت ها وافزایش قیمت تمام شده گوشت وارداتی می شود.

          تجارت گوشت یکی از علمی ترین و پیچیده ترین تجارت ها بوده و حمایت دولت ها و همکاری انها را می طلبد ، عملکرد سریع و مناسب هر کشوری باعث می شود که بازرگانان ان کشور بتوانند به موقع در ان بازارحضور یافته وبا قیمت پایین تری خرید نموده و در نهایت ارزان تر به دست مصرف کننده برسانند.اما در ایران به دلیل عملکرد و وظایف غیر شفاف بخش قرنطینه سازمان و اعمال سلیقه ها باعث می شود که بازرگانان ما همیشه موقعی به بازار گوشت وارد می شوند که سایر کشورها دام های خوب را برده اندو قیمت ها بالا رفته است و به اصطلاح به وضع خراب بازار می رسند .واین امر در مورد واردات گوسفند از ارمنستان اتفاق افتادوما بعد از بازرگانان کشورهای عربی بخصوص کویت وارد بازار شدیم و مجبور شدیم گوسفند 50 دلاری را 140 دلار بخریم.چون پروسه اخذ مجوز و تایید در سازمان دامپزشکی 4 سال به طول انجامید.

      فرض کنیم کشوری گوشت مازاد دارد وامادگی خود را برای صادرات اعلام می کند وپروتکل ،هم بین روسای جمهور ایران و ان کشور امضا می شود.حال تاجری می خواهد، از ان کشور اقدام به وارد کردن گوشت نماید ،صرفا می باید به اداره کل قرنطینه سازمان مراجعه کندو انحصارا از کارشناسان ان قسمت که چند نفری بیش نیستند وقت بگیرد ویزا برای ایشان تهیه کند، هتل رزرو کند، و قبل ازعزیمت در ایران به حساب انها پول واریزکند، تا اقایان به کشور مورد نظر رفته وامکانات وکشتارگاه و..را بررسی کنند و اگر" برحسب مورد !!!"مشکلی از نظر ایشان نباشد بعد از برگشتن به ایران و بعد از چند ماه دوانیدن!!؟و.....با واردات از ان کشور موافقت نمایند.در این فاصله بازار توسط رقبا تسخیر شده است و بازرگان ایرانی با یک مجوز پرهزینه!؟و البته بی مصرف در دست،  میماند.این در حالی است که سازمان های جهانی بهداشت و سازمان هایی مثل فائو و...همه ساله وضعیت بهداشتی دام کشورهارا به دقت مانیتور نموده  و به محض بروز یک بیماری استراتزیک ان را بررسی و تایید نموده وبه اطلاع دنیا می رسانند و نظریات ان ها به عنوان رفراتس های معتبر مورد تایید همه میباشد.که البته به نظر می رسد که مورد تایید کشور ما نیستند؟؟! ضمنا این بررسی ها می تواند توسطشرکت های معتبر ومتخصص و مورد تایید سازمان های جهانی و از ان مهمم تر مورد تایید استاندارد ایران صورت گیرد وسازمان دامپزشکی با کنترل نظرات این شرکت ها اعمال نظر حاکمیتی نماید...

        نکته مهم دیگر در مورد واردات گوشت از کشور های برزیل و هند دلایل توجیهی سازمان برای اعزام کارمندان دولتی برای نظارت بر خرید گوشت و واردات  توسطشرکت های خصوصی میباشد.اگر شرکتی قصدواردات گوشت از برزیل داشته باشد باید برای یک کارمند دولتی سازمان، روزانه 150 دلار دستمزد بدهد برای ایشان هتل بگیرد ،هواپیما و ویزا بگیرد، تا ایشان به خرج بخش خصوصی!؟ به عنوان نماینده دولت به اعمال  وظیفه حاکمیتی دولت بپردازد که البته واضح است که این هزینه بر روی قیمت تمام شده گوشت اضافه خواهد شد.

اما در این مساله چند نکته مهم نهفته است.برخی از سخنان مسوولین قرنطینه دامپزشکی را از منابع مختلف نشر شده در اینترنت استخراج نموده و چند سوال را در این مورد مطرح می نماییم .

 مسوولین قرنطینه سازمان ادعا دارند که نظارت ان ها بر تمام مراحل خرید وواردات گوشت جزو وظایف قانونی و حاکمیتی ان ها بوده وادعا دارند که مراجع بین المللی در دنیا،سازمان دامپزشکی را تنها مرجع صلاحیت دار می دانند و ازطرفی ادعا می کنند که سازمان دامپزشکی نقش تسهیل کننده(!!؟)در صادرات و واردات دارد. همچنین می گویند که " برای واردات گوشت به کشور باید ضوابط و مقررات و استاندارد هایی از سوی کشور های صادر کننده رعایت گردد، به نحوی که رعایت استاندارد ملی ایران و استاندارد ملی اروپا و  همچنین مقرراتی که بر حسب مورد از سوی سازمان دامپزشکی کشور به وارد کنندگان ابلاغ می شود ضروری است.ا

  سوال اول: امروزه نظارت در تمام دنیا به بخش های غیر دولتی واگذار شده است و تشکیلاتی جهانی مثل فائو.. رشد پیدا کرده اند.در ایران هم شرکت هایی مورد تایید استاندارد ملی ایران وجود دارد .جالب است اداره قرنطینه سازمان دامپزشکی مدعی نظارت بر رعایت استاندارد های ملی ایران است در حالی که اداره استاندارد ایران به طور شفاف در سایت رسمی خود شرکت های بازرسی مورد تایید خود را معرفی کرده است ودر لیست فوق نامی از اداره کل قرنطینه سازمان دامپزشکی نمی بینیم .این شرکت ها علاوه بر این که تخصص های لازم را دارند تضمین های لازم را هم پرداخته اند تا در صورت بروز اشتباه یا خسارتی غرامت پرداخت نمایند..پس توجیه نظارت سازمان دامپزشکی برای رعایت استاندارد های اروپا و ایران با وجود شرکت های معتمد فوق ،صرفا یک توجیه می باشد و همچنین با وجود این شرکت ها نظارت دولت می تواند از طریق بررسی گزارشات شرکت های فوق و گزارشات حاصل از نمونه برداریها و نتایج و جوابیه های ازمایشگاه های معتبری که خود سازمان قبلا پروانه برای انها صادر نموده است ،صورت گیرد.اعزام کارشناس مستقیم از طرف سازمان مصداق بارز تصدی گری و مغایر قوانین می باشد.

     سوال دوم:اگر این امر" نظارت حاکمیتی" است ،کجای این کشور رسم است که دولت برای اعمال وظیفه حاکمیتی هزینه را از بخش خصوصی دریافت کند؟!؟

         سوال سوم:دامپزشکی علمی است بسیار وسیع و زیر شاخه های تخصصی متعددی دارد.حال اگر کارمندی که سال ها درگیر مسایل اداری بوده و یادر زیرشاخه های غیر تخصصی بازرسی گوشت فعالیت می کرده است وچندین سال قبل 2 واحد درسی بازرسی گوشت گذرانیده است چگونه می تواند برای بررسی چنین امر مهم ومدرنی با یک کلاس توجیهی 2 ساعته،صاحب نظر شده و مدعی نظارت بر رعایت استاندارد های اروپا و ایران شود.با نگاهی به رفرانس های قدیم و جدیددر زمینه بازرسی گوشت متوجه خواهیم شد که قضاوت های کشتارگاهی روز به روز فرق میکند.با توجه به متخصص نبودن کارشناسان اعزامی که اکثرا حتی یک ماه هم به طور عملی در کشتارگاه کار نکرده اند،اگر اشتباهی رخ دهد و محموله متعلق به یک شرکتی الوده باشد  ایا سازمان دامپزشکی ردیف بودجه ای برای پرداخت غرامت دارد؟چه کسی غرامت تاجر را پرداخت خواهد کرد؟در حالی که شرکت های مورد تایید استاندارد ضمن تربیت و بازاموزی دامپزشکان متخصص ،برای بازرسی گوشت ،بیمه هم هستند و برای این منظور تضمین های لازم را هم داده ا ند تا در چنین مواردی غرامت پرداخت نمایند.

       سوال چهارم:کشور ما در تحریم می باشدو این یک واقععت است که خیلی از شرکت های خارجی از مذاکره با سازمان های دولتی ایران طفره می روند ولی بخش خصوصی ایران ،را در صورت ارایه تضمین هایبین المللی قبول دارند.این بهترین فرصت است که با واگذاری وظایف تصدی گری به بخش خصوصی و با استفاده از ظرفییت های بخش خصوصی ،تحریم دشمن را نا کار امد نموده و امنیت غذایی کشور را تامین نماییم

    سوال پنجم:وضعییت بخش خصوصی خیلی اسف بار است بنا به گفته رییس نظام دامپزشکی بیش از 50 درصد اشتغال واقعی  در در عرصه دامپزشکی خالی است .پس عدم واگذاری تصدی ها به بخش خصوصی هیچ منطقی ندارد.

        سوال ششم:شرکت های واردکننده گوشت علاوه بر تامین هزینه کارمندان اعزامی بدلیل عدم اعتماد به توانایی های انها مجبور هستند خودشان اقدام به تربیت و بازاموزی دامپزشک نمایند و این باعث افزلیش قیمت تمام شده گوشت وارداتی می شود.هرتن گوشت برزیلی با 700 دلار اضافه وارد می شود.

با عنایت به دلایل فوق و تاکید مقام معظم رهبری بر اجرای اصل 44 قانون اساسی ونص صریح قانون از دولت پاسخگوو عدالت محور انتظار می رود نظارت بر واردات گوشت از تصدی دولت خارج و به بخش خصوصی صلاحیت دار واگذار گردد.


 

انتشار یافته: ۵۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مسئول فني
|
-
|
۰۸:۰۵ - ۱۳۸۸/۱۲/۰۵
0
0
از نكته سنجي شما و پيگيري شما تا حصول نتيجه تشكر مينمايم
مسعود نیرومند
|
-
|
۱۴:۰۴ - ۱۳۸۸/۱۲/۰۹
0
0
این اقایان سازمان دامپزشکی ممکن نیست ازبرزیل بگذرند.اما مشتاقانه منتظر اجرای طرح افزایش بهره وری کشاورزی که در کمیسیون کشاورزی مجلس در دست بررسی است هستیم شاید فرجی حاصل شود.
مهدی عنایتی
|
-
|
۱۵:۴۱ - ۱۳۸۸/۱۲/۱۰
0
0
سال قبل یکی از کارمندان اعزامی توسط سازمان cchfگرفتند و فوت کردند چرا؟چون نمی دانستند این بیماری چگونه انتقال می یابد.ٌٌٌٌٌ!!!!!!!!!
غلامرضا نورسعادت
|
-
|
۲۲:۲۹ - ۱۳۸۸/۱۲/۱۰
0
0
این که همه امور باید به بخش خصوصی داده شود شکی نیست .اما به همراه دامپزشک یک نفر هم به عنوان ناظر ذبح به برزیل اعزام میشود که ان هم هزینه دارد درحالی که استاندارد حلالهم در کل دنیا صادر شده است.شاید به دلیل مصالح نتوانید چاپ کنید
محمد رضازاده
|
-
|
۲۲:۳۱ - ۱۳۸۸/۱۲/۱۰
0
0
اصولی این است که گوشت با ارایه سرتیفیکا وارد شود .و در مبادی ورودی کنترل گردد.
سیامک غاضی
|
-
|
۲۲:۵۵ - ۱۳۸۸/۱۲/۱۰
0
0
مقررات بر حسب مورد یعنی عدم شفافیت ،عدم شفافیت یعنی انحصار،انحصار یعنی فساد.
علی حامی
|
-
|
۱۱:۲۳ - ۱۳۸۸/۱۲/۱۱
0
0
ما از نظام دامپزشکی انتظار داریم پی گیری کنند
محمد
|
-
|
۱۴:۱۵ - ۱۳۸۸/۱۲/۱۱
0
0
واگذاري امور به بخش خصوصي از اولويت هاي كشور است اما به چه بها و چه بهانه اي ؟
امروزه مسئولين فني شاغل در كارخانجات ، اغلب بدون حضور خود و تنها براي اندكي حقوق ، حاضر شده اند مدرك خود را واگذارند آيا در اين قضيه در قبال متاعي اندك ، مسئوليت خود را وانخواهند گذاشت؟
براي روشن شدن مطلب بايد عرض كنم كه مامورين سازمان دامپزشكي در اين اعزام ها كار نظارت مي كنند نه تصدي گري همانند ساير وزارت خانه هاي ناظر بر امر واردات و صادرات كه در اين قضيه هيچيك ناظر از بخش خصوصي ندارند . بلكه بر واردات بخش خصوصي نظارت مي كنند مثل همين نظارتي كه مامورين سازمان دامپزشكي بر واردات توسط بخش خصوصي نظارت مي كنند نه اينكه اقدام به واردات بكنند.
عباس
|
-
|
۱۴:۱۶ - ۱۳۸۸/۱۲/۱۱
0
0
بهتر بود آقاي مهدي عنايتي مستندات خود را اعلام مي داشتند.
علياري
|
-
|
۱۴:۲۰ - ۱۳۸۸/۱۲/۱۱
0
0
بي سوادي بخش خصوصي بر هيچ كس پوشيده نيست به دليل اينكه در هيچ يك از آزمون هاي استخدامي قبول نشده اند اما حالا بر توانگران دولتي خرده مي گيرند.
آنانكه توان و جرات اداره يك درمانگاه و داروخانه را نداشته و ورشكست مي شوند چگونه مي توانند مسئوليت بهداشتي جامعه را عهده دار شوند و سلامتي ملت بزرگ ايران را ضامن باشند. لطفاً اگر جرات داريد عيناً چاپ كنيد
مرتضوی
|
-
|
۱۶:۲۴ - ۱۳۸۸/۱۲/۱۲
0
0
این که ملاک با سوادی استخدام شدن است خودتان می دونید که با چه حق خوری هایی استخدام شدید .اگه شما بتوانید یک رفرانس انگلیسی را خوب بخوانیدو یا اگه جرات داشته باشید به یک سگ روستایی واکسن بزنید ان موقع شما با عرضه هستید .بشینید پشت میزتان و حسرت بخورید که یک تاجر بخش خصوصی شما را ببرد به برزیل و بگرداند .ضمنا چندین سال است که مسوولان می خواهند دولت را کوچک تر کنند تا حقوق مفت به کسی ندهند.ضمنا من حاضرم با شما در هر مورد از دامپزشکی مسابقه بدهم هم علمی هم عملی.شما تا به حال نتوانستید یک استاندارد برای مثلا تکنیک عمل در کشتارگاه مرغ بنویسید اما من به اندازه وزن شما در مورد ان مطلب خوانده و در کشتارگاه اجرا نمودهام .دکتر مجتبی مرتضوی
حمید رکنی
|
-
|
۱۶:۲۹ - ۱۳۸۸/۱۲/۱۲
0
0
شما بیایید مطب و در امد من و امکانات مادی بنده را ببینید بلافاصله سکته می کنید یا استعفا می دهید .
محفوظ
|
-
|
۱۰:۴۵ - ۱۳۸۸/۱۲/۱۳
0
0
آقاي مرتضوي سابقه شما كه بر همه ما روشن است شما در شهر ستان ورزقان حتي لياقت اداره يك داروخانه يا مطب كوچك را هم نداشتيد ويا وقتي در بيمه بانك كشاورزي بوديد انقدر .... كرديد كه بلاخره اخراجتان كردند عزيز من شما كه از سابقه خود مطلعيد چرا با ...... مجبورمان ميكنيد كه سوابق انچناني تان را برملا كنيم پسر خوب باز هم بگم ؟ از قاچاق دام تو ارمنستان ؟ يا از قاچاق دارو كه داشتيد؟ من براي تو توصيه ميكنم بيشتر از اين ..... نداشته ات را نبري!!!!
حکیم مهر
|
-
|
۱۰:۴۶ - ۱۳۸۸/۱۲/۱۳
0
0
استدعا از بینندگان محترم : لطفاً بجای افشای یکدیگر به مسائل مهم دامپزشکی و اظهار نظر درباره این مطلب بپردازید. در غیراینصورت مجبور به عدم انتشار اظهارات شما خواهیم بود. مرجع مشخصی برای افشاگری های اینچنینی وجود دارد و در صورت هرگونه ادعا می توانید با مراجع ذیصلاح تماس حاصل فرمایید. با تشکر
دکتر مرتضوی
|
-
|
۱۸:۴۵ - ۱۳۸۸/۱۲/۱۳
0
0
پس قاچاق دام بین ایران و ارمنشتان وجود دارد.؟؟این کم لیاقتی بخش دولتی را معترف است.
2/ورزقان وطن من است بنده مدت 5 سال در انجا خدمت کردم 5 سال روزهای پنج شنبه رایگان کار کزدم .مردم انجا الان هم با من تلفنی درد دل میکنند و به اسم کوچک صدا می کنند.
3 در یک شهر کوچک امکان رشد برای استعداد ها کم است و باید تغییر در محل ومحیط می دادم
4 صندوق بیمه به خاطر ترس از بوجود امدن حق استخدام برای ارزیاب مرتب در محل فعالیت ارزیاب تغییرات می دهد به بنده هم شهرستان هریس را انتخاب کردند و مثل اداره شما خوب ها را برای خودی ها نگه داشتند وچون برا بنده صرف نداشت ادامه ندادم.
5الان هم 5 درصد سهام یک کشتارگاه بزرگ مرغ را دارم و افتخار تامین امنیت غذایی مردم شهخر تبریز را دارم
6 چون ظرفییت اقتصادی و فعاللیت زیاد را در خود می بینم به کمک همان ورزقانی ها کاری را شروع کردهام که بعد از عید خوا هید دید........
7 ما قره داغی ها به وطن خودمون افتخار می کنیم ......
حسین اسدی
|
-
|
۱۸:۴۹ - ۱۳۸۸/۱۲/۱۳
0
0
مقام عظمای ولایت در تاکید به اجرای کامل اصل 44 قانون اساسی حکم ولایی داده اند پس حجت تمام است ........
اکبر نادری
|
-
|
۲۳:۲۱ - ۱۳۸۸/۱۲/۱۳
0
0
بخش خصوصی یعنی کلک باز آقا واکسیناسیون تب برفکی و بروسلوز را دادیم به بخش خصوصی همه جا را این بیماری ها گرفته است.
دامپزشک بخش خصوصی
|
-
|
۲۳:۳۶ - ۱۳۸۸/۱۲/۱۳
0
0
آفرین بر سایت شما
من اگر برخیزم
تو اگر برخیزی
همه بر می خیزند
رود باید شد و رفت
دشت باید شد و ماند
حرف را باید گفت ....
بر زبان ها افتاد.....
فتاح پور کارمند
|
-
|
۲۳:۴۸ - ۱۳۸۸/۱۲/۱۳
0
0
مگر در طول عمر دامپزشکی چند بار نوبت برزیل برای ما می رسد چرا می خواهید ازدست ما بگیرید .
عظیم زاده
|
-
|
۲۳:۵۱ - ۱۳۸۸/۱۲/۱۳
0
0
اگر واردات را به بخش خصوصی بدهند در بندر بلایی سر محموله ها می اوریم و بهانه های بنی اسراییلی می گیرییم تا کسی نتواند گوشت وارد کند.با پیدا کردن یک سیستی سرک یک جنجالی به پا میکنیم که کل کشور را بحران بگیرد
وسکان موسسیان
|
-
|
۰۰:۱۹ - ۱۳۸۸/۱۲/۱۴
0
0
من کاری با درگیری شما ندارم اما قاچاق دام بین ایران و ارمنیتان ممکن نیست چون بین ایران و ارمنستان مرز رودخانه پر تلاطم ارس واقع است از طرفی کنترل مرزهای ارمنستان دست روسیه می باشد .لابد این دوست دولتی ما انقدر پشت میزنشسته و نمی داند ....... برای این طرز تفکر متاسفم.
علی شایسته وارد کننده گوشت
|
-
|
۰۰:۲۹ - ۱۳۸۸/۱۲/۱۴
0
0
بنده برای اینکه یک نفر دامپزشک بگیرم تا از ارمنستان گوسفند وارد کنم انقدر بنده را علاف کردند وبعد هم برای معرفی دکتر از بنده ......... خواستند من هم از خیر واردات گذشتم الان هم مجوز دستمه .حاضرم در اختیار مدیران سایت قرار بدهم تمام جزییات را.
سهیل محمد زاده
|
-
|
۰۰:۳۱ - ۱۳۸۸/۱۲/۱۴
0
0
رییس ما از بیکاری نشسته استاد حل کردن جدول شده است .حتی از جدول فتوکپی کرده وبین خودشان تقسیم می کنند.شب و روز به سازمان زنگ میزند اقا وقت برزیل من نرسیده ؟مثل اینکه بین خودشان هم در قرنطینه برای رفتن به برزیل !!!!بازار گرمی وسیعی وجود دارد.
ایدین قاسمی
|
-
|
۱۰:۴۹ - ۱۳۸۸/۱۲/۱۴
0
0
عجب این دولتی ها اعتراف می کنند پس وزارت بهداشت درست می گوید تب مالتا در ایران زیاد است .چون دامپزشکی عاجزاز کنترل ان است
همکار
|
-
|
۱۲:۱۶ - ۱۳۸۸/۱۲/۱۴
0
0
در اول سخنم برخود لازم ميدانم از اكثريت همكاران بخش خصوصي نهايت تشكر وقدر داني را داشته و به خاطرزحمات بي دريغ وهمكاريها كه با سازمان مي نمايند خسته نباشيدي به حضورشان تقديم نماييم ، ودر جواب همكاراني همچون دكتر مرتضويها بايد بگوييم ((آزموده را آزمودن خطاست)) در طرحهاي واگذاري سازمان همچون طرح واكسيناسيون تب برفكي،بروسلوز و...چه گلي به سر سازمان وبالاخص صنعت دامداريمان زديد كه اين دفعه ميخواهيد بزنيد ودر مرحله دوم بايد بگوييم با بخشي ازسخن جنابعالي هم موافقم كه بخش دولتي را ضعيف و به زير سوال برده ايد زيرا اگر سازمان و ادارات مقتدر داشيم با افرادي فرصت طلب،سودجو، وخيانتكار به رشته دامپزشكي مثل ........ برخورد شايسته تري مي نمود
بخش دولتی
|
-
|
۱۴:۵۲ - ۱۳۸۸/۱۲/۱۴
0
0
نويسنده مطلب متاسفانه بدون منطق و مستندات،نه تنهاسازمان دامپزشكي كشور را به زير سوال برده متاسفانه با توجه به ظرفيت پايين تفكرات پا را فراترگذاشته وكل سياست هاي خارجي كشور رانيز به زير سوال برده كه جاي بسيار تامل و تاسف مي باشد.
در جوابيه ارسالي نويسنده نيز ميتوان به وضعيت روحي ورواني شخص مورد نظر كاملا پي برد بطور مثال اشاره به
كم لياقتي بخش دولتي(سازمان دامپزشكي كشور_گمركات-مرزباني وساير زحمت كشان مرزي و...) و ترسو خطاب نمودن سيستم دولتي (صندوق بيمه)
مجتبی مرتضوی
|
-
|
۱۳:۴۴ - ۱۳۸۸/۱۲/۱۵
0
0
همکار بخش دولتی و سرور ارجمند،چه منطق و مستنداتی متقن تر از قانون و برنامه توسعه چهارم .لطفا به جای فرافکنی این یک بحث حقوقی است به صورت حقوقی جواب بدهید .شما اگر وظیفه نظارتی خود را به نحو احسن انجام می دادید نمی گفتید که بخش خصوصی چه گلی به سرتان زده است؟؟؟
حسن علی
|
-
|
۱۴:۴۳ - ۱۳۸۸/۱۲/۱۵
0
0
سازمان دامپزشکی و در نهایت دولت طبق اصل44 نقش حاکمیتی دارد وبایستی تمام کارهای خود را به بخش خصوصی واگذار نمایید و سازمان نظارت داشته باشد

در مورد اعزام نیرو بایستی از افراد باسابقه فقط در بخش کشتارگاه فعالیت دارند استفاده شود نه از بخشهای دیگر

امیتیازات فرستادن مدیران کل استانها برای واردات گوشت کاری درستی نیست وبرای امتیاز دادن راههای دیگری هم است

مجوز دادنهای بی رویه به هر نفر باعث افزایش قیمت دام زنده سبک در ارمنستان شده است

عدم نظارت کافی سازمان دامپزشکی بر کالاهای وارداتی

نداشتن کارشناسان خبره

مختص کردن مجوز واردات به چند شرکت مشخص!!!
الیاسی
|
-
|
۱۶:۲۴ - ۱۳۸۸/۱۲/۱۵
0
0
بنده نماینده سابق مجلس دوره 5بودم .دامپزشکان بخش خصوصی این سایت را کپی کرده به نمایندگان مجلس در تمام کشور بدهند .اگر یک جلسه بتوانند از وزیر سوال کنند و یا وزیر را به کمیسیون یا صحن علنی بکشند .مساله به نفع بخش خصوصی حل میشود فقط باید نمایندگان مربوطه را خوب توجیه نمایند
ناصر بیگدلی
|
-
|
۱۷:۲۴ - ۱۳۸۸/۱۲/۱۵
0
0
سلام ضمن تشکر از اقای دکتر مرتضوی
خدمت همکار محترمی که از بخش دولتی نظر جالبی در مورد واگذاریهای قبلی صورت داده بودند عرض میکنم بنده امادگی دارم در هر زمینه ای (مدیریت بازرسی گوشت طیور ودام کوچک با ایشان مناظره کنم والبته امیدوارم بخش دولتیشرمنده نشود چون طبابت کار بایگانی نیست .بیگدلی
حسین وفا
|
-
|
۱۷:۴۸ - ۱۳۸۸/۱۲/۱۵
0
0
سلام
نظر اینجانب بسیار روشن است دوستانی که در زمینه بازرسی گوشت فعالیت داشتند کار کنند البته اگر دوستان شاغل در دبیرخانه سازمان در زندگی حرفه ای خود تا به حال از جلوی یک کشتارگاه رد شده اند بسم الله
سینا قاضیمراد
|
-
|
۱۷:۵۹ - ۱۳۸۸/۱۲/۱۵
0
0
با عرض تشکر از دوستان دولتی هر کس در کار خود فعالیت کند اگر از خصوصی سازی ناراضی هستید ما را هم دولتی کنید واگرنه شما حق جذب بگیرید ما هم حق زحماتی را که در کشتارگاههایی که شما چندشتان میشود وبوی خونش مشام مبارک را میازارد را بعلاوه علم عملی ازموده خود را بگیریم.سینا
محفوظ
|
-
|
۱۴:۴۹ - ۱۳۸۸/۱۲/۱۶
0
0
اقا چرا خودتان را خسته میکنید ابلاغیه وزیر قبلی وابلاغیه ستاد مرکزی هماهنگی وظایف قابل واگذاری به بخش غیر دولتی ،به رییس سازمان دامپزشکی همه چیز را مشخص کرده است اما چون بنده کارمند ساده دبیرخانه هستم نمی توانم ان را بدهم .حق با بخش خصوصی است.
همکار بخش دولتی
|
-
|
۱۶:۱۳ - ۱۳۸۸/۱۲/۱۶
0
0
این که بخش خصوصی نسبت به ما حسادت می کنند این یک امر بدیهی است بالاخره ما بهتر و صاحب امتیازتر بودیم .
علیپور از ماکو
|
-
|
۱۶:۱۴ - ۱۳۸۸/۱۲/۱۶
0
0
سایت شما باید فیلتر بشود و مدرک نویسنده هم باطل شود و اجازه ندهند تا ایشان در شغل مرتبط با دامپزشکی کار کند چون ....ت ندارد
ریحانیان
|
-
|
۰۸:۲۹ - ۱۳۸۸/۱۲/۱۸
0
0
گفته می شود که این هفته دکتر نوروزی از سازمان تشریف می برند ان موقع شاید یک فرجی حاصل شد .واقعا در قرنطینه سازمان یک اتفاق های بدی می افتد.این را همه می دانند...
بخش دولتي
|
-
|
۱۱:۰۷ - ۱۳۸۸/۱۲/۱۹
0
0
آقايان بخش خصوصي واقعا بعنوان يك همكار ادم شرمش ميشه وقتي مبينه اكثر همكاران بخش خصوصي حتي اصول اوليه يك معاينه باليني دام را هم نمي دونند و جز درمان علامتي كاري از دستشون بر نمياد واقعا چطور خجالت نمي كشيد و حرفهاي بزركتر از دهنتوتون ميزنيد؟
محفوظ
|
-
|
۱۱:۱۹ - ۱۳۸۸/۱۲/۱۹
0
0
همكاران محترم كه در حمايت از مقاله ويا درمخالفت با مقاله زحمت كشيده و قلم فرساي مي فرمايد به حضور محترمتان برسانم اينگونه اعتراضات و مقالات آب در هاون كوبيدن است وبس ، ودر ثاني هركسي كوچكترين اطلاعي از شخصيت نويسنده مقاله وكارهاي ... در زمان فعاليت به اصطلاح دامپزشكي ايشان بداند حتي زحمت كليك كردن رو مطلب را هم به خود نمي دهد چه برسد به نوشتن مطلب .
علینزاد از سنندج
|
-
|
۲۰:۳۲ - ۱۳۸۸/۱۲/۱۹
0
0
من به عنوانبخش خصوصی پرینت این مطلبیا گرفتم و به نماینده ... عضو کمیسیون کشاورزی دادم .ایشان هم کالا تایید می کردند .قرار شد یک کارهایی هم انجام بدهند .
کاردان دامپزشکی ورزقان
|
-
|
۲۲:۱۸ - ۱۳۸۸/۱۲/۱۹
0
0
این اقا خون مردم را در ورزقان کشید و بلایی سر صندوق بیمه اورد الان ..... سوار می شود و در ...... خانه دارد .کسی هم نیست بپرسد .؟؟؟؟ از کجا اورده ای ..................-
دکتر مجتبی
|
-
|
۲۲:۲۰ - ۱۳۸۸/۱۲/۱۹
0
0
واقعا ازادبیات گستاخانه بخش دولتی در اظهار نظرها لذت می برم .عصبانیت نشانه ضعف است..ضمنا یک جوابیه بین خودتان نوشته اید جرات دارید ان را به سایت بفرستید تا جواب های قانونی مطبوعاتی وقوی در شان شما بدهم.البته من جای شما بودم این کار را نمی کردم .پسته بی مغزگر دهان باز کند رسوا شود .ان شاالله بعد از پایان بحث بودجه در مجلس جواب شما را به صورت عملی خواهم داد .در مورد کرکری خواندن دولتی ها در مورد سواد بخش دولتی حاضر هستم با باتجربه ترین و پیرترین انها در فیلد مزرعه دهات مسابقه علمی بدهم .ضمنا این یک بحث حقوقی است .حقوقی بحث کنید و ذات ........ ........ را نشان ندهید .ضمنا نامه مصرح وزیر به سازمان دامپزشکی را همین روزها منتشر خواهم کرد.تازه اولشه.این هم بدانید من با یک جفت ...... استخدام نشده ام .دزد پیچ گوشتی تاکسی الان .......... شده است .اخطار می کنم ادبیات خود را عوض کنید و بحث حقوقی نمایید
حکیم مهر
|
-
|
۲۲:۲۱ - ۱۳۸۸/۱۲/۱۹
0
0
برای همه دوستان اظهار نظر کننده : لطفاً در مورد این مطلب اظهار نظر بفرمایید و از توهین به یکدیگر بپرهیزید و اتهام به یکدیگر را در مراجع ذیصلاح پیگیری فرمایید. با تشکر
صابراسماعیلی اقدم
|
-
|
۱۶:۱۰ - ۱۳۸۸/۱۲/۲۰
0
0
بنده سید مجتبی را خوب می شناسم .زمانی که ما در ورزقان هیچ چیز نداشتیم راههای ارتباطی روستاهایمان وجود نداشت حتی برای مرکز شهرستان هم جاده مناسبی نبود .بنده اولین فرماندار این شهرستان و بومی انجا بودم .این سید ما هم در ورزقان به عنوان فرزند منطقه و با اصرار ما در انجا مطب دامپزشکی گذاشتند .روزی نبود که مردم نیایند و ازبنده به خاطر فداکاریها تلاش ا،مردم داری این دکتر ازمن تشکر ننمایند .هر روز رییس وقت کمیته امداد به بنده نامه تشکر کتبی می نوشتند .علیرغم اینکه دکتر کارمند دولتی نبود بنده در تمام جلسات ایشان را دعوت می کردم .یادم نمی رود برای دایرشدن ا داره دامپزشکی چقدر تلاش می نمود البته خودش اهل پشت میز نشینی نبود و گرنه با کمک نماینده وقت جذب می نمودیم.انقدر محبوبیت در میان مردم منطقه داشت که بیشتر ان را به خاطر اصالت خانوادگی و اینکه از خاندان سادات منطقه بود ،ما پیشنهاد کردیم در انتخابات منطقه شرکت کند .این سید بزرگ شده دیار ستارخان است و فرزندان این مرز و بوم کارهای بزرگی انجام داده اند واطمینان دارم که این کار را هم انجام خواهند داد.
محفوظ
|
-
|
۱۶:۲۶ - ۱۳۸۸/۱۲/۲۱
0
0
بنده تازه از برزیل اومده ام بازرسی توسط هرکسی انجام بشود مهم نیست چون ان ها کار خودشونو انجام می دهند.اما چرا اعتراض نمی کنید که گوشت 3700 تومان تمام می شود اما در ایران 6400 تومان فروخته می شود !!!! اما خداییش حق دارید برزیل بهشت است خدا یک بار دیگه قسمت بکند
کارمنددولتی
|
-
|
۱۵:۵۴ - ۱۳۸۸/۱۲/۲۲
0
0
به نظر من چون برزیلی ها اصلا انگلیسی حرف نمی زنند و مشکل زبان یک مشکل اساسی است.سازمان دامپزشکی بهتر است یک دفتر دایمی با کارمندان دایمی در انجا دایر کند چون این اعزام ها عملا فایده ای ندارد ،اما اگر اشخاص ثابتی در انجا باشند با دانستن زبان واشنا شدن با محیط کشتارگاه ،می توانند تمام استاندارد های eecو استاندارد های ایران را لحاظ نمایند.
حسین باقری
|
-
|
۲۰:۲۰ - ۱۳۸۸/۱۲/۲۲
0
0
یکی از مقررات بر حسب مورد سازمان ؟؟؟این است که واردات کمتر از 500 تن امکان ندارد و طبعا افراد خاصی می توانند اقدام به واردات نمایند.برای همین تعداد واردکنندگان که نقش مافیا رادارند از تعداد انگشتان دست بیشتر نیست.باید شرایطی مهیا شود که همه بتوانند اقدام به واردات نمایند.
حاجیپور مسول فنی
|
-
|
۱۵:۴۶ - ۱۳۸۸/۱۲/۲۳
0
0
ببینید وزارت بهداشت در مورد واردات موادغذایی مثل برنج میوه سوسیس کالباس وبرخی مواد اولیه صنایع غذایی چگونه عمل می کنند شما هم همین کار را انجام بدهید .به نظر من در امر واردات غذا باید قوانین زاید را حذف نمود.
دامپزشک مسوول فنی کشتارگاه در استان خراسان جنوبی
|
-
|
۱۴:۱۳ - ۱۳۸۸/۱۲/۲۴
0
0
ماهنامه نظام دامپزشکی به عوض مطالب به درد نخور چرا این مطلب را چاپ نمی کند که درد دل همه دامپزشکان بخش خصوصی است.البته نظام دامپزشکی که اعضای ان را دولتی ها تشکیل می دهند انتظاری بیش ازاین نیست.Ngoدر دنیا تعریف دیگری دارد .
كارمند اعزامي
|
-
|
۱۵:۰۳ - ۱۳۸۸/۱۲/۲۴
0
0
همكار محترم بخش خصوصي اين حرف ها رو ول كنيد تو رو خدا جاتون واقعا خالي از مسئوليت سنگين نظارت اگر بگذريم كه فكر كنم كار هر كسي هم نباشه از طبيعت زيبا و مردم خونگرم آن واقعا نميشه گذشت به هر حال اميدوارم در اعزام بعدي بيشتر از اداب و رسوم مردم آنجا براتون تعريف كنم
بی نام
|
-
|
۱۶:۱۱ - ۱۳۸۸/۱۲/۲۴
0
0
اعزام بعدی را در خواب خواهید دید؟
دامپزشک بی کار
|
-
|
۱۸:۱۶ - ۱۳۸۸/۱۲/۲۴
0
0
آقا من سال 1377 تمام کرده ام زبان هم میدانم اگر اطلاعاتی درمورد اینکه آیا در برزیل می شود کار کرد دارید بگویید به خدا 10 ساله بی کارم
دکتر کریم زاده
|
-
|
۰۰:۱۱ - ۱۳۸۸/۱۲/۲۶
0
0
براساس بررسي هايم ايران از معدود کشورها و شايد تنها کشوري است که با اين جديت، ضوابط دقيق شرعي و بهداشتي را با حضور ناظران در کشتارگاه رعايت مي کند. متأسفانه شاهدم که کشور هاي ديگر ـ اعم از اسلامي و غير اسلامي ـ بدون حضور ناظر در حال واردات گوشت هستند.
تو را خدا ملاحظه بکنید این را از وبلاگ یکی از دامپزشکان بخش دولتی کپی کرده ام خودشان اعتراف می کنند که همه دنیا اشتباه می کنند که سرتیفیکا و استاندارد ها را به مراجع بین المللی مثل حلال و..می دهند و به انها اطمینان میکنند ولی کشور ما به یک کارمندی که در بایگانی یا کارگزینی ویا هر رشته و زیر شاخه غیر از بازرسی گوشت کار کرده اعتقاد عملی دارد.؟؟؟!!!
همكار دولتي
|
-
|
۱۲:۵۲ - ۱۳۸۹/۰۱/۱۶
0
0
واقعا از اظهار نظر همكاران بخش خصوصي و دولتي كه اينگونه سطحي تفكر مي كنند متاسفم حيف از نام دكتري كه به ما گذاشتن در مقايسه با همكاران بهداشت ودرمان
همکار
|
-
|
۱۵:۵۹ - ۱۳۸۹/۰۱/۱۷
0
0
همکار محترم اجرای قانون و دفاع از حق سطحی نگری است .علی ع گفته است حق گرفتنی است.
ان کس که حقیقت را نفهمد احمق است ،ان کس که حقیقت را بفهمد ولی ان را انکار کند جنایتکار است.
عباس
|
-
|
۰۹:۳۱ - ۱۳۸۹/۰۹/۲۱
0
0
با سلام به نظر من كارهاي تصدي گري بايستي به بخش خصوصي واگذار شود ولي هر كاري كه تصدي گري نيست درسته اگر بازرسي بود تصدي گري محسوب مي شد ولي كار دامپزشك اعزام در برزيل بازرسي نيست و نظارت است آنهم نظارت عاليه-زيرا در كشتارگاههاي برزيل در خط كشتار چندين بازرس وجود دارد از اين مسايل هم كه بگذريم متاسفانه بخش خصوصي در كشور ما يك بخش پاسخگو و متعهد وصادق نيست نمونه آن را مي توان در كارهاي واگذار شده به وضوح ديد بخش خصوصي اصالت و صداقت خود را فعلا در كارهاي واگذار شده نشان دهد شايد ساير كارها هم به مرور واگذار شود به اميد اعتلاي دامپزشكي دكتر گنجي
dr x
|
-
|
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۵
0
0
با سلام به همه همکاران کار کشتارگاه کار فوق العاده تخصصی است به خدا بعد از 7 سال کار مداوم در واحد ونیز تدریس بخش عملی همین واحدو نیز شبی لاقل 1 ساعت مطالعه مرتبط اینجا اعلام میکنم که در خصوص معاینه لاشه هنوز در مواقعی دست به دامن پیشکسوتان واساتید میشوم .اقایان اعزامی فقط یک بار به واحد ما مراجعه کنند و دقایقی کشتارگاههای داخل کشور را مزین به قدوم شریف خود نمایند و این بنده حقیر یک چند سوالی در خصوص معاینه از ایشان و از همکاران کاردان شاغل در واحد به طور مقایسه ای میپرسم بعد در خط واحد 15 دقیقه معاینه انجام دهند امیدوارم که شرمنده مردم بهتر بگویم مدیون مردم نشویم .
ایکس
|
-
|
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۰
0
0
سلام هنوز این مشکل حل نشده ولی من از دوستان دولتی خواهش میکنم سوابق کار در کشتارگاه خود را در سایت بنویسند تا بقیه دوستان مستفیض شوند ....... .به خدا این کار فوق تخصصی است نه ..............این فوق دیپلم های دهه شصت از شما 1000برابر بیشتر از معاینه سر در می اورندهمکار محترم بخش x.
نظر شما
ادامه