کد خبر: ۱۵۲۲

حکیم مهر -  مشاور معاون طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: این سازمان ملزم به پرداخت خسارات ناشی از حمله حیوانات وحشی به انسان و اموال آنان است.

هوشنگ ضیایی افزود: حمله حیوانات وحشی به انسان، از بین بردن اموال انسانی از جمله کشته شدن گوسفندان و حیوانات اهلی، از بین رفتن درختان از سوی این حیوانات، از مهمترین خسارات ناشی از حمله این حیوانات محسوب می‌شود.

وی تاکید کرد: پرداخت این خسارات در تمام دنیا از سوی سازمان‌های حفاظت محیط زیست صورت می‌گیرد.

این استاد دانشگاه گفت: چنانچه این سازمان، از پرداخت خسارات ناشی از حمله حیوانات وحشی به مردم خودداری کند، ضرر آن متوجه خود سازمان است چرا که انسان ها، خود اقدام به کشتن یا زخمی کردن حیوانات وحشی می‌کنند.

ضیایی با اشاره به نصب تابلوهای هشداردهنده در محل‌های عبور حیوانات از جاده‌ها تصریح کرد: این امر یک اقدام ضروری است که باید از سوی سازمان حفاظت محیط زیست صورت بگیرد.

مشاور معاون طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست، با اشاره به وجود حوادث جاده ای در اثر تصادف خودروها با حیوانات، در نظر گرفتن این خسارات در کارکرد بیمه‌های مختلف را ضروری دانست.

یک هزار و ‪ ۲۳۰‬گونه جانوری اعم از پستاندار، پرنده، خزنده و دوزیستان در اکوسیستم‌های خشکی و آب‌های داخلی ایران زیست می‌کنند.

نظر شما
ادامه